abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    18.7. 14:22 | Nová verze

    HollowByte je zranitelnost typu Denial of Service (DoS) v kryptografické knihovně OpenSSL. Útočník může odesíláním škodlivého payloadu o velikosti pouhých 11 bajtů zaplnit paměť serveru. OpenSSL před ověřením dat vyhradí nepřiměřený blok paměti (až 131 KB). Server pak čeká na data, která nepřišla. Zranitelnost je opravena ve verzích OpenSSL 4.0.1, 3.6.3, 3.5.7, 3.4.6 a 3.0.21.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 13:44 | Komunita

    Ve španělské A Coruñě probíhá GUADEC 2026, tj. letošní konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí GNOME. Videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 13:22 | Komunita

    Společnost Collabora ve spolupráci s Valve vyvíjí Holo Core, tj. port Arch Linuxu pro ARM64 procesory (AArch64), který bude pohánět VR headset Steam Frame. Pro testování Arch Linuxu pro AArch64 jsou k dispozici binární balíčky, zdrojové kódy i kontejner pro Docker nebo Podman.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 13:00 | IT novinky

    Mikroprocesor Zilog Z80 byl oficiálně uveden na trh před 50 lety, tj. v červenci 1976. Výroba mikroprocesoru skončila v roce 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 02:55 | Bezpečnostní upozornění

    Výzkumníci ze společnosti ESET objevili 11 zapomenutých UEFI shim zavaděčů, které byly podepsány společností Microsoft, a které umožňují útočníkům obejít ochranu UEFI Secure Boot na většině zařízení. Microsoft je zneplatnil (přidal jejich hash do databáze dbx) v rámci aktualizace Patch Tuesday dne 9. června 2026. Uživatelé Linuxu mohou databází aktualizovat pomocí LVFS. Ověřit zneplatnění zavaděčů lze pomocí skriptu uefi-dbx-audit. Jedná se o CVE-2026-8863 a CVE-2026-10797.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.7. 16:55 | Zajímavý software

    pico-usb-wifi je open source firmware pro Raspberry Pi Pico W, který jej promění v USB Wi-Fi adaptér. Po připojení k počítači se objeví jako zařízení USB CDC-NCM.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.7. 16:00 | IT novinky

    Americká společnost Google ze skupiny Alphabet bude muset podle nových požadavků Evropské unie umožnit společnosti OpenAI i dalším konkurentům v oblasti umělé inteligence (AI) a internetových vyhledávačů přístup ke svým službám. Ve svém rozhodnutí o tom včera informovala Evropská komise (EK). Opatření má zajistit dodržování pravidel, jejichž cílem je omezit v EU tržní sílu velkých technologických firem. Google s tím nesouhlasí.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.7. 04:55 | Komunita

    Nové verze webových prohlížečů Chrome a Firefox jsou vydávány každé 4 týdny. Aktuální verze Chrome je 150. Aktuální verze Firefoxu je 152. V březnu bylo oznámeno, že od září přejde Chrome na dvoutýdenní cyklus vydávání verzí. To by znamenalo, že Chrome v číslování verzí Firefox brzy přeskočí. Vývojáři Firefoxu proto také od září přecházejí na dvoutýdenní cyklus vydávání verzí. :-)

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    17.7. 00:22 | Zajímavý software

    Microsoft Comic Chat (Wikipedie), tj. grafický IRC klient z devadesátek, který převáděl konverzace na IRC do podoby komiksových panelů, a který zpopularizoval font Comic Sans, je dnešním dnem open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    16.7. 19:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 26.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 26.7 je Xenial Xenops. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (30%)
     (5%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (24%)
    Celkem 2178 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning

    18. 4. 2014 | David Ježek | Hardware | 4130×

    Společnost Corning, tvůrci Gorilla Glass, jsou nakonec těmi, kdo Thunderboltu v rámci USB 3.0 vyfoukl jeho optickou ideu. Nové kabely podporují daleko větší délky než běžné metalické USB 3.0. Ale není to jediné téma, podíváme se i na dvě fotografické záležitosti, které dávají zajímavý náhled do budoucna.

    Obsah

    Optické USB 3.0 kabely firmy Corning přicházejí

    link

    Corning v nových kabelech využívá vlastní vlákna typu ClearCurve VSDN. Vedle maximálního datového toku USB 3,0, tedy 5,0 Gbps, zaručuje samozřejmě i kompatibilitu s USB 2.0, ostatně tomu nic nebrání. Jen je potřeba se smířit s tím, že je omezen napájecí proud pro zařízení na 2,25 W (což naznačuje přítomnost nějaké té metalické části vedle vlastních optických vláken) a také že konektor je trochu větší ve svém okolí.

    Hardwarové novinky

    V tuto chvíli má výrobce k dispozici 10m kabel s cenou 109 dolarů (takže tak zhruba 2 300 Kč), později bude následovat i 15metrový a 30metrový kabel. Jistě netřeba konstatovat, že zatímco hrubé zacházení s běžným metalických kabelem je do jisté míry pro kabel přežitelné, obdobné poškození optického vlákna je pro něj smrtelné. Ale Corning na toto jistě myslel, jeho ClearCurve VSDN vlákno bude poměrně odolné, navíc tohle už jen svou povahou není produkt pro neustálé připojování mnoha věcí, ale spíše pro připojení jedné pevné periferie na větší vzdálenost – disku k PC/přehrávači apod.

    Jsem přesvědčen, že produkty tohoto typu budou tou definitivní tečkou za novináři vysněnou představou souboje Thunderboltu a USB 3.0, která byla stejně pomýlená jako někdejší povídačky oboji FireWire s původním USB. Thuderbolt se již dávno pasoval do pozice speciálky pro profesionální použití (kde je skvělý, to všechna čest), USB si i ve verzi 3.x drží pozici levného rozhraní pro masy, kteří nehoní každý MB/s.

    Pentax uvedl středoformátový model 645Z s 52 megapixely

    link

    Středoformát s 50Mpix(+) CMOS čipem velikosti 44×33 mm ohlásil již Hasselblad i Phase One (Mamiya, Leaf). Pentax uvádí na této bázi svého pokračovatele digitálních středoformátů, model 645Z. Oproti předchozímu modelu 645D s 40Mpix CCD čipem nabízí výrazně vyšší ISO, také rozlišení a přichází v tomto segmentu s neobvyklou podporou pro video.

    Čip nese celkově 52,00 megapixelů, z toho je aktivně používáno 51,4, což dává rozlišení snímků 8265×6192. Čip před sebou nemá low-pass filtr, ostrost tedy bude maximální, byť za cenu vyššího rizika vzniku moaré. Rozsah citlivostí je od ISO 100 po 204800 (porovnejte s ISO 1600 max. u 645D), je zde také možnost LiveView a H.264/MOV videa v kvalitě 60i/50i, 30p/25p či 24p. Časosběrně lze nahrávat až 4k video, tam ale spíše dává smysl používat toto intervalové snímání v rozlišeních vyšších než „trapných“ 3840×2160.

    Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky

    Jinak je zde AF modul známý z APS-C zrcadlovek, v tomto případě nabízí 27 AF bodů, z toho 25 křížových. Displej je nově výklopný a při 3,2palcové úhlopříčce nabízí rozlišení 1037k bodů. Hledáček je samozřejmě optický, pokrývá 98 % snímku a disponuje 0,62× zvětšením. Závěrka umí časy 1/4000 až 30 sekund včetně bulb režimu. Jsou zde dva SD sloty (vč. SDXC a podpory UHS-I, Eye-F a FluCard), snímání je možné rychlostí 3 fps (s ohledem na velikost/hmotnost zrcátka slušné). Pentaxem používaný Li-ion akumulátor D-Li90 vydrží v tomto případě na 700 snímků, 560 při použití blesku v 50 % případů. Video je omezeno délkou 25 minut.

    Cena v Česku zatím není známa, můžeme tak usuzovat pouze podle předchozího modelu 645D. Ten (připomínám, že je pár let starý) vyjde na zhruba 145 tisíc Kč, kit s 55mm f/2.8 objektivem na zhruba 170 tisíc Kč. Ať to bude zhruba tolik, nebo třeba o sto tisíc víc,stále to bude méně než půl miliónu až milión za konkurenční 50Mpix CMOS středoformáty konkurence. Snad jedině škoda ukázkových fotek na webu Pentaxu – tímhle asi zákazníky firma nenaláká. Ale posuďte sami.

    Obvykle se pak pod zmínkami o nových digitálních středoformátech vedou debaty na téma velikosti snímače. Ano, pravdou je, že ani dřívější např. 53,9×40,3 mm něco snímače, ani tyto nové 44×33mm mají hodně daleko do nejmenšího analogového středoformátu (4,5 ×6 cm, resp cca 42 ×56 mm), ale i tak představují snímač s plochou o velikosti 168 % full-frame snímače. Bohužel ale s koncem výroby oněch středoformátových CCD snímačů (za což může z nemalé části pád Kodaku) pozorujeme paradoxní jev, opačný očekávání. Opravdu se v době CCD snímačů předpokládalo, že velikost snímačů poroste a jednoho dne se třeba na ten skutečný formát 645 vyškrábe. Opak je ale pravdou. A musím dodat: bohužel.

    ISO 409600 v podání bezzrcadlovky Sony A7S

    link

    Ještě jednu fotografickou záležitost, která si rozhodně zaslouží pozornost, si dnes dáme. Sony před časem uvedla novou full-frame bezzrcadlovku Sony A7S, která sice nabízí „jen“ 12 megapixelů, ale zato brutálnější rozsah citlivostí (srovnatelný leda tak s 16Mpix full-framem Nikon D4s). Začíná v rozšířeném režimu na ISO 50 a končí na šílených ISO 409600.

    Sony zveřejnila v této souvislosti krátké video, které demonstruje vliv nastavení citlivosti na noční snímání. Expozice jsou pochopitelně vždy stejně dlouhé (např. při 30 fps připadá na jeden snímek vždy 1/30 sekundy), ale s rostoucí citlivostí roste i jas scény. Díky ISO nad sto tisíc je tak možné z noci udělat takřka podvečer letního dne. Osobně to beru jako zajímavou demonstraci (i s ohledem na gamma režim SLog-2) technických schopností současné generace snímačů. Praktická využitelnost ale drhne, protože se takto vysokým režimem citlivosti totálně mění atmosféra scény.

    PS: o víkendu jsem volal Deltu 3200 pushovanou na 12800. Dopadla skvěle (bodejť, velikost snímače ve Flexaretě je 56×56 mm :-)), ale pro tmavé interiéry to chce spíš 25600, což je Ilfordem udávané maximum pro push tohoto materiálu. A i tak je to velmi hluboko pod možnostmi aktuálních digitálů. Pro současnou generaci full-frame přístrojů je ISO jako 12800 či 25600 bezpochyby téměř plně použitelné, zejména po zpracování RAWů kvalitními nástroji. Od příští generace full-frame zrcadlovek (například „Nikonu D5 / D5S“ očekávejme přiblížení se magické hranici ISO 1 000 000, i kdyby „pouze“ v podobě ISO 819 200. V takovou chvíli nebude člověk bezpečný nejen při svitu ohně, ale snad i zavřený v protiatomovém krytu č. 13.

           

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.4.2014 14:50 SGF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    "je omezen napájecí proud pro zařízení na 2,25 W" Vážně? Proud ve wattech?
    18.4.2014 14:56 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    No napeti asi bude stejne a ten proud je omezen vykonem 2.25W. Dalo by se to napsat lip, ale zas takova hruza, aby si to zaslouzilo nekonecne vlakno v diskuzi to neni.
    18.4.2014 15:40 SGF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    Varianty jsou dvě, buď je špatně proud a měl být místo něj výkon a nebo je chyba v jednotce a mělo to být 2.25A.
    Petr Tomášek avatar 18.4.2014 17:25 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    Vzhledem k tomu, že 2.25W = 450mA při 5V (což znamená 2x25mA na převodník plus 450mA dává 500mA dle USB specifikace), bych si tipnul, že šlo skutečně o výkon a nikoliv proud.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    18.4.2014 23:31 SGF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    Pravda, asi bych si to už taky tipnul. Původně mi nedošlo, že je to sice kabel USB 3.0, kde je max proud 900mA, ale při použití s konektory USB 2.0 se musí počítat jen s 500mA dle nižší specifikace.
    18.4.2014 17:58 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    Nekonecne vlakno == jeden jediny prispevek ? :DDDDDDDDD
    18.4.2014 18:27 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    No vidis. A ja jich napocital sest.
    ⧠ A = 0 avatar 18.4.2014 18:55 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | 上海
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    Vážně? Měl bys je přepočítat.
    Nevolte zmrdy.
    18.4.2014 20:35 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    No a kdyz chvilku pockame, tak jich bude jeste vic, ze jo :D
    18.4.2014 21:56 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    No ale to je porad. Na zacatku diskuze kilometrove vlakno o gramatice a prkotinach a az pak zajimave prispevky :)
    27.4.2014 10:11 hvd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    No vidite a mne z diskuze prislo nejzajimavejsi opravdu to, kolik tomu zerou prevodniky a kolik zbyva na zarizeni
    pavlix avatar 27.4.2014 19:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    A v tom kilometrovém vlákně tuna příspěvků o tom, že to vlákno bude za chvíli určitě moc moc dlouhé ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pushkin avatar 18.4.2014 20:53 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    Jo, tak tohle mě taky praštilo do očí...
    18.4.2014 16:00 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    Takže pokud nepotřebuju napájení periferie, můžu si mezi koncovky vevařit třeba 1km vlákna? To by mohlo být pro některý použití super.
    19.4.2014 05:53 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    IMHO tam bude nějaká maximální latence, ale taky by mě to zajímalo.
    22.4.2014 09:38 Jan33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    USB má dané časování. Libovolně dlouhý kabel není možný.
    Stanislav Brabec avatar 18.4.2014 16:55 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Optické USB 2.0
    S propustností optického USB 2.0 to nebude tak žhavé, neboť se používá half-duplexní komunikace. Vzhledem k tomu, že round-trip na 30m kabelu bude 0,2µs, a na přenos bloku bude potřeba několik takových prodlev, tak už to asi bude na rychlosti znát.
    Jendа avatar 18.4.2014 19:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optické USB 2.0
    A skousne USB takový lag? Aby tam něco nevytimeoutovalo.
    22.4.2014 03:42 Ales Hakl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optické USB 2.0
    V superspeed rezimu je latence principialne jedno, protoze neni pro samotny lowlevel protokol kriticka, akorat tam je semtam nejaky timeout nicmene po vetsinou vetsi nez latence vlozena delkou nejakeho prakticky realizovatelneho kabelu. Zatimco u klasickeho USB je maximalni delka kabelu opravdu dana "rychlosti svetla", tak u USB3 je definovana od kvality signalu (u pasivniho kabelu to padne nekam k tem doporucenym 3m, s aktivnim se da principialne libovolna).

    Klasicke USB je svym nizkourovnovym protokolem (halfduplex, lehce zvracene sdileni pasma mezi zarizenimi...) na latenci pomerne zasadnim zpusobem zavisle, protoze se musi stihnout prepinani vysilani a prijem a protoze huby jsou relativne hloupa zarizeni. Vselijakymi triky s tvarenim se jako hub, pripadne figly se split transactions se da zpusobit, ze ta latence muze byt delsi (koneckoncu neni problem mit v ceste USB2 pul internetu), ale nejsou to zrovna standardni reseni.

    U USB3 se vicemene predpoklada, ze ty dva nove datove pary jsou kdovijak dlouhe (USB3 repeater je neco co jde koupit od "renomovanych" vyrobcu a ne jenom od pochybnych cinanu) a pokud je na druhe strane USB3 zarizeni tak to proste funguje. Pokud je tam USB3 hub, tak to funguje take, protoze na klasicke USB to prevadi az transaction translator v tom hubu (modulo to, ze existuji zarizeni, resp. kombinace jejich driveru a USB stacku v OS, kterym vadi i latence vlozena tim transaction translatorem, typicky treba USB zvukovky).
    Stanislav Brabec avatar 22.4.2014 18:57 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optické USB 2.0
    USB 3.0 je hlavně, na rozdíl od USB 2.0, na hardwarové úrovni plně duplexní. Po jednom páru lze posílat data, po druhém přijímat. Po odvysílání bloku tedy není nutné zastavit přenos a čekat na round-trip potvrzovacího paketu. Stačí blok dat podržet v paměti, dokud potvrzující paket nedorazí. Ono to při té rychlosti ani jinak nejde – od ukončení vysílání paketu do okamžiku, než rychlostí světla dorazí potvrzovací paket na pouhém 1m kabelu, znamená být 6ns tiše. U USB 2.0 to je čas přenosu necelých 3 bitů, u USB 3.0 by to znamenalo ztrátu možnosti přenést 30 bitů.
    19.4.2014 07:05 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optické USB 2.0
    Běžně se prodávají USB extendery (mají ho třeba tady), které se dělají pro srovnatelné délky (většinou až 150 stop, tj. cca. 45 metrů) a jako médium používají obyčejný Cat5e UTP kabel. Tudíž s latencí způsobenou délkou kabelu to nejspíš nebude tak horké ...
    19.4.2014 15:41 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optické USB 2.0
    Vzhledme k tomu, že USB by nefugovalo se zpožděním přenosu na takovéto vzdálenosti, protože už doba odezvy je větší, než je třeba pro správné fungování USB protokolu, vnitřně jsou takové věci dělány jinak. A to tak, že ve skutečnosti se tváří jako USB hub.

    Tedy v žádném případě se nemůže jednat o normální kabel, protože nad 5 metrů délky už i rychlost světla nestačí, aby to reagoval tak rychle jak má.

    Všechny delší kabely jsou technicky nikoli kabely, ale USB huby. Tím latence ještě narůstá, ale zase to funguje.

    Miloslav Ponkrác
    Saul Tigh avatar 18.4.2014 17:03 Saul Tigh | blog: joes_bar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning
    Tohle vypadá docela zajímavě, potřeboval bych dovést kabel od PC k USB 3.0 čtečce karet a na těch cca 10m už je kabel naprd. Neplánuje někdo nějaký benchmark? :)
    "You point a finger back far enough, and some germ gets blamed for splitting in two."
    Stanislav Brabec avatar 18.4.2014 17:16 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Citlivost snímačů
    Jak naznačují astronomické CCD snímače, citlivost (zvlášť CCD) snímačů lze hnát ještě mnohem výš:
    • Při snímání se kompletně vypne napájení
    • Nepoužije se Bayerova maska
    • Maximalizuje se plocha snímacích prvků na čipu
    • Čip se bude chladit
    Takový čip ovšem má ovšem pro běžné snímání spoustu nevýhod:
    • Je černobílý
    • Nemá elektronickou uzávěrku
    • Trápí ho bleeding
    Film tomu svou kvantovou účinností nemůže konkurovat. CCD čip dokáže zareagovat na jediný foton. Běžný stříbrný film potřebuje 6 fotonů v poměrně krátkém čase za sebou, aby vzniklá excitace dokázala při vyvolávání vyvolat vznik stříbrného zrna. (Nové laboratorní světlocitlivé materiály to snížily na 2 fotony.)

    Dnešní astronomické CCD snímače už dokáží detekovat 70% všech fotonů, takže se blíží fyzikální mezi. Další cesta bude jen ve snižování šumu.
    19.4.2014 07:26 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citlivost snímačů
    U snímání statických obrazů by černobílost nevadila, stačilo by použít filtry (v astronomii se to dělá podobně, i když místo RGB se vybírají podle vhondých spektrálních čar). Zesnímače by se tak vytáhl mnohem lepší obraz (než u stejně velkého s Bayerovou maskou), mimo toho by se klidně mohlo použít i víc kanálů než jen tři (minimálně RGBW, tj. RGB+černobílý bez filtru).

    A k té praktické použitelnosti vysoké citlivosti - sice použití pro účely fotografie a filmování je asi opravdu dost omezené, ale skvěle by se to hodilo pro noční vidění při zbytkovém světle (tj. ne infračervené), protože by tak šlo udělat noktovizor který by byl čistě polovodičový a tudíž mnohem mechanicky odolnější než ty klasické s fotonásobičem. Tedy alespoň za předpokladu, že by se to napojilo na vhodné VR brýle nebo něco na ten způsob ...
    18.4.2014 17:33 hw | skóre: 23 | blog: Digital Design
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Optické USB 3.0 kabely Corning

    Dvě poznámky...

    Corning rozhodně není první, kdo přišel s USB po optických vláknech. V průmyslu se to již nějakou dobu celkem běžně používá pro prodloužení USB na stovky metrů a vyloučení elektromagnetického rušení. Pro obecné použití něco dodávají třeba firmy FOCI, Unibrain, APAC nebo Icron. Některé firmy pak mají vlastní specializované řešení přímo ve svých produktech.

    S tím levným rozhraním pro masy a vyloučením profesionálního použití bych byl opatrnější. Když uvedu příklad čistě z mého oboru, tak třeba v průmyslu kamery pro počítačové vidění a zpracování obrazu čím dál více používají rozhraní USB3 Vision. Dokonce v mnoha aplikacích začíná vytlačovat Camera Link.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.