Český LibreOffice tým vydává překlad příručky LibreOffice Calc 25.2. Calc je tabulkový procesor kancelářského balíku LibreOffice. Příručka je ke stažení na stránce dokumentace.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) vývojová verze 3.1.4 příští stabilní verze 3.2 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání.
Zakladatel ChimeraOS představil další linuxovou distribuci zaměřenou na hráče počítačových her. Kazeta je linuxová distribuce inspirována herními konzolemi z 90. let. Pro hraní hry je potřeba vložit paměťové médium s danou hrou. Doporučeny jsou SD karty.
Komunita kolem Linuxu From Scratch (LFS) vydala Linux From Scratch 12.4 a Linux From Scratch 12.4 se systemd. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů přichází s Glibc 2.42, Binutils 2.45 a Linuxem 6.15.1. Současně bylo oznámeno vydání verze 12.4 knih Beyond Linux From Scratch (BLFS) a Beyond Linux From Scratch se systemd.
Organizátoři konference LinuxDays ukončili veřejné přihlašování přednášek. Teď je na vás, abyste vybrali nejlepší témata, která na letošní konferenci zaznějí. Hlasovat můžete do neděle 7. září. Poté podle výsledků hlasování organizátoři sestaví program pro letošní ročník. Konference proběhne 4. a 5. října v Praze.
Byla vydána verze 11.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma. Vypíchnout lze, že v Plasmě byl implementován 22letý požadavek. Historie schránky nově umožňuje ohvězdičkovat vybrané položky a mít k ním trvalý a snadný přístup.
Wayfire, kompozitní správce oken běžící nad Waylandem a využívající wlroots, byl vydán ve verzi 0.10.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Videoukázky na YouTube.
Před necelými čtyřmi měsíci byl Steven Deobald jmenován novým výkonným ředitelem GNOME Foundation. Včera skončil, protože "nebyl pro tuto roli v tento čas ten pravý".
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 156 (pdf).
ITonis již není neznámou firmou na českém trhu. Zabývá se vývojem kompletní platformy pro přenos televizního signálu a videa na vyžádání (VoD, Video on Demand) přes IP sítě.
Základním stavebním kamenem je jeden uzel platformy (node). Tento jeden uzel obsahuje všechny komponenty nutné pro běh služeb. Node je možné rozšiřovat pomocí tzv. vnitřního resp. vnějšího škálování. Vnitřní škálování znamená, že jsou posilovány jednotlivé komponenty uvnitř uzlu jako takového (typicky umístěného v jednom datovém centru). Vnější škálování znamená možnost přidávání cache do vhodných míst sítě tak, aby docházelo k rozkládání zátěže. Třetí možností škálování je pak multiplikace vlastních uzlů.
Základní struktura jednoho uzlu je patrná z obrázku. ITonis se vydal cestou vývoje všech klíčových komponent, tím získal vhled, který umožňuje přizpůsobovat řešení různým prostředím. Základní komponenty jsou:
Dále do platformy patří cache, která umožňuje distribuovat obsah v síti a samozřejmě koncové zařízení - Set top Box (STB). Jako STB se používají výrobky firmy Motorola řad VIP 1500, 1700 a 1900 (dříve Kreatel).
Podrobnější informace byly publikovány na konferencích [3] [4] a jsou také dostupné na webových stránkách společnosti [5].
Použitý operační systém je Linux (konkrétně distribuce Debian GNU/Linux stable). Těsná vazba ITonisu na Open Source (mezi zaměstnanci najdeme členy Open Source Aliance, vývojáře gcc, mplayeru, gstreameru, libortp apod.) se odráží nejen na volbě operačního systému, ale také na snaze OSS podporovat, především formou investice času do vývoje některých projektů. Linux sám není jedinou OSS komponentou, další je např. framework GStreamer a kodek x264, které jsou použity v enkódovacích částech platformy. Některé jiné části (streamer, clusterové úložiště apod.) jsou napsány od základů týmem ITonisu, který uvažuje o formách, jak tyto části kódu zpřístupnit komunitě.
Vývoj je rozdělen mezi dvě hlavní skupiny - C/C++ tým a Java tým. Všechny back-endové komponenty (encoder, storage, streamer) jsou napsány v C/C++. Aplikační servery jsou na druhou stranu běží v prostředí AS JBoss. Set top boxy také používají Linux a primárními jazyky jsou C/C++ a JavaScript.
Platforma jako celkem používá mnoho různých technologií. Např. v Javové části můžete potkat Hibernate, Spring, JMS, Acegi apod.
V těchto dnech pracuje ITonis na úspěšných nasazeních u českých a slovenských operátorů. Oficiální zpráva již byla vydána pro IPTV řešení společnosti Czech On Line - VOLNÝ TV [1] [2]. V jednání jsou další operátoři. ITonisu se také podařilo získat zakázku v prostředí Čínské Lidové Republiky.
Vývoj se platformy se nezastaví na současných funkcionalitách. Již nyní je jasných několik směrů, kterými se bude ITonis ubírat, mezi ně patří:
Nápadů a možností je více, proto ITonis potřebuje nové lidi, kteří se nebojí přicházet s nápady, novými řešeními a především se chtějí naučit něco nového. Proto rádi uvítáme:
Pokud byste se chtěli dozvědět více, kontaktujte nás prosím na adrese jobs@itonis.tv nebo telefonním čísle +420296578180.
ITonis Inc. je firma se sídlem ve státě Nevada, USA. Jejím posláním je vyvíjet a provozovat platformu pro poskytování IPTV a VoD služeb. Kompletním vývojem a řízením technického řešení je pověřena dceřiná společnost ITonis CZ s.r.o. se sídlem v Praze.
Více informací najedete na webových stránkách ITonis Inc.Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej: