V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
No jestli tě ještě chuť nepřešla, tak zkoušej. Vytvořil jsem skript try_uclang.sh
, který by to mohl celé provést sám.
Kompilace by měla automaticky detekovat moduly, které je možné zkompilovat (na základě přítomnosti knihoven v systému), ale není to dokonalé (rozdílné verze knihoven apod.). Pokud to některý modul nezkompiluje, tak jen k jeho jménu v souboru uclang/uclang_build/mf_mods.py
napiš False
a spusť výše uvedený skript (try_uclang.sh
) znovu. Ostatně takto můžeš pro kompilaci vybrat jen moduly, které tě zajímají (python, lua, v8, json, base).
/home/mario/tmp/uclang/uclang/uclang_build/proc_files/python_uclm/p.ucl_python.cc: In static member function ‘static location_s* python_c::py_object_value(interpreter_thread_s&, PyObject*, uli)’: /home/mario/tmp/uclang/uclang/uclang_build/proc_files/python_uclm/p.ucl_python.cc:16084:53: error: cannot convert ‘int*’ to ‘Py_ssize_t* {aka long int*}’ for argument ‘3’ to ‘int PyString_AsStringAndSize(PyObject*, char**, Py_ssize_t*)’ PyString_AsStringAndSize(pyo_obj,&buffer,&length);
No to se podívejme, a přitom při volání jiných python funkcí Py_ssize_t
používám. Díky za report, bug jsem opravil. Bude potřeba provést git pull
v adresáři uclang
, nebo tento adresář smazat, aby si jej skript try_uclang.sh
znovu naklonoval. Otestoval jsem opravu na 64bit systému a vypadá to, že už to funguje.
Tiskni Sdílej: