abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.6. 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 13:00 | IT novinky

    Francouzský prezident Emmanuel Macron chce zakázat přístup na sociální sítě pro děti do 15 let. Francie podle něj tento krok udělá sama do několika měsíců, i pokud se na něm neshodnou další státy Evropské unie. Reaguje tak na úterní vraždu vychovatelky, kterou ve východofrancouzském městě Nogent pobodal 14letý mladík. Jednotlivé sociální sítě podle něj mají možnost věk ověřit a vymáhat zákaz pomocí systémů na rozpoznávání tváří.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    11.6. 05:11 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,742 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 165 místo. Karolina, GPU partition klesla na 195. místo a Karolina, CPU partition na 421. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 255 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    26.6.2007 00:06 jui
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    První :-)

    ale jinak povedenej článek
    mishul avatar 26.6.2007 00:23 mishul
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Clanek lehce vycerpavajici (nejspis proto ze uz je pul jedne :)).. Ale vypada to dost zajimave :)
    Perl je jediný jazyk co před i po libovolném zakódování vypadá stejně. 8-)
    26.6.2007 00:57 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Verze 0.9.0 a chyby
    Nedávno jsem instaloval verzi 0.9.0 a objevil jsem několik podivností:
    • chybná gamma korekce nebo příliš tmavé barvy, vše je nekoukatelné tmavé
    • čas je lokální a v pořádku, ale obloha je o hodinu napřed teď v létě
    • expertní menu přes klávesu M nelze vyvolat
    • změna barev v konfiguračním souboru se vůbec neprojeví
    • pohyb myší je úděsný, poloreverzní režim nechápu, ale asi se jedná o vlastnost
    • není možné se vracet v čase zpět
    Doufám že to jsou regrese čerstvé verze, protože jinak verzování programu je zatraceně nadnesené.
    26.6.2007 09:19 dejfson
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verze 0.9.0 a chyby
    a napsal jste vsechny nalezene chyby do buglistu nebo je poslal autorovi?
    26.6.2007 14:52 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verze 0.9.0 a chyby
    Ty podstatné nahlásili už jiní. Např. odpověď na gammu byla, ať si změní nastavení v OS. Problémy s letním časem hlásí různé platformy velmi často atd.

    Ty ostatní nahlásím, až SF.net zase pojede. Chtěl jsem se dozvědět, zda někoho tyto chyby také trápí, nebo jen neumím zkompilovat zdrojáky.
    26.6.2007 23:46 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Verze 0.9.0 a chyby
    Hm, tak jsem se parádně ztrapnil. V systému se mi válel konfirgurák z prehistorické verze, o kterém jsem nevěděl. Smíchání starých voleb a nových implicitních způsobilo nejeden problém.
    26.6.2007 02:06 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Nemohu si pomoci, tento soft je z hlediska uživatele čiré zoufalství.
    26.6.2007 18:21 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Co vám udělal, že si zoufáte? Mně se zdá supr :)
    26.6.2007 06:43 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Není tam vidět ISS, nejsou tam vidět raketoplány, nejsou tam vidět družice (třeba Iridium + flares). Takže k ničemu.
    Martin Ždila avatar 26.6.2007 06:54 Martin Ždila | skóre: 10 | Košice, Slovensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    aha! takze kym to nie je dokonale, tak je to k nicomu. zaujimavy pohlad na vec...
    26.6.2007 08:50 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    když produkt neumí nic z toho, co já potřebuju, tak je pro mě k ničemu
    26.6.2007 09:08 Huncut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Ano, pro vás.
    26.6.2007 09:52 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Podla tej definície si takisto k ničomu. ;-)
    multi avatar 26.6.2007 10:16 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    27.6.2007 10:32 Matrin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Já myslel, že je to Open Source, proč si to nedopíšeš?
    CIJOML avatar 26.6.2007 08:32 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Co mi na tomhle softu vadi (a nebo jsem to nenasel) je napojeni na senzory skutecneho dalekohledu a moznost navadeni tak, abych dalekohled natocil podle pocitace na ten spravny objekt a nasledne jej jen jemne vyhledal v hledacku.

    Skoda :(
    26.6.2007 10:00 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    kstars si videl?
    CIJOML avatar 26.6.2007 12:51 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    To to umi?
    pools avatar 26.6.2007 12:53 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Umí.
    Vivre libre ou mourir!
    27.6.2007 06:12 Kalda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Nebo třeba SkyChart / Cartes du Ciel. Ten toho umí daleko více než Kstars.

    viz: http://www.ap-i.net/skychart/index.php
    26.6.2007 09:14 pr0ph3t
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Btw clanok bol uz raz uvrejneny v casopise PC REVUE(3/2007)
    26.6.2007 09:32 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Ano, vydáváme ho na abclinuxu na návrh autora (časopis s opakovaným vydáním souhlasil).
    CIJOML avatar 26.6.2007 12:46 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Nema to byt zminene? :) Stejne se to provali ;)
    26.6.2007 16:11 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Provalit by se něco mohlo, jen pokud by to bylo skrývané. Skutečnost, že článek vyšel již dříve v nějakém tištěném časopise, jsme se nepokoušeli zatajit - jen jsem ji nepovažoval za podstatnou. Jiná situace by byla, kdyby už to dříve vyšlo na online médiu - pak by si to zasloužilo zmínku a odkaz (což v takových případech děláme).
    Milan Vít avatar 26.6.2007 09:16 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Moc daleko jsem se ve Stellariu nedostal :-D Nevíte, co s tím?
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    Milan Vít avatar 26.6.2007 14:37 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Po troše hledání a špetce čtení mohu konstatovat, že za to (ano, opět) může ATina a/nebo ty mnou nenáviděné open-source ovladače pochybné kvality…
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    26.6.2007 14:56 ikarlos | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape - 4 (text)
    Tohle dělala moje první (a taky poslední) ATIna v mých prvních Windousech (3.11 - a taky posledních ;-))
    kotyz avatar 26.6.2007 20:15 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    to je grafikou. a dela to nejen ve stellariu, treba v tuxraceru taky. nema se to rado s jadrem 2.6.20, se starsim nebo novejsim se me tahle chyba vyhnula. mozna ma vliv i verze X a open ovladace ati. upgrade na ubuntu gutsy problem vyresil, nakonec sem, po jinych problemech, dosel az k archu a tam je to taky ok.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Milan Vít avatar 26.6.2007 22:05 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Zajímavé, díky za informace, zkusím si s tím ještě pohrát :-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    26.6.2007 09:17 michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Co je to "jagá"? :-)
    26.6.2007 09:52 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    třpytí
    26.6.2007 09:56 Peto_MiG
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Třpytí (napísal som to správne? :-)
    26.6.2007 14:21 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Můžete doporučit slovensko-anglický on-line slovník. Dva, které jsem zkoušel, toto slovo neznaly.
    26.6.2007 19:21 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    ber do uvahy aj to ci to je zakladny tvar alebo nie, inac

    http://slovnik.juls.savba.sk/?w=jagavy&s= exact&d=kssj4&d=psp&d=peciar&d=obce&d=priezviska&ie=utf-8&oe=utf-8
    26.6.2007 19:57 cynik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    mihotá?
    26.6.2007 11:44 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Maia? Nebývaly to Plejády?
    26.6.2007 13:43 Jan Včelák | skóre: 28 | blog: Fcelda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    To je to samý. :-)
    26.6.2007 14:54 Kalda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Maia byla nejstarší ze sedmi dcer, které byly vyzdviženy na nebe a vytvořily souhvězdí Plejád.

    Další názvy např.: Sedm sester, M45 :-) viz : Plejády na Wiki
    kotyz avatar 26.6.2007 20:19 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    stellarium mam rad. mam ho i pod windows (jednim casem kvuli ati, jadru a ovladacum nebylo na linuxu pouzitelny). je to takovej peknej program pro sirokou verejnost. vedle nej mam jeste kstars, ktery se snazi byt vic pro profesionaly, nabizi mimo jine i nejake rozhrani pro ovladani teleskopu a zachytavani obrazu z jeho CCD kamery. bylo by jiste dobre napsat i o nem a pripadne udelat srovnani stelarium - kstars.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    12.8.2007 12:39 Ivo Puffer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stellarium - nebo ako na dlani
    Také bych ocenil, kdyby se dalo zobrazit několik po sobě jdoucích dnů (jako je to například v "This Week's Sky At Glance". V tom případě by se u Měsíce rozšířil popisek na "Měsíc D.M.YYYY"

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.