abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:44 | Pozvánky

    V pátek 20. února 2025 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 6. Mobile Linux Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj a uživatelský prostor. Akce proběhne od 10:00 do večera. Hackday je určen všem, kteří si chtějí prakticky vyzkoušet práci s linuxovým jádrem i uživatelským prostorem, od posílání patchů například pomocí nástroje b4, přes balíčkování a Flatpak až po drobné úpravy

    … více »
    lkocman | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | IT novinky

    Evropská rada vydavatelů (EPC) předložila Evropské komisi stížnost na americkou internetovou společnost Google kvůli její službě AI Overviews (AI souhrny), která při vyhledávání na internetu zobrazuje shrnutí informací ze zpravodajských serverů vytvořená pomocí umělé inteligence (AI). Evropská komise již v prosinci oznámila, že v souvislosti s touto službou začala firmu Google vyšetřovat. Google obvinění ze strany vydavatelů

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    dnes 04:44 | Komunita

    Ubuntu 26.04 (Resolute Raccoon) už nebude v desktopové instalaci obsahovat GUI nástroj 'Software & Updates'. Důvodem jsou obavy z jeho složitosti pro běžné uživatele a z toho plynoucích bezpečnostních rizik. Nástroj lze doinstalovat ručně (sudo apt install software-properties-gtk).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 13
    dnes 04:33 | IT novinky

    Thomas Dohmke, bývalý CEO GitHubu, představil startup Entire - platformu pro spolupráci vývojářů a agentů umělé inteligence. Entire získalo rekordních 60 milionů dolarů na vývoj databáze a nástrojů, které mají zefektivnit spolupráci mezi lidmi a agenty umělé inteligence. Dohmke zdůrazňuje potřebu přepracovat tradiční vývojové postupy tak, aby odpovídaly realitě, kdy většinu kódu produkuje umělá inteligence.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Zajímavý projekt

    Toyota Connected North America oznámila vývoj open-source herního enginu Fluorite, postaveného na frameworku Flutter. Pro renderování grafiky využívá 3D engine Filament od společnosti Google a dle svého tvrzení cílí na konzolovou kvalitu her. Fluorite je zřejmě navržen tak, aby fungoval i na méně výkonném hardware, což naznačuje možnost použití přímo v ICE systémech vozidel. Zdrojový kód zatím zveřejněný není.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    dnes 04:11 | Bezpečnostní upozornění

    Byl vytvořen nástroj a postup pro překonání věkového ověření platforem Discord, Kick, Twitch, Snapchat (a možná dalších), kód je open-source a dostupný na GitHubu. Všechny tyto sítě používají stejnou službu k-ID, která určuje věk uživatele scanem obličeje a na původní server posílá pouze šifrovaná metadata, ty ale sociální síť už nedokáže sama nijak validovat, 'útok' spočívá ve vygenerování a podstrčení legitimně vypadajících ověřovacích metadat.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    včera 14:11 | IT novinky

    Jihokorejská kryptoměnová burza Bithumb přiznala vážné selhání interních systémů, které ji vystavilo riziku sabotáže a nezabránilo chybné transakci v hodnotě přes 40 miliard dolarů (814 miliard Kč). Druhá největší kryptoměnová burza v Koreji minulý týden při propagační akci omylem rozeslala zákazníkům zhruba 620 000 bitcoinů místo 620 000 wonů (8700 Kč). Incident vyvolal pokles ceny bitcoinu o 17 procent. Většinu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 13:55 | Nová verze

    Google Chrome 145 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 145.0.7632.45 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Zpátky je podpora grafického formátu JPEG XL, viz Platform Status. Odstraněna byla před třemi lety. Nový dekodér JPEG XL jxl-rs je napsán v Rustu. Zobrazování JPEG XL lze vyzkoušet na testovací stránce. Povolit lze v nastavení chrome://flags (Enable JXL image format).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.2. 22:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.26 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.2. 18:11 | Nová verze

    CrossOver, komerční produkt založený na Wine, byl vydán ve verzi 26. Přehled novinek v ChangeLogu. CrossOver 26 vychází z Wine 11.0, D3DMetal 3.0, DXMT 0.72, Wine Mono 10.4.1 a vkd3d 1.18. Do 17. února lze koupit CrossOver+ se slevou 26 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (26%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (28%)
    Celkem 852 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    18.4.2014 14:50 SGF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    "je omezen napájecí proud pro zařízení na 2,25 W" Vážně? Proud ve wattech?
    18.4.2014 14:56 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    No napeti asi bude stejne a ten proud je omezen vykonem 2.25W. Dalo by se to napsat lip, ale zas takova hruza, aby si to zaslouzilo nekonecne vlakno v diskuzi to neni.
    18.4.2014 15:40 SGF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    Varianty jsou dvě, buď je špatně proud a měl být místo něj výkon a nebo je chyba v jednotce a mělo to být 2.25A.
    Petr Tomášek avatar 18.4.2014 17:25 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    Vzhledem k tomu, že 2.25W = 450mA při 5V (což znamená 2x25mA na převodník plus 450mA dává 500mA dle USB specifikace), bych si tipnul, že šlo skutečně o výkon a nikoliv proud.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    18.4.2014 23:31 SGF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    Pravda, asi bych si to už taky tipnul. Původně mi nedošlo, že je to sice kabel USB 3.0, kde je max proud 900mA, ale při použití s konektory USB 2.0 se musí počítat jen s 500mA dle nižší specifikace.
    18.4.2014 17:58 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    Nekonecne vlakno == jeden jediny prispevek ? :DDDDDDDDD
    18.4.2014 18:27 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    No vidis. A ja jich napocital sest.
    ⧠ A = 0 avatar 18.4.2014 18:55 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    Vážně? Měl bys je přepočítat.
    Nevolte zmrdy.
    18.4.2014 20:35 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    No a kdyz chvilku pockame, tak jich bude jeste vic, ze jo :D
    18.4.2014 21:56 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    No ale to je porad. Na zacatku diskuze kilometrove vlakno o gramatice a prkotinach a az pak zajimave prispevky :)
    27.4.2014 10:11 hvd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    No vidite a mne z diskuze prislo nejzajimavejsi opravdu to, kolik tomu zerou prevodniky a kolik zbyva na zarizeni
    pavlix avatar 27.4.2014 19:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    A v tom kilometrovém vlákně tuna příspěvků o tom, že to vlákno bude za chvíli určitě moc moc dlouhé ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pushkin avatar 18.4.2014 20:53 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    Jo, tak tohle mě taky praštilo do očí...
    18.4.2014 16:00 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    Takže pokud nepotřebuju napájení periferie, můžu si mezi koncovky vevařit třeba 1km vlákna? To by mohlo být pro některý použití super.
    19.4.2014 05:53 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    IMHO tam bude nějaká maximální latence, ale taky by mě to zajímalo.
    22.4.2014 09:38 Jan33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    USB má dané časování. Libovolně dlouhý kabel není možný.
    Stanislav Brabec avatar 18.4.2014 16:55 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Optické USB 2.0
    S propustností optického USB 2.0 to nebude tak žhavé, neboť se používá half-duplexní komunikace. Vzhledem k tomu, že round-trip na 30m kabelu bude 0,2µs, a na přenos bloku bude potřeba několik takových prodlev, tak už to asi bude na rychlosti znát.
    Jendа avatar 18.4.2014 19:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optické USB 2.0
    A skousne USB takový lag? Aby tam něco nevytimeoutovalo.
    22.4.2014 03:42 Ales Hakl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optické USB 2.0
    V superspeed rezimu je latence principialne jedno, protoze neni pro samotny lowlevel protokol kriticka, akorat tam je semtam nejaky timeout nicmene po vetsinou vetsi nez latence vlozena delkou nejakeho prakticky realizovatelneho kabelu. Zatimco u klasickeho USB je maximalni delka kabelu opravdu dana "rychlosti svetla", tak u USB3 je definovana od kvality signalu (u pasivniho kabelu to padne nekam k tem doporucenym 3m, s aktivnim se da principialne libovolna).

    Klasicke USB je svym nizkourovnovym protokolem (halfduplex, lehce zvracene sdileni pasma mezi zarizenimi...) na latenci pomerne zasadnim zpusobem zavisle, protoze se musi stihnout prepinani vysilani a prijem a protoze huby jsou relativne hloupa zarizeni. Vselijakymi triky s tvarenim se jako hub, pripadne figly se split transactions se da zpusobit, ze ta latence muze byt delsi (koneckoncu neni problem mit v ceste USB2 pul internetu), ale nejsou to zrovna standardni reseni.

    U USB3 se vicemene predpoklada, ze ty dva nove datove pary jsou kdovijak dlouhe (USB3 repeater je neco co jde koupit od "renomovanych" vyrobcu a ne jenom od pochybnych cinanu) a pokud je na druhe strane USB3 zarizeni tak to proste funguje. Pokud je tam USB3 hub, tak to funguje take, protoze na klasicke USB to prevadi az transaction translator v tom hubu (modulo to, ze existuji zarizeni, resp. kombinace jejich driveru a USB stacku v OS, kterym vadi i latence vlozena tim transaction translatorem, typicky treba USB zvukovky).
    Stanislav Brabec avatar 22.4.2014 18:57 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optické USB 2.0
    USB 3.0 je hlavně, na rozdíl od USB 2.0, na hardwarové úrovni plně duplexní. Po jednom páru lze posílat data, po druhém přijímat. Po odvysílání bloku tedy není nutné zastavit přenos a čekat na round-trip potvrzovacího paketu. Stačí blok dat podržet v paměti, dokud potvrzující paket nedorazí. Ono to při té rychlosti ani jinak nejde – od ukončení vysílání paketu do okamžiku, než rychlostí světla dorazí potvrzovací paket na pouhém 1m kabelu, znamená být 6ns tiše. U USB 2.0 to je čas přenosu necelých 3 bitů, u USB 3.0 by to znamenalo ztrátu možnosti přenést 30 bitů.
    19.4.2014 07:05 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optické USB 2.0
    Běžně se prodávají USB extendery (mají ho třeba tady), které se dělají pro srovnatelné délky (většinou až 150 stop, tj. cca. 45 metrů) a jako médium používají obyčejný Cat5e UTP kabel. Tudíž s latencí způsobenou délkou kabelu to nejspíš nebude tak horké ...
    19.4.2014 15:41 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optické USB 2.0
    Vzhledme k tomu, že USB by nefugovalo se zpožděním přenosu na takovéto vzdálenosti, protože už doba odezvy je větší, než je třeba pro správné fungování USB protokolu, vnitřně jsou takové věci dělány jinak. A to tak, že ve skutečnosti se tváří jako USB hub.

    Tedy v žádném případě se nemůže jednat o normální kabel, protože nad 5 metrů délky už i rychlost světla nestačí, aby to reagoval tak rychle jak má.

    Všechny delší kabely jsou technicky nikoli kabely, ale USB huby. Tím latence ještě narůstá, ale zase to funguje.

    Miloslav Ponkrác
    Saul Tigh avatar 18.4.2014 17:03 Saul Tigh | blog: joes_bar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    Tohle vypadá docela zajímavě, potřeboval bych dovést kabel od PC k USB 3.0 čtečce karet a na těch cca 10m už je kabel naprd. Neplánuje někdo nějaký benchmark? :)
    "You point a finger back far enough, and some germ gets blamed for splitting in two."
    Stanislav Brabec avatar 18.4.2014 17:16 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Citlivost snímačů
    Jak naznačují astronomické CCD snímače, citlivost (zvlášť CCD) snímačů lze hnát ještě mnohem výš:
    • Při snímání se kompletně vypne napájení
    • Nepoužije se Bayerova maska
    • Maximalizuje se plocha snímacích prvků na čipu
    • Čip se bude chladit
    Takový čip ovšem má ovšem pro běžné snímání spoustu nevýhod:
    • Je černobílý
    • Nemá elektronickou uzávěrku
    • Trápí ho bleeding
    Film tomu svou kvantovou účinností nemůže konkurovat. CCD čip dokáže zareagovat na jediný foton. Běžný stříbrný film potřebuje 6 fotonů v poměrně krátkém čase za sebou, aby vzniklá excitace dokázala při vyvolávání vyvolat vznik stříbrného zrna. (Nové laboratorní světlocitlivé materiály to snížily na 2 fotony.)

    Dnešní astronomické CCD snímače už dokáží detekovat 70% všech fotonů, takže se blíží fyzikální mezi. Další cesta bude jen ve snižování šumu.
    19.4.2014 07:26 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citlivost snímačů
    U snímání statických obrazů by černobílost nevadila, stačilo by použít filtry (v astronomii se to dělá podobně, i když místo RGB se vybírají podle vhondých spektrálních čar). Zesnímače by se tak vytáhl mnohem lepší obraz (než u stejně velkého s Bayerovou maskou), mimo toho by se klidně mohlo použít i víc kanálů než jen tři (minimálně RGBW, tj. RGB+černobílý bez filtru).

    A k té praktické použitelnosti vysoké citlivosti - sice použití pro účely fotografie a filmování je asi opravdu dost omezené, ale skvěle by se to hodilo pro noční vidění při zbytkovém světle (tj. ne infračervené), protože by tak šlo udělat noktovizor který by byl čistě polovodičový a tudíž mnohem mechanicky odolnější než ty klasické s fotonásobičem. Tedy alespoň za předpokladu, že by se to napojilo na vhodné VR brýle nebo něco na ten způsob ...
    18.4.2014 17:33 hw | skóre: 23 | blog: Digital Design
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning

    Dvě poznámky...

    Corning rozhodně není první, kdo přišel s USB po optických vláknech. V průmyslu se to již nějakou dobu celkem běžně používá pro prodloužení USB na stovky metrů a vyloučení elektromagnetického rušení. Pro obecné použití něco dodávají třeba firmy FOCI, Unibrain, APAC nebo Icron. Některé firmy pak mají vlastní specializované řešení přímo ve svých produktech.

    S tím levným rozhraním pro masy a vyloučením profesionálního použití bych byl opatrnější. Když uvedu příklad čistě z mého oboru, tak třeba v průmyslu kamery pro počítačové vidění a zpracování obrazu čím dál více používají rozhraní USB3 Vision. Dokonce v mnoha aplikacích začíná vytlačovat Camera Link.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.