abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Komunita

    VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 03:22 | Nová verze

    Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:11 | Komunita

    V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Pozvánky

    Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | IT novinky

    Samsung představil headset Galaxy XR se 4K Micro-OLED displeji, procesorem Snapdragon XR2+ Gen 2, 16 GB RAM, 256 GB úložištěm, operačním systémem Android XR a Gemini AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 05:22 | Nová verze

    Před konferencí Next.js Conf 2025 bylo oznámeno vydání nové verze 16 open source frameworku Next.js (Wikipedie) pro psaní webových aplikací v Reactu. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.10. 23:33 | Komunita

    Sovereign Tech Fund oznámil finanční podporu následujících open source projektů: Scala, SDCC, Let's Encrypt, Servo, chatmail, Drupal, Fedify, openprinting, PHP, Apache Arrow, OpenSSL, R Project, Open Web Docs, conda, systemd a phpseclib.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.10. 13:11 | Nová verze

    Bylo vydáno OpenBSD 7.8. S předběžnou podporou Raspberry Pi 5. Opět bez písničky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.10. 05:44 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (20%)
     (20%)
     (24%)
     (18%)
     (21%)
     (18%)
     (18%)
    Celkem 266 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Slavko avatar 23.12.2011 12:23 Slavko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
    Tak som to začal skúšať, došiel som až po:
    c -r csg-cube.r roundcube.c - cyls.s
    kde mi napísalo:
    WARNING: 'cyls.s' does not actualy exists
    nemá v tom príkaze byť cyls.c ako o pár riadkov vyššie? Prípadne naopak...
    pawleeq avatar 23.12.2011 15:00 pawleeq | skóre: 19 | blog: pawlixblg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
    Má tam být cyls.c, omlouváms e za chybu.
    Overground against monoculture.
    26.12.2011 13:21 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
    Já bych měl drobnost k renderování: Spojité křivky to neumí, nebo...?
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    pawleeq avatar 26.12.2011 14:16 pawleeq | skóre: 19 | blog: pawlixblg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
    Nevím jestli jsem dotaz pochopil správně.

    BRL-CAD umí beziérovy křivky, ale moc se s nimi nepracuje. Nejprve musíte vytvořit 2d nákres pomocí nástroje sketch a z něj potom těleso "vytáhnout", nebo z něj vyrobit těleso rotační.

    Možná ještě máte na mysli NURBS, tady je situace horší, podpora v zásadě je, ale ani v aktuální verze 7.20.4 ještě nejsou nástroje pro práci s těmito tělesy.

    Netuším jak to souvisí s renderováním, ale pokud vládnete angličtinou, tady je k němu vyřerpávající zdroj.

    Renderování bude věnován samostatný článek, tak se neváhejte ozvat, ať ho mohu napsat podle požadavků publika :)
    Overground against monoculture.
    27.12.2011 16:22 tomo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
    Dobry, prva cast serialu ma nakopla ku vyrobeniu balicku pre moj system. Trocha som sa pokochal rendererom pri pohlade na stary nakladak a cakal som co prinesie pokracovanie.

    Druha cast uz ukazala zaklady modelovania a nanasania materialov. Popravde konecne som si nasiel cas a za BRL-CAD som sadol a z jasnym planom som sa pustil do experimentovaia. CSG modelovanim som pred rokmi zacal svoju pracu v 3d (truespace 3) takze som nemal az taky problem zvolit vhodny objekt. Vysledok si mozete pozret tu . Jedine co by ma zaujimalo a narychlo som sa ku tomu nepreklikal a ani googlu sa nechcelo - ako sa vytvaraju polia objektov?

    S pozdravom tomo a tesim sa na dalsiu cast. PS:Ak by sa dalo zamerajte ju na nejake pokrocile modelovacie metody, popripade ako model z BRL dostat do nejakeho ineho cadu popripade simulacneho nastroja.
    pawleeq avatar 27.12.2011 22:40 pawleeq | skóre: 19 | blog: pawlixblg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
    Děkuji za pozitivní ohlas.

    Nanášení materiálů jsem jen nakousnul, aby autíčko bylo nějak barevné, možnosti jsou ovšem daleko širší.

    Konverzím z a do ostatních formátů se budu věnovat, zatím nabízím anglický zdroj přímo od autorů.

    Omlouvám se, ale trochu nerozumím termínu "polia objektov". Máte na mysli "pole objektů"? pokud ano, rozveďte to prosím trochu.

    PS: Co to máte za destop/správce oken?
    Overground against monoculture.
    27.12.2011 22:58 tomo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
    V autocade to je oznacene ako array, v Maya sa to riesi cez dialog v copy v nom sa nastavi vysledny pocet prvkov.

    V podstate je to dobre na to ked chcem urobit pole 20 x 30 prvkov z jednoho objektu, tak aby som ho rucne nemusel kopirovat, posuvat a otacat 600x. V tomto konkretnom pripade som ale myslel "circular array" - zadate stred, uhol a pocet prvkov a ono to prvky pekne nasklada na kruznicu.

    Spravca okien sa vola afterstep http://www.afterstep.org/ - osobne pouzivam zlahka upravenu verziu 1.8.11 ktora uz ma daky ten patek.
    pawleeq avatar 27.12.2011 23:08 pawleeq | skóre: 19 | blog: pawlixblg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
    Už tomu rozumím, je na to vcelku komfortní nástroj a pokreju to v příštím díle.

    Afterstep jsem zkoušel, ale byl defaultně plný spousty pičičáren, asi na něj ještě mrknu :)
    Overground against monoculture.
    28.12.2011 06:57 tomo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
    Presne uspech pouzivania afterstepu je o tom co vypnut...
    Grunt avatar 1.1.2012 15:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
    Wow, tak to je vcelku masakr. Původně jsem myslel, že je BRL-CAD jen nějaký otevřený dávno mrtvý projekt z 80let, ale ono se to podle všeho docela používalo. Naprosto mě dostala prezence FEM, včetně balistického testování.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.