Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Když dělám nějakou kopii, tak ji obvykle dělám proto aby ji nějak dále upravilV tom ti přece ale s reflink nic nebrání.
copy-on-write, tzn. při zápisu (změně dat) se udělá kopie. Pro data, která se moc nemění, je to dobrý způsob, jak šetřit místo na disku i čas při kopírování.
Třeba bych něco takového rád používal při archivaci a úpravě fotek. Do jednoho adresáře nahraju originální fotky z paměťové karty, a v jiném adresáři si pak udělám jejich kopii, mažu nepovedené, případně dělám úpravy. Po prvotní kopii hned zase spoustu špatných fotek smažu (takže fyzické kopírování jejich datových bloků je zbytečné), a většinu fotek pak ponechám beze změn (takže by teoreticky stačil hardlink). Pár fotek ale přeci jen upravím, a pak ale chci mít v původním adresáři zachovaný originál – takže hardlink použít nemůžu, nebo bych si musel pamatovat, že před úpravou musím zrušit hardlink a nahradit jej skutečnou kopií. reflink a copy-on-write tohle udělá za mne.
            Uváděný příklad se určitě vyskytuje poměrně často. Skoro by se mi líbilo, kdyby klasické kopírování v souborových manažerech (mc, nautilus, ...) probíhalo vždy způsobem reflink.
chmod -R. Ale popravdě nemám ve zvyku si na jednom oddílu kopírovat data vícekrát, takže pro sebe reálnou využitelnost reflinku nevidím.
             10.6.2009 12:51
Jakub Lucký             | skóre: 40
            
             | Praha
        10.6.2009 12:51
Jakub Lucký             | skóre: 40
            
             | Praha
        útok odepření službyZvláštní překlad, nebylo by lepší psát to anglicky (nebo zkratkou)? Ale každopádně díky za článek
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                