abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.17 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.9. 17:11 | Komunita

    Je třetí sobota v září a proto vše nejlepší k dnešnímu Software Freedom Day (SFD, Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.9. 02:22 | Humor

    Bogdan Ionescu rozběhl webový server na jednorázové elektronické cigaretě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    19.9. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána beta verze Ubuntu 25.10 s kódovým názvem Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 25.10 mělo vyjít 9. října 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.9. 12:55 | Nová verze

    Bola vydaná nová verzia 4.13 security platformy Wazuh. Prináša nový IT hygiene dashboard, hot reload dekodérov a pravidiel. Podrobnosti v poznámkách k vydaniu.

    peterm655 | Komentářů: 0
    19.9. 12:22 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia investuje pět miliard dolarů (přes 100 miliard Kč) do konkurenta Intel, který se v poslední době potýká s vážnými problémy. Firmy to včera oznámily ve společné tiskové zprávě. Dohoda o investici zahrnuje spolupráci při vývoji čipů pro osobní počítače a datová centra. Akcie společnosti Intel na zprávu reagovaly výrazným růstem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    19.9. 05:11 | Komunita

    Dlouholetý balíčkář KDE Jonathan Riddell končí. Jeho práci na KDE neon financovala firma Blue Systems, která ale končí (Clemens Tönnies, Jr., dědic jatek Tönnies Holding, ji už nebude sponzorovat), někteří vývojáři KDE se přesunuli k nově založené firmě Techpaladin. Pro Riddella se již nenašlo místo. Následovala debata o organizaci těchto firem, které zahraniční vývojáře nezaměstnávají, nýbrž najímají jako kontraktory (s příslušnými důsledky z pohledu pracovního práva).

    |🇵🇸 | Komentářů: 8
    19.9. 02:33 | Komunita

    V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.9. 02:22 | Zajímavý článek

    The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.

    ZCR | Komentářů: 0
    18.9. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (43%)
     (52%)
     (10%)
     (11%)
     (16%)
     (11%)
     (16%)
     (11%)
     (18%)
    Celkem 61 hlasů
     Komentářů: 7, poslední 19.9. 23:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    20.5.2015 07:54 hw | skóre: 23 | blog: Digital Design
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: první OEM Radeony řady 300 jsou přeznačené

    Prosím buď o smazání nebo kompletní přepsání toho žvástu z poslední části včetně lživého bulvárního nadpisu. Tohle je asi poslední tečka dokládající naprostý úpadek ábíčka. Netuším z čeho autor vycházel, ale v odkazované zprávě se rozhodně nepíšou ty nesmysly, které jsou uvedeny tady.

    STMicroelectronics nehodlá rozhodně zaniknout. ST vyrábí plno diskrétních polovodičových součástek a integrovaných obvodů různými technologiemi. Většinu obratu má právě z běžných standardních produktů vyráběných většími technologiemi a různých výkonových prvků vyráběných technologií BCD. Ta linkovaná zpráva se týká pouze jediné továrny v Crolles, kde se ST snažila rozjet pokročilejší výrobu na 14/10 nm pro pokročilejší CPU/MCU/SoC. Ta továrna může i nemusí zůstat v provozu, pouze vývoj těchto technologií v ST končí. A ST má samozřejmě plno dalších továren po celém světě.

    20.5.2015 15:33 joska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: první OEM Radeony řady 300 jsou přeznačené
    Souhlas. Divím se, jak ten ježek s touto "kvalitou" tady ještě vůbec může psát.
    vlastikroot avatar 20.5.2015 22:12 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: první OEM Radeony řady 300 jsou přeznačené
    Ja jsem treba rad ze pise ;-) HW zpravicky mam jako oddechovy cteni pro zajimavost. Chyby se stavaj kazdymu.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    20.5.2015 22:16 Nonsence | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: první OEM Radeony řady 300 jsou přeznačené
    Dobrý den,

    rádi do redakce přijmeme další kvalitní autory. Nestyďte se a pište pro Abc Linuxu!
    David Ježek avatar 20.5.2015 18:52 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: první OEM Radeony řady 300 jsou přeznačené
    Máš pravdu v tom, že celkové vyznění je takové divné. Je to tím, že jsem si to po sobě pořádně nepřečetl, zejména ten nadpis mate a vyvolává dojem, že STMicro končí komplet. Zaslal jsem redakci opravu, snad se brzy objeví v článku. Díky za upozornění.
    vlastikroot avatar 20.5.2015 22:05 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: první OEM Radeony řady 300 jsou přeznačené
    Ted teprv koukam ze ST dela i ARMy (ale nejaky mensi, Cortex-M). Ja od nich znal jakorat ty integrace a nejaky maly MCU. Proto jsem nechapal tu zpravu o tom, ze by ST koncilo.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    21.5.2015 01:39 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: první OEM Radeony řady 300 jsou přeznačené
    Jj nepředpokládám, že nějaký diskrétní tranzistory budou potřeba na 10 nm :-D.

    BTW BCD roadmapa.

    Jinak, nevíš, jak to při těch 160nm zvládá obsluhovat třeba 300V ? Jsem myslel, že napětí na procesorech se zmenšuje právě kvůli nižšímu průraznímu napětí (na menším procesu).
    21.5.2015 08:59 hw | skóre: 23 | blog: Digital Design
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: první OEM Radeony řady 300 jsou přeznačené
    Jinak, nevíš, jak to při těch 160nm zvládá obsluhovat třeba 300V ? Jsem myslel, že napětí na procesorech se zmenšuje právě kvůli nižšímu průraznímu napětí (na menším procesu).

    Od toho je právě technologie BCD. Všechny výkonové nebo vysokonapěťové části jsou realizovány v DMOS a jsou oddělené od nízkonapěťových CMOS nebo bipolárních bloků. U high-voltage BCD na 160 nm se navíc používá izolační substrát (SOI).

    Já jsem z firmy odcházel někdy v období produkčního nasazení BCD6. My jsme v té době BCD8 nepoužívali (i když možná už byla k dispozici), takže novější technologie moc neznám. Princip ale bude pořád stejný. Nějaké detaily jsou shrnuté třeba tady.

    20.5.2015 08:02 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: první OEM Radeony řady 300 jsou přeznačené
    Porad cekam, az lidi prestanou bavit ty blbinky co napodobuji RPi a konecne nekdo udela nejakej poradnej HW zalozenej na chipech pro routery. Proc nemuzeme mit otevreny router uz od zakladu? Mohlo by to byt uspornejsi a pritom vhodnejsi na mini server.
    20.5.2015 10:18 Chulda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: první OEM Radeony řady 300 jsou přeznačené
    no, pamatuji si, že pro cisco FW PIX použili celeron, pro gigabitové routery cisco GSR použili mips R5000, Juniper řada T používá 2GHz celeron.

    Takže cože to vlastně požadujete? :-)
    20.5.2015 10:48 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: první OEM Radeony řady 300 jsou přeznačené
    Treba toto: http://orp1.com/

    Nemyslel jsem profi firemni routery, myslel jsem male levne domaci. Jestli o necem takovem vite (musi byt open hardware), tak mi dejte vedet.
    20.5.2015 21:33 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: první OEM Radeony řady 300 jsou přeznačené
    takze misto pidipocitace za 9$ chces router "domaci levnej" s PPC za 400$ ? nezda se ti to trochu cenovej nepomer ? co misto toho C.H.I.P. ze by zacali delat rovnou OpenElektromobil ? :-D
    aneb jak pise Peter, zkoukni Banana Pi R1...
    20.5.2015 11:37 AAA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: první OEM Radeony řady 300 jsou přeznačené
    a co todle?

    https://www.turris.cz/en/
    20.5.2015 12:08 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: první OEM Radeony řady 300 jsou přeznačené
    Ten nastupce Turris Lite vypada lepe. Ale uvidime, co se z toho nakonec vyvine. Ten aktualni turris je jednak nedostupny a jednak docela zere, protoze v tom jede FPGA na analyzu sitovyho provozu. O to moc nestojim.

    Nicmene, dneska je takovy novy buzzword, je to Internet of Things. Porad jsem ale nezaregistroval, ze by existovala deska vhodna pro mini server. Server, ktery zvladne nejaky lehci FTP provoz, jednoduchy web treba pro prezentaci dat z cidel nebo vubec smart home apod. Vsude jsou graficke cipy co zerou energii a pomaly Ethernet pres USB.
    20.5.2015 13:07 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: první OEM Radeony řady 300 jsou přeznačené
    Banánové Pí má verziu s routrom, a dá sa na to napriamo pripojiť aj HDD. Je o tom nejaká séria článkov na root.cz. Má to síce grafický čip, ale ten toľko nežerie. A na druhú stranu to nemá Ethernet cez USB, ale má to GPIO.

    A sú aj iné možnosti.
    21.5.2015 01:58 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: první OEM Radeony řady 300 jsou přeznačené
    Ten aktualni turris je jednak nedostupny a jednak docela zere, protoze v tom jede FPGA na analyzu sitovyho provozu.
    Lattice LCMXO1200C (podle tohoto pdf) není FPGA ale CPLD (vím, ono se to v dnešní době duopolu dost stírá, ale dá se říct, že CPLD jsou nonvolatilní a FPGA jsou založeny na SRAM). Nonvolatilní CPLD teda znamená, že konfigurační paměť je založená na flash a tak její odběr bude zhruba stejný jako odběr BIOS čipu na PC (vlastně možná menší, protože BIOS bude mít klidně větší kapacitu - víc tranzistorů). Co se týče tranzistorů v logice, tak ta Lattice je hodně malá spotřeba bude zanedbatelná (a použití ASICu by výrazně zdražilo projekt).

    Navíc z toho pdf vyplývá, že se to CPLD používá jako glue logika pro resety periférií a druhořadé věci okolo. Podobný řešení bude mít spousta starších mobilů třeba.

    OT: Hehe prej to používá DDR3, schválně zda bude turris náchylnej na rowhammer :-D.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.