abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 260 správce systému a služeb systemd (Wikipedie, GitHub). Odstraněna byla podpora skriptů System V. Aktualizovány byly závislosti. Minimální verze Linuxu z 5.4 na 5.10, OpenSSL z 1.1.0 na 3.0.0, Pythonu z 3.7.0 na 3.9.0…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 18:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.1 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:55 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání nové verze 8.1 "Hoare" kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Doprovodný příspěvek na blogu Khronosu rozebírá kódování a dekódování videa pomocí Vulkan Compute Shaders v FFmpeg.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 04:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen open-source a open-hardware prototyp nízkonákladového raketometu kategorie MANPADS, který byl sestaven z běžně dostupné elektroniky a komponent vytištěných na 3D tiskárně. Raketa využívá skládací stabilizační křidélka a canardovou stabilizaci aktivně řízenou palubním letovým počítačem ESP32, vybaveným inerciální měřicí jednotkou MPU6050 (gyroskop a akcelerometr). Přenosné odpalovací zařízení obsahuje GPS,

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 35
    16.3. 14:22 | IT novinky

    Vědci z univerzity La Sapienza v Římě vyvinuli systém, který dokáže identifikovat jednotlivce pouze na základě toho, jak narušují signály Wi-Fi. Autoři tuto novou technologii nazvali WhoFi. Na rozdíl od tradičních biometrických systémů, jako jsou skenery otisků prstů a rozpoznávání obličeje, nevyžaduje tato metoda přímý fyzický kontakt ani vizuální vstupy. WhoFi může také sledovat jednotlivce na větší ploše než kamera s pevnou polohou; stačí, je-li k dispozici Wi-Fi síť.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    16.3. 04:22 | Nová verze

    SuperTux (Wikipedie), tj. klasická 2D plošinovka inspirovaná sérií Super Mario, byl vydán v nové verzi 0.7.0. Videoukázka na YouTube. Hrát lze i ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    16.3. 03:11 | Zajímavý projekt

    Ageless Linux je linuxová distribuce vytvořená jako politický protest proti kalifornskému zákonu o věkovém ověřování uživatelů na úrovni OS (AB 1043). Kromě běžného instalačního obrazu je k dispozici i konverzní skript, který kompatibilní systém označí za Ageless Linux a levné jednodeskové počítače v ceně 12$ s předinstalovaným Ageless Linuxem, které se chystají autoři projektu dávat dětem. Ageless Linux je registrován jako operační

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    15.3. 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.3. 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    15.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1098 hlasů
     Komentářů: 27, poslední včera 19:26
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    19.8.2014 12:43 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    int xgetdents(unsigned int fd, unsigned int flags, unsigned int mask, void *buf, unsigned int count);
    fd opravdu unsigned int?? Popisovač souboru vždy signed ne? Ale co je horší, count je unsigned int? Dopr*ele to zase navrhoval nějakej super programátor, co nezná size_t. Bohužel kernel je takovejhle blbin plnej.
    Ruža Becelin avatar 19.8.2014 13:26 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    A proc to komentujes tady a ne na LWN?
    19.8.2014 13:43 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    LWN nevím co je, asi nějakej web, ale nechodím tam. A většinou mi chcou na webech cpát registrace, sušenky a podobný zvěrstva, takže tak. A nechte mě bejt, si musím rejpnout. A teď jdu sníst nějaký ty sušenky k čajíčku, mám jich tu už nějak moc.
    19.8.2014 20:06 citanus | skóre: 12 | Cork (Ireland)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů

    zde se nam formuje druhy BLEK!

    Petr Tomášek avatar 21.8.2014 10:51 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Zapomněl jsi na Zímu a jeho maniodepresivní výlevy...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    19.8.2014 13:34 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    xgetdents je len rozšírená verzia getdents, takže sťažovať sa treba na autorov funkcie getdents. ;)
    19.8.2014 14:37 Lukas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Je jen skoda ze neexistuje absolutne nic co bys s tim mohl udelat krome komentare na abclinuxu.cz
    19.8.2014 15:57 koudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Opravit, udělat diff, zaslat patch a pak už se pouze hřát v láskyplné komunitě kernelových vývojářů a užívat si to, že jsem udělal ze světa lepší místo?

    Well nikdy to není tak jednoduché jak se zdá ;)
    19.8.2014 16:16 fe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    No nevím, školy nemám, ale proč by měl být count (předpokládám že je to nějaký počet položek) záporný?
    19.8.2014 18:34 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Čéče, když ti nikdo nechce odpovědět, tak tě zkusím mystifikovat já. Některé funkce, které vracejí normálně nezáporné číslo, při neúspěchu vrátí záporné číslo. Myslím, že to hojně dělají funkce pro práci se znaky (písmeny). Nejspíš to count() dělá podobně. Je to spíš dědictví minulosti, kdy paměť byla k....sky druhá a a procesory pomalé, takže alokace každé proměnné a její předání do funkce byla drahá operace.
    19.8.2014 19:16 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Ale ne, size_t je neznaménkový typ - to co se Jardíkovi nelíbí je fakt, že pro vracení velikostí polí/počtu položek/whatever by se měl používat size_t, protože ten podle standardu zaručuje, že zvládne tu velikost vždycky obsáhnout. Zatímco unsigned int nemá podle standardu pevnou velikost a tak se liší napříč platformami. (což může i size_t samozřejmě)

    Navíc použitím size_t dáváte najevo, že to je opravdu jen počet a nic jiného než počítání se to nepoužívá.
    26.8.2014 00:00 z
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Dáváte na najevo, že je to velikost.
    19.8.2014 21:28 dfgfcfg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    nevim jake typy jsou dnes zvykem, ale nebylo by fajn se zbavit kokotin jako size_t nebo ***_t a mit jasnou velikost podle systemu int, long.....
    19.8.2014 23:49 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Buď rád za size_t, co teprv třeba LPCSTR na Woknech?
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    19.8.2014 23:50 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    A co má bejt sakra LPCTSTR? :-D
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    Conscript89 avatar 20.8.2014 11:33 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Zni mi to madarsky.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    20.8.2014 11:47 mmmmario
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Long Pointer to Constant STRing, long protože Win16. typedef const char* LPCSTR;
    25.8.2014 23:59 z
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Spíš narážel na Tstring, ty Trubko
    20.8.2014 21:58 Vladimír Čunát | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    size_t je integer o velikosti pointeru, coz se z principu musi lisit podle platformy. Kupodivu se to dost hodi, treba na delky poli, a ruzne pocty omezene pameti.
    21.8.2014 13:03 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Nemáte tak docela pravdu pravdu, vůbec nemusí být o velikosti pointeru. Chcete-li integer ve velikosti pointeru, musíte se podívat jinam.
    20.8.2014 08:43 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    < flame > Me se zase nelibi, ze tomu davaji prefix "x". Co budou delat, kdyz zjisti, ze to jeste neni uplne dobre? Na woknach kdyz meni syscall tak mu daji suffix "Ex", pak "Ex2", "Ex3", ... Proste pocitaji s tim, ze to nemusi byt dobre ani na podruhe, na potreti, ..< /flame >

    20.8.2014 09:12 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Vo Windows API je uplny bordel. Napr. CopyFile, CopyFile2, CopyFileEx.
    22.8.2014 19:51 aubi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    JJ s CopyFileEx jsem si uzil... Koho by napadlo, ze to ve Win32s sice bude v API, ale nenaimplementovany! Ne aby udelali return CopyFile(...); a nadbytecny parametry zahodili, misto toho udelali return 0; a ja stravil tyden badanim, proc mi program nefunguje.
    20.8.2014 10:09 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Urobia to isté, čo pri iných systémových volaniach (a teda, bude to xgetdents2) :)
    20.8.2014 17:01 P_V
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Suffix je milionkrát lepší. Prefix dělá brajgl v nápovědě, která je podle abecedy :-)
    Petr Tomášek avatar 21.8.2014 10:46 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů

    Oprav si kurňa chyby!

    nedívno
    níčím
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Bedňa avatar 21.8.2014 15:38 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Ak by rýchlosť výpisu bola pre niekoho kritická, tak odporúčam použiť ReiserFS. Nebenčmarkoval som to, ale to ani nieje treba, pretože je to desiatky možno stovky krát rýchlejsie než s ExtX.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Max avatar 21.8.2014 15:53 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Pokud by byla pro někoho rychlost výpisu kritická, doporučuji SSD :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Bedňa avatar 21.8.2014 15:59 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Maxi, ale to moje riešenie je zdarma ;)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Max avatar 21.8.2014 20:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Ale jen napůl funkční. Osobně jsem donedávna používal reiserfs (hafo let a na jiných pc stále ještě používám), takže vím, jak rychlý je s ním výpis. Před cca 14 dny jsem přešel na SSD Crucial MX100 128GB, čistě jen na systém + naladil btrfs. Rychlost je neporovnatelná.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Bedňa avatar 22.8.2014 07:10 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Máš pravdu, práve tunajšie diskusie ma doviedli k tomu vyskúšať SSD a ten rozdiel je naozaj priepastný. V second job mám pár mašín na Reiseri sú tam tisíce súborov (nie systémových) a neplánujem to v najbližšej dobe migrovať, výkon je viac ako dostačujúci a prechod na SSD by bol nákladný. Čo ma tiež odrádza sú diskusie o tom ako oživiť zhebnuté SSD. Toto beriem ako najväčšie mínus SSD, pokiaľ sa bavíme o užívateľských dátach ktoré sa denno denne menia.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Max avatar 22.8.2014 09:35 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Ve firemní sféře (a mělo by to tak být všude) se neřeší, jak získat data z rozbitého hdd, ale řeší se to, jak moc chce mít člověk aktuální backup a s jak velkou historií.
    Z tohoto hlediska tebou vznesené obavy postrádají smysl.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    pavlix avatar 22.8.2014 10:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Nevím, co je to ta firemní sféra, ale asi to nebude sféra, kam patří všechny firmy, že. Nicméně souhlasím, že by to tak mělo být.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 22.8.2014 10:01 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    výkon je viac ako dostačujúci a prechod na SSD by bol nákladný
    Toto je tiež dúfam dostačne Enterprise argument
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Max avatar 29.8.2014 00:34 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Nechápu, jak by to mělo souviset s mou připomínkou? Nikoho nenutím SSD používat, sám jej všude nepoužívám. Já jen nechápu, jak může někdo argumentovat tím, že nejdou z porouchaného SSD dostat data? To je snad fuk, ne? Pokud mi na datech záleží, tak mám zálohy, pokud ne, tak je nemám. Pokud mi na datech záleží a nemám zálohy, tak jsem idiot a s použitou technologií to nemá nic společného.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Jendа avatar 23.8.2014 14:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Čo ma tiež odrádza sú diskusie o tom ako oživiť zhebnuté SSD.
    Tak rotační disky taky umírají. Umírají SSD nějak výrazně častěji?
    Bedňa avatar 23.8.2014 21:59 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Len z placky idú tie dáta väčšinou vrátiť späť a nestojí to majland ako u SSD.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    23.8.2014 09:19 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    Nedal bys blogisek co to znamená "naladil btrfs pro SSD". Já mám v mount option "noatime,ssd,autodefrag,space_cache,discard".
    Conscript89 avatar 21.8.2014 23:44 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 31. 7. 2014: Rychlejší vypisování adresářů
    To mi s NFS nepomuze bohuzel, tam je to dost poznat, "ls --color=no" je mnohokrat rychlejsi nez "ls --color=yes". I taky to resolvovani symlinku nemusi byt nejlevnejsi.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.