Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.
Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".
Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).
A proč by se necommitovaly? Pak přijde nový vývojář a bude si zakládat projekt v IDE znovu a vytvářet znova všechno nastavení? Např. Netbeans mají ve svém projektovém adresáři složku private – ta se do společného úložiště nedává, ale všechno ostatní tam patří. Jsou to celkem důležitá metadata k projektu.
Okrem toho systémy ako cmake umožňujú jednoducho vygenerovať súbory pre IDE. Takto nikto v teame nie je nikým obmedzovaný / diskriminovaný len pre to, že mu vyhovuje niečo iné.
Pokud má být práce v týmu efektivní, tak moc prostoru pro individualismus v těhle věcech není – je potřeba dodržovat společné konvence – a ty jdou ještě dál, než nastavení projektu: často je potřeba i jednotné nastavení IDE – např. aby všichni používali stejné odsazování a formátování kódu.
Ad „Minimum konfliktov“: nebudu dávat do společného úložiště změny, které mají smysl jen pro mne. Naopak ale mohou nastat mezilidské konflikty, kdy se lidi nebudou schopni dohodnout, co se má jak dělat a každý bude chtít používat svoje nastavení a konvence, na které je zvyklý.
*.pbxuser
, *.mode1v3
) a četnost konfliktů výrazně klesla. Teď jsem ještě zvědavý, jak snadno se bude mergovat hlavní projektový soubor. Opět je to XML asi na dva tisíce řádek, ale pokud jen přidám nový soubor do projektu, nemuselo by to být tak zlé.
Nestačí tohle?
http://shanesbrain.net/2008/7/9/using-xcode-with-git
První odkaz při Googlování: xcode git
git-attributes
se u merge
píše:
Unset – take the version from the current branch as the tentative merge result, and declare that the merge has conflicts. This is suitable for binary files that does not have a well-defined merge semantics.Čili je to přesně naopak, než bych potřeboval – já bych chtěl vzít verzi z mergované větve.
Tiskni Sdílej: