3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Svobodná FPS Xonotic vydala novou verzi s pořadovým číslem 0.8.1. Přestože se číslování zásadně nezvýšilo, změn je požehnaně. Přibyly tři nové mapy: Atelier, Final Rage a Warfare, velkých změn se dočkalo menu, které se nyní sjednotilo v tématu Luma, přibyly možnosti pro nováčky, mód capture the flag získal možnost nastavit jednu až čtyři vlajky, hlasování o herním módu na konci hry je nyní vizuální a kromě odstraňování chyb byl i pročištěn kód.
Odkazy ke stažení přes HTTP, stejně tak jako torrent, jsou na stránkách hry.
Po více než dvou letech od prvního vydání vychází linuxové verze Company of Heroes 2. Tato RTS z období druhé světové války se zaměřením na východní frontu, konkrétně na ovládání rudé armády během operace Barbarossa. V ní musí hráč vytvořit silný zásobovací řetězec, který je schopen produkovat další zbraně, těm dodávat munici či palivo tvorbou skladišt a samozřejmě bojovat proti nepřátelům. Ti mohou využívat různou taktiku: obsazovat civilní objekty, ničit je, vylepšovat během bojů zbraně a případně ustupovat, ovšem díky rozkazu č. 227 ("Zpátky ni krok!") není tato volba vždy možná. Počasí je velkou změnou v druhém díle: podmiňuje chování vojáků, zbraní i rozhled. Na Metacritic získala hra 80 bodů ze 100, na Steamu ji hráči hodnotí velmi kladně.
Company of Heroes 2 lze pořídit na Steamu za 35€, kompletní pack se všemi DLC (a první hrou této série) vyjde na 82€.
2D sandboxová hra Terraria se konečně dočkala ostrého vydání. Díky otevřenosti herního světa, zaměření na budování, objevování a akční stránku hry bývá srovnávána se hrou Minecraft. Tomu by odpovídala i grafika, která je tvořena v 16-bitovém stylu. Svět je v Terrarii generován procedurálně, díky čemuž neexistují dvě shodné hry. Na začátku každé z nich začíná hráč se sekerou, mečem a krumpáčem a pomocí nich bojuje či získává suroviny, s jejichž pomocí, někdy díky kombinaci více z nich, tvoří a vylepšuje svůj domov. Nepřátel existuje celá řada, kromě těch obyčejných existují i tzv. bossové. Hra má na Metacritic hodnocení 83/100, ovšem na Steamu 96%, tj. až na výjimky kladné.
Terraria je ke koupi přes Steam za 10€ či levněji a bez DRM na GOG.
Svého linuxového portu se dočkala nedlouho po vydání tahová strategie Interplanetary. Ta je, jak lze odhadnout z názvu, zasazena do hlubokého vesmíru. V něm máte jako vládce za úkol svoji planetu nejprve řádně kolonizovat, vytvořit na ní funkční hospodářství a především zbrojní průmysl a následně pomocí střel zaútočit na další vesmírná tělesa v bližším či vzdálenějším okolí. Největší zradou však nemusí být nepřítel, ale nepředvídatelné gravitační pole toho či onoho vesmírného objektu. Hra je u hráčů na Steamu hodnocena velmi dobře.
Interplanetary je na Steamu za 15€.
Třetí díl série taktické tahové RPG ze světa Shadowrun vychází jako Shadowrun: Hong Kong. Ta je založena na deskové RPG, která děj zasazuje do post-apokalyptické budoucnosti. Oblíbenost série dokládá i rychlost, s jakou byly na hru vybrány peníze na Kickstarteru. Příběh je zasazen do Honk Kongu roku 2056 kontrolovaného korporacemi, v němž jakožto nováček plníte nejrůznější úkoly a pomalu rozplétáte pravdu, která však není jiným zcela po chuti. Souboje jsou tahové, hráč s postupem času své schpnosti v nich vylepšuje. Na Metacritic získala hra 81/100, mezi hráči Steamu je hodnocena velice pozitivně.
Shadowrun: Hong Kong lze koupit přes Steam za 20€, v Humble Store či na GOG bez DRM a o dvě eura levněji.
DiRT Showdown je název dalšího pokračování série Colin McRae Rally, které vyšlo pro Linux. Tato závodní hra vás přivede na okruh, kde budete moct závodit v některé z disciplín: závod, ať už klasický nebo takový, kde poslední závodník po uplynutí času končí, dále demoliční derby s několika módy nebo závodění v předvádění triků. Každá z těchto voleb je k mání jak v single tak i multiplayeru, ve druhém jmenovaném je k dispozici navíc mód s kradením vlajky a další. Automobily jsou až na některé módy fiktivní. Na Metacritic má hra 72/100, na Steamu 80% a tedy velmi pozitivní hodnocení.
DiRT Showdown lze začít hrát přes Steam za 15€.
Linuxové skateboarďáky zajisté potěší OlliOlli2: Welcome to Olliwood. V této 2D hře máte za úkol ovládat panáčka na skate pomocí pár kláves, čímž se kombinují triky, za které se dostávají body. Ty jsou o to vyšší, čím lépe pak hráč dopadne. V případě pádu ze skateboardu je nutné celý level opakovat. Po splnění úkolů je odemčen další, těžší level. Na agregátoru kritik Metacritic získala hra 82 bodů ze 100, mezi fanoušky na Steamu hodnocení velmi pozitivní.
OlliOlli2: Welcome to Olliwood je na Steamu za 15€ či za stejnou částku bez DRM na GOG.
Toužíte-li si oddechnout, posloužit může Holy Potatoes! A Weapon Shop?!. Zasazení tohoto simulátoru obchodu ze zbraněmi do země bramborových lidí jasně signalizuje, že celkový duch hry bude dost ztřeštěný. Ze začátku hry budete vlastnit pouze malou výrobnu zbraní, kterou budete dále rozvíjet, pomocí výzkumu vylepšovat a obchodně dále expandovat, abyste si případně mohli pořídit další dílnu. Vaše zbraně si k vám budou chodit kupovat nejrůznější hrdinové a na vás bude, kterému z nich je prodáte. Ovšem pro deset z nich bude třeba vyvinout speciální zbraň zkombinovanou z různých dílů. U hráčů na Steamu hra získala velice pozitivní hodnocení.
Holy Potatoes! A Weapon Shop?! se prodává na Steamu za 15€ či v Humble Store.
Je tomu již rok, co GOG přidal podporu pro Linux a za tu dobu stihl rozšířit řady linuxových her o další tituly. Do budoucna se určitě můžeme těšit nejen na hry v Linuxu, ale i na jejich tvorbu v tomto operačním systému, neboť již teď existuje experimentální sestavení Unity editoru pro Linux.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej:
Do budoucna se určitě můžeme těšit nejen na hry v Linuxu, ale i na jejich tvorbu v tomto operačním systému, neboť již teď existuje experimentální sestavení Unity editoru pro Linux.A?? To je sice hezke, ale jsem presvedcen o tom, ze nezalezi ani tak na tom, kolik (a jak dobrych) hernich vyvojovych prostredi a frameworku pro Linux bude, ale jak moc se bude sirit podpora tohoto OS mezi vyvojarskymi tymy. Pamatuji, ze treba u SDL Win vyvojari vyvijeli hry prevazne pro os Windows, kdezto vyvojari na jinych platfomach (vetsinou) podporovaly i konkurencn OS. Takze, byl tu multiplatformni framework - srovnatelny s DX, ale her pro Linux pod nim vznikalo podstatne mene, jak na majoritni OS. A schvalne pisu 'vyvojarske tymy'. Zvlastnich zkusennosti vim, ze vyvoj hry je docela narocny jak casove tak i co se tyce rozsahu schopnosti a znalosti prace s programy. A nejen to. A nastroje pro tvorbu her existuji uz pomerne dlouho, a amaterske (ci "domaci") tvorby zas tak moc nebylo - nebo neni tolik videt. Moc neverim, tomu ze vydanim dalsiho takoveho programu se v tomto ohledu neco zmeni. Game editoru je na Linuxove platforme uz nekolik, ale me osobne se nezda, ze by pribivalo umerne tomu her...