Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
> > neni pritomno ukladani v misich > > To je skoda, i kdyz to prinasi urcity prvek napeti... Presne, nakonec mi to prislo jako mala dan za opraseni stareho ufa. > > Neni a pravdepodobne ani nebude k dispozici znicitelny teren. > > Tak to me mrzi - nebylo nad ten pocit, jak by se as tvaril farmar, > kdyz jsme sice jeho pozemek vycistili od emzaku, ale za cenu > horiciho pole (ohen se postupne pekne siril) a rozstrilenych > stodol. A takovy vybuch benzinky ve meste, hmmmmmmHorsi je, ze se neda prostrilet raketama do ufa, nebo do budovy z boku. Nikdy jsem nemel rad dvere. > > coz dokazuje i lemrovatost rekrutu, kteri se pomalu ani na par > > metru netrefi. > > Doufam, ze hra pocita s nabiranim zkusenosti, protoze v originale > si clovek sakra rozmyslel ztratit zkuseneho vojaka... Jasne, je to UFO! Navic se Ti nestane to, ze bys udelal z vojaka se statem 255 po misi mrzaka se statem 2.
Já jsem chodil do ufa většinou vrchem, no chodil ... letěl v létacím skafandru a díru jsem si udělal nějakým tím blasterem, nebo jak se to tehdy jmenovalo ... naklikala se cesta střely (obvykle jsem dal ke stěně ufa a pak různě přes ní) a pak se potvrdil výstřel ... tahle zbraň nadělala zatracenou paseku a byl to úžasný otvírák
... většinou jsem tak udělal díru nahoře u řídící místnosti, zajmul nebo sejmul velitele a pak jsem pomalu šel dolů a likvidoval ostatní
. Jo UFO, to byly časy
.
Jasne, je to UFO! Navic se Ti nestane to, ze bys udelal z vojaka se statem 255 po misi mrzaka se statem 2.To se dalo jednoduše vyřešit. Stačil hex editor - uložit hru, otevřít soubor soldier.dat, najít jméno toho mrzáka, za ním někde tu dvojku a přepsat na FF. Nebo si jen někam zálohovat soubor soldier.dat. Podobně se dalo vyrobit superkomando supervojáků, nebo z laserové pušky udělat kanón, kterému nic neodolá, z laserové pistole skvělou omračující zbraň a plně si vybavit bázi... Moje první setkání s hexeditorem
... cheateři jsou srabi.Jak se to vezme, to chaetování mě na tom možná bavilo nejvíc. Ale to je tím, že nešlo o to naťukat během hry něco jako iddqd, ale prohledávat soubory a editovat je hexaeditorem. Výzkum řádově zajímavější, než naklikám 100 vědců, aby zkoumali laserové zbraně. Nedostatkem eleria jsem řešil jen do prvního napadení základny, stačilo ho mít trochu ve skladech a pak bylo na rozdávání (teda pokud jsem tu bázi ubránil). Tuším, že je to taky zdokumentovaný bug.
Opravdu je v misi max. 6 cizáků? Párkrát jsem to chvíli hrál v průběhu vývoje (poprvé až do místa, kde již hra "zatím" nepokračovala , ale to už je asi 3 - 4 roky zpět a od té doby se toho ve hře dost změnilo) a měl jsem pocit, že jich někde bylo i více, ale možná se mýlím.
Každopádně původní UFO bylo prostě legenda a hned vedle Fallouta jedna z nejlepších her, co jsem kdy hrál (základnu na Marsu jsem pak vystřílel vesměs s jediným vojákem, ostatní tam byly spíš tak do rezervy )
a toto je zatím asi jedna z nejlepších alternativ této hry, co jsem dosud hrál. Originál to není, ale je to rozhodně povedené.
na Marsu nakrajel mozek plasmovou puskouJá jsem mozek našel pomocí ovládnutých ufonů a rozstřelil ho vznášedlem s tou fúzní věcí a pak mi konec příběhu vůbec neseděl
Pokud se rozhodnete hru zkusit, coz byste rozhodne meli, nesestrelujte zpocatku ufo z oblohy, ale pockejte az si pekne sednou. Stihacky si s ufem neporadi a poleti k zemi jako zrale hrusky.To není úplně pravda, už začátku jdou sestřelovat běžné typy UFO s velmi vysokou úspěšností. Stačí na to základní vybavení stíhačky, které jde hned nakoupit. Během hry se pak objevují vyspělejší lodě, který jen tak sundat nejdou. Nejhorší je, když UFO začnou pronásledovat transport na/z vzdálenější mise, kde nemáš radar, ten je pak nenávratně ztracen. Existuje ale trik/cheat, když dáš hned maximální rychlost hry, tak se jakoby minou či se přeskočí ten souboj, asi kvůli příliš velkým krokům při vyhodnocování pohybu.
stalo se mi to ve verzi 2.3.1, takže asi ještě ne, ikdyž k vyzkoumání je toho ještě hodně, jak se dá přes debugger zjistit. Jen ve hře se to prostě neukáže.
Tiskni
Sdílej: