Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
To se nedá srovnávat. Dal jsem Winstrom na server a přistupujeme k němu ze dvou různých měst. Pohoda něco takového tuším už také umožňuje, ale pochybuji že náklady na rozchození budou vyšší než "dpkg -i flexibee.deb" (či tak nějak ;)) na stávajícím virtuálním serveru.Děkujeme za pochvalu
Co mi na Winstromu trochu vadí je fakt, že nemá nic jako bugzillu. Psát chyby na email mi připadá jako otravování, navíc jsou třeba již dávno hlášeny. Holt je to sw pro účetní a ne informatikyPřipravujeme pustit webové fórum, kde bude něco takového možné.![]()
aktuálně chyby a přání: -znak "²" v řádce faktury mám v PDF nahrazený otazníkem (asi nevhodný font)Zde se asi opravdu jedná o problém fontu.
-killer feature je dotáhnout podle IČ ostatní firemní údaje z webu. Ale jde to jen v seznamu odběratelů, nikoliv přímo na faktuře. A já fakturuji většině firem obvykle jen jednou, nemá pro mne přínos jim zakládat záznam.Mám pro Vás dobrou zprávu: na webovém rozhraní to již funguje. A dokonce lépe: je zde dokonce i našeptávač všech firem v ČR (skoro všech)
-chtělo by to větší provázanost třeba právě s Pohodou. Máme verzi Fact a externí účetní pak všechno ručně přepisuje do Pohody. Jen kvůli nám se Winstromem zabývat nechce a nikde v okolí žádný certifikovaný není. Winstrom, jakožto slabší hráč na trhu, by měl investovat do odladění automatického přenosu tam i zpět. Mě to za ladění XML importů a exportů zatím nestojí.O něčem takovém uvažujeme. Ale zatím není stanoven termín. Pokud byste si něco takového objednal, udělali bychom to hned. Do toho webového rozhraní my to dává celkem smysl.
-S tím souvisí malá podpora u účetních. Winstrom by měl do nich alespoň ze začátku nějak investovat. Každý umí v Pohodě a má tam slevy a do Winstromu se mu kvůli jednomu zákazníkovi nechce. Proč třeba neběží někde multihosting Winstromu, kde účetní platí za zákazníka jen měsíční paušál a těch zákazníků tam nemůže být třeba tisíc na sto účetních? Rozjet si vlastní server nebo i platit si celý server u Winstromu je už jiná třída a pro účetní odstrašující. Má-li systém opravdu tak oddělená práva, tak by to neměl být problém. Počet zaučených účetních je IMHO pro tenhle trh rozhodující.Toto postupně řešíme a rozšiřujeme počet účetních.
Když pořádáte ta bezplatná školení, oslovujete a zvete je cíleně v dané lokalitě? Winstrom má skvělé možnosti, ale účetní nejsou ajťáci, těm je musíte nechat osahat. Třeba jim dejte na takovém multihostingu pro pět firem na první rok účet zdarma. A třeba jen pro daňovou evidenci. Jedna moje bývalá účetní takhle používala pro některé své zákazníky nějaké DOSové účetnictví, protože bylo zdarma. A jen těžší případy vedla v Pohodě. Namlsat na drobnostech a naučit je s tím pracovat.Nejedná se o bezplatná školení, ale bezplatné prezentace produktu. Takže se nedozvíte jak to udělat ve FlexiBee, ale dozvíte se, že FlexiBee je nejlepší
-ach ty licence: ač jedna firma, musím koupit vždy licenci alespoň pro tři, ale v ceně jen jeden přístup. Na něčem se vydělávat musí, ale tohle je nepoměr. Zbožné přání: kdyby to byl třeba jeden parametr "firmopřístup".V nové verzi můžete založit jen dvě firmy
-nechápu cenové oddělení WinStrom Sync a REST Api, navíc pro čtení a zápis zvlášť. Rozdíl v ceně vede logicky k tomu, že drobci staví řešení na levnějším Syncu, který má i Pohoda. Místo abyste zákazníky učili pracovat s tím flexibilnějším, co konkurence nemá. Z ceníku mi navíc není zřejmé, zda jde o jednorázovou platbu za rozšíření, či ji musím při každém prodlužování podpory hradit znovu.Proto jsme pro malé instalace REST API zlevnili. Do poznámky jsme doplnili, že cena za rozšíření neovlivňuje cenu záruky. Děkujeme za upozornění. Mnoho těch připomínek, které zmiňujete chceme řešit v rámci internetového účetnictví. Ale nyní je příliš brzo mluvit o tom na veřejnosti. Pokud Vás to zajímá, začněte sledovat náš Twitter nebo Facebook a rádi Vás zařadíme do "raného" testování. S pozdravem Petr Ferschmann
ale projevuje se to ve verzi PostgreSQL. Náš systém dokáže běžet s různými verzemi, ale klienti pak mají potíže při přenášení záloh mezi systémy.Dobrý den, tuto zprávu jsem moc nepochopil
Jinak práce s DB od Oracle na ČVUT mě přesvědčila o tom, že kdyby mě do užívání tohoto software někde někdy nutili, tak raději uteču hodně daleko.Vidíš, to po mně nikdo nechtěl, ale chtěli to po mně nainstalovat, takže jsem byl odrazen ještě rychleji.
Chapu vase rozpolozeni, taky jsem to zazil.Rozumím :).
Bohudik jsem nemel moznost prchnout, takze jsem se ponoril do dokumentace, prozkoumal skripty a za chvili mi bylo jasny mnohem vic veci.O dokumentaci se mi ale vůbec nejednalo. Jednalo se mi o to, že v prostředí, ve kterém jsem pracoval (tedy z domova na lince v řádu maximálně megabitů a s virtuálním serverem s Linuxem pro testovací nasazení, kde byly podmínky o něco lepší), byl deployment postresql triviálním úkolem, který mi zabral víceméně jen čas konfigurace. Instalace Oracle v daném setupu byla náročnější i na prostředky, už jenom nutností přesouvat po síti něco řádově většího než balíčky s PostgreSQL. Samozřejmě jiná věc byla, že jsem PostgreSQL znal, díky tomu, že fungoval bezplatně bez omezení (samozřejmě pokud si to člověk spravuje sám, což pro první testy je možnost víc než dobrá). Tedy, jestliže bereme v úvahu nasazení Oracle a nasazení PostgreSQL, tak (pro daný projekt), neexistoval žádný významný důvod, proč použít Oracle, zato existovalo několik důvodů proti. Kvalita PostgreSQL se zdála býti dobrá. Za takových okolností si myslím, že bysme byli hlupáci, kdybysme trvali na Oracle. Za jiných okolností, kde by projekt měl ambice využít vlastnosti Oracle, které PostgreSQL nenabízí, tak by se jistě rozhodovalo jinak.
Jinak práce s DB od Oracle na ČVUT mě přesvědčila o tom, že kdyby mě do užívání tohoto software někde někdy nutili, tak raději uteču hodně daleko.Možná to chtělo začít dokumentací. Ale buť jak buť, expertů typu To je chyba Oraclu je už tak dost. Další nepotřebujeme.
Možná to chtělo začít dokumentací. Ale buť jak buť, expertů typu To je chyba Oraclu je už tak dost. Další nepotřebujeme.Když odhlédnu od češtiny, není pak lepší zvolit nástoj, který je zhlediska investovaného času studování dokumentace i samotných instalací levnější a přitom nabízí pro projekt úplně stejně (nebo lépe, to se bez bližší analýzy neví) dostačující oporu?
Tyto vsechny diskuze maji jednu velikou nevyhodu, ze ucast ( a tedy odpovedi) nejsou povinne. Kdyz tedy Smolikovi neco nehraje do kramu tak na to neodpovi a vetsina tuto skutecnost jeste prohlasi za svobodu. Proto bych navrhl nejake forum, kde kdyz uz se k problemu prihlasim, tak take odpovedet musim. Moderator muze provadet cas od casu nejake zhodnoceni a vyslovit nejake dalsi body, ktere jsou projednani.Výborně, rád se takovéhoto závazného fóra zúčastím. Kolik dostanu... od hodiny, od příspěvku, od počtu slov, whatever?
samozrejme, ze po svete behaji lide, kteri se v kazde situaci ptaji, 'kolik mi to vynese'.No ne, tady se jedná o povinnost se účastnit :). Na dobrovolné fórum chodím rád ve svém volném čase, ale pokud se mám zavázat k povinnosti, musí mi to něco přinést, že (ne vždy vyčíslené v penězích, to byl jen příklad).
Ano, mate pravdu, takove forum o kterem jsem mluvil neni pro kazdeho.Docela by mě zajímalo, kdo bude mít takovou potřebu se předvádět, že se k povinnostem vůči klubu povinně odpovídajících intelektuálů dobrovolně přihlásí. Až se to rozjede, tak občas postni statistiku počtu aktivních členů :).
ale pokud bych to chtěl požívat jako celý ERP, tak mi chybí reportovací možnosti. (je dost možné, že nejsou jen ve verzi zadarmo).Základní reportovací možnosti jsou v systému. Rozšířené ve start verzi nejsou: ať už vlastní tiskové sestavy, možnost tvorby vlastních dotazů a nebo přímo Business Inteligence nástroje.
Nyní ale celé řeším tak, vyexportuju do xls a tam používám kontigenční tabulku. Nikde není možnost vyjet tiskovou sestavu z obratovky zagroupovanou za zakázku a pak za středisko či opačně. Takto bych musel vše řešit na spešl účty z účtové osnovy a to je neúnosné, kombinace díky účetním rozměrům je ztracena.
Dále zajímavé, že se přidala činnost do prvotní evidence, ale v zaúčtovaní již není. ZajímavéJste si opravdu jistý? Kontroloval jsem to a jak v definici zaúčtování, tak i v účetních výstupech (např. pohyby na účtech) jsou. Je možné, že jen musíte přidat sloupeček..
Jinak držím WinStromu palce.Děkujeme
Dále zajímavé, že se přidala činnost do prvotní evidence, ale v zaúčtovaní již není. Zajímavé.
Jste si opravdu jistý? Kontroloval jsem to a jak v definici zaúčtování, tak i v účetních výstupech (např. pohyby na účtech) jsou. Je možné, že jen musíte přidat sloupeček.Jistý si nejsem, jelikož jsem v tom samouk, ale znovu jsem to kontroloval, a ani v účetním deníku ani v pohyby na účtech přes pravé tlačítko Výběr sloupců činnost nevidím
Základní reportovací možnosti jsou v systému. Rozšířené ve start verzi nejsou: ať už vlastní tiskové sestavy, možnost tvorby vlastních dotazů a nebo přímo Business Inteligence nástroje.Tak to těší, jelikož ve verzi Start je to opravdu hrozné, ale pro mé domácí použítí to stačí (zadarmo je to super), pokud to Business Inteligence řeší, tak super (kor jestli jednoduše řeší obsah řádků a sloupců (princip kontigenčních tabulek)). Jen zajímavost tento produkt jsem nenašel ani na vašich stránkách, ale asi to není přímo určitý modul.
Tiskni
Sdílej: