Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Pokud fotis do jpg, nema smysl kvalitu resit, to je zprasene i ze zrcadlovkyOdporucam pozriet na aktualnejsie modely napr.fuji - x-e1, x100s... kupodivu aj jpeg sa da obcas spravit dobre.
AA pri foceni dorawyy plochu samozrejme neztracis, muzes pixely zase sloucit....mozno tak v idealnom svete. V realite pixely nepokryvaju 100% plochy.
V absurdním rozlišení ten problém IMHO až tak moc nevězí, kromě toho, že fotku můžu pořád dodatečně přeškálovat, je potřeba zohlednit i fakt, že nové generace senzorů jsou prostě technicky lepší než staré. Důvod, proč starší kompakty často fotí lépe než ty nové, bych spíš viděl v tom, že když jsem si před lety (začátek 2002) koupil svůj první digitální kompakt, zaplatil jsem za něj víc než o čtyři roky později za svou první zrcadlovku. Takový kompakt si mohl výrobce dovolit udělat pořádně, ať už po mechanické nebo po optické stránce. Když má dneska kompakt stát čtyřikrát méně (a to se nebavím o té úplně nejnižší kategorii), musí se to na konstrukci někde projevit.
Ten můj kompakt měl třeba (na kompakt) slušný průhledový hledáček, rozumný rozsah zoomu 1:3 a poměrně velké čočky. Podívám-li se na dnešní kompakty (a vynechám ty, které stojí víc než low-end zrcadlovky), hledáček bude jen pro okrasu, rozsah zoomu nepůjde pod 1:10 a čočky budou mít poloviční průměr. Senzor bude sice lepší, LCD rozhodně taky, ale ten zbytek bude jeden velký problém. A senzor prostě není všechno, nejdřív se ten obraz musí na něj nějak dostat.
fotka by mela vyvolat emoce nebo proste nejaky pocit a k tomu technicka dokonalost nepomuze
Kdybyste místo "nepomůže" napsal "nestačí", tak budu naprosto souhlasit. Takhle zcela zásadně nesouhlasím. Jistě, jsou i lidé, kteří se vyžívají (např.) v černobílých fotkách plných šumu, který je ještě zdůrazněný extrémně vytaženým kontrastem. Proti gustu žádný dišputát - problém ale nastane, když někdo chce diktovat, že má-li fotka za něco stát, tak takhle nějak vypadat musí. Pro ostatní je technická kvalita jedním z faktorů k dosažení dobrého výsledku; ne jediným, ale taky ne zcela nepodstatným.
Ono zasumene orezane beatles se porad lip poslouchaji nez vondrackova na cd
Jak komu, osobní preference jsou osobní právě proto, že je každý má jiné. Ale především: tohle je uměle vykonstruovaná falešná dichotomie - proč by si člověk nemohl poslechnout kvalitní nahrávku Beatles? Přímo s Beatles tedy ještě zkušenost nemám, ale třeba starší alba Dire Straits zase o tolik mladší než pozdní Beatles nejsou a svou technickou kvalitou strčí do kapsy leckterá dnešní (rozhodně dynamickým rozsahem, ale třeba i separací nástrojů). Když půjdu do extrému, tak mám i kolekci klavírních koncertů S. Richtera, kde jsou i nahrávky z 50. let; tam už v tišších pasážích trochu šumu slyšet je, ale taky to není žádná hrůza.
Co chci říct: obsahová a technická kvalita se vůbec nevylučují a chci-li kvalitu obsahovou, není nutné okázale provozovat sebemrskačství a obětovat kvůli tomu kvalitu technickou jen proto, abych si připadal jako správný estét.
Víte, kde vídám lidi fotit mobilem nejčastěji? V místnosti při umělém osvětlení. A kdyby jen fotili, oni točí i videa. V 1080p a dnes už dokonce i 4K. Šílenství prostě nemá hranic…
Venku za jasného dne na focení památek a dalších "turistických fotek" si paradoxně mnohem spíš vezmou foťák, přestože tam by ten rozdíl až takový nebyl (proti kompaktu, zrcadlovka pořád bude úplně jinde).
jeste vtipnejsi ale je, kdyz nekdo tvrdi, ze mobil je dobra navigace...nie je to ani dobry webbrowser, zaznamik, video/mp3 player, ctecka knih, poznamkovy blok, herna konzola, dialkovy ovladac na fotak, ssh klient. So what? Vyzera ze vacsina ludi sa zhodla (podla predajov) ze mobil za 6-12k s tym vsetkym je lepsi kompromis, nez 5kg batoh zariadeni za 30-40k Kc.
Tiskni
Sdílej: