Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
        Diskuse byla administrátory uzamčena.
    
"Debian" /etc/network/interfaces je už rok používán také v Source Mage.
Pekny clanek, ale nakonci vidim tunelovani IPv6 z lokalni site na IPv4 ven s pevnou IP adresou. Nevidim duvod proc nasazovat na tri pocitace doma v siti IPv6. Az se budou pouzivat pouze IPv6, tak jo, ale jinak mi to prijde kanon na vrabce.
a kde vlasnt prijdu k vlastnimu rozsahu ipv6, kde jej zadat?
 tohoto jsem si všimnul že u up, down není v manu komentář, bohužel mi nedošlo, co tím chtěli říct...
tohoto jsem si všimnul že u up, down není v manu komentář, bohužel mi nedošlo, co tím chtěli říct... 
            Namísto
#alternativou je použití direktivy: post-up dns-nameservers 1.2.3.1 1.2.3.2
by tam mělo být
#alternativou je použití direktivy: dns-nameservers 1.2.3.1 1.2.3.2
Díky za článek, já se určitě přimlouvám za pokračování.
Typ MTU? Nemělo by být spíš velikost MTU, nebo jenom MTU?
netmask - Síťová maska, na rozdíl od IPv4 se udává jako počet bitů síťové části, nejběžněji 48 nebo 64.
Podle toho clanku se adresa zapisuje stejne jako v ipv4.
address 2001:15c0:1234:1::2 netmask 64kdežto pro ipv4 je třeba masku do interfaces zapsat ve tvaru s tečkami oddělujícími jednotlivé bajty:
address 1.2.3.4 netmask 255.255.192.0
jo uz to chapu ... on nemluvil o zapisu adres ipv6 obecne, ale o zapisu ipv6 do konfiguraku :) ... v tom to bude ;) dik
Zrovna vcera jsem si hral s IPv6 na serveru. Jeden dotaz - nevite, jak idealne nastavit Debian spolu s tunnelbroker.net (Hurricane)? Podle jejich konfigurace je to sada "ifconfig" prikazu. Nakonec jsem to nabastlil jako if-up skript hlavniho eth0 rozhrani, ale libilo by se mi to spis jako zaznam v interfaces. Poradi nekdo?
Jinak - SixXS je SHIT a vsechny pred nima durazne varuju. Mam totiz osobne dva dny starou zkusenost shodnou s touhle. Proti tomu jsou Hurricane super. Mel jsem tam problem s tim, ze uz na moji IP adresu uz jeden tunel existoval. Odepsali do par hodin, poradili reseni, odblokovali, proste parada.
auto he-ipv6
iface he-ipv6 inet6 v4tunnel
    endpoint ipv4_adresa_endpointu
    local lokalni_ipv4_adresa
    gateway ipv6_adresa_brany (kvuli default route)
    ttl 255
Jinak samozřejmě je možný tomuhle rozhraní přidat i IPv6 adresu, já jí mám jinde. Víc informací je v man interfaces v odpovídající sekci (INET6 address family, v4tunnel method).
Diky za skvely clanek, urcite se primlouvam za pokracovani, hlavne ta wifi me zajima.
V praxi se mi osvědčilo za každý příkaz spouštěný v rámci direktiv pre-up, up, post-up, pre-down, down, post-down vložit " || true". Případná chyba v právě prováděném příkazu totiž přeruší konfiguraci rozhraní a další příkazy v pořadí se už neprovedou.
Příklad:
up ip route add 10.70.239.0/30 dev $IFACE src 10.70.239.2 table hotswap || true
up ip route add default via 10.70.239.1 table hotswap || true
down ip route del default via 10.70.239.1 table hotswap || true
down ip route del 10.70.239.0/30 dev $IFACE src 10.70.239.2 table hotswap || true
up ip addr add 172.16.237.2/29 brd '+' dev $IFACE || true
down ip addr del 172.16.237.2/29 brd '+' dev $IFACE || true
Dá se nějak elegantně řešit více IPv4 adres na jednom interface? V současné chvíli používám vícenásobný ip addr add přes post-up. Jen mě zajímalo, zda na to není nějaký fígl (kromě věcí typu eth0:0). Díky.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                