abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    Zpráva Justičního výboru Sněmovny reprezentantů upozorňuje na cenzurní kampaň Evropské komise, mířenou proti svobodě projevu na sociálních sítích. V dokumentu se uvádí, že se Evropská komise během posledních šesti let účastnila více než 100 uzavřených jednání, během nichž po platformách požadovala úpravy pravidel moderování obsahu, přičemž toto úsilí Komise zahrnovalo i cenzuru politických názorů a pravdivých informací. Výbor zdůrazňuje, že tento přístup Bruselu ohrožuje ústavou zaručená práva Američanů na svobodu projevu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    dnes 04:33 | Nová verze

    Linus Torvalds vydal jádro Linux 6.19. Podrobný výčet změn je ke zhlédnutí na stránce Kernel Newbies, stručné výběry v LWN (část první, druhá).

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    7.2. 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    7.2. 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    7.2. 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 20
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    6.2. 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.2. 11:22 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska podala žádost o vypuštění jednoho milionu satelitů na oběžnou dráhu kolem Země, odkud by pomohly zajistit provoz umělé inteligence (AI) a zároveň šetřily pozemské zdroje. Zatím se ale neví, kdy by se tak mělo stát. V žádosti Federální komisi pro spoje (FCC) se píše, že orbitální datová centra jsou nejúspornějším a energeticky nejúčinnějším způsobem, jak uspokojit rostoucí poptávku po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (28%)
    Celkem 815 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    28.6.2011 08:50 wk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Predpokladam ze je vsetko rozbehane na karte s cryptoworks, aka je funkcnost noveho systemu Irdeto, nahravanie apod. diky
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.6.2011 11:16 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Je to na kartě ICE v režimu cryptoworks. Poslední oscam sice režim Irdeto u Skylinku umí, ale pro funkčnost je třeba znát camkey a camdata. Ty už sice byly vylámány, nikoliv však zveřejněny.
    29.6.2011 11:14 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    na dreamboxe irdeto funguje so scam. ale netusim kde hladat zdrojaky k nemu ani k inemu *cam
    Oskar avatar 28.6.2011 12:34 Oskar | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Pěkný článek, díky za něj. Nikdy jsem neměl odvahu do celého VDR proniknout...

    Rozhodně se takové on-demand přelaďování vyplatí u satelitních karet. Kanálů je na orbitě milion a podchytit každý transpondér jednou kartou je nemyslitelné :)
    svido avatar 28.6.2011 15:00 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Super článek. Zrovinka se trefil do mého gusta. Aktuálně řesím problém se SkyLink, kdy se mi nedekodují šifrované kanály. Kartu mám Mystique SaTiX-S2 Dual a CI modul, SkyLink kartu v systému Irdedo (v podstatě tuto sadu). Přijde mi to, že není v Lunuxu podpora pro HW dekódery. Už si s tím hraji dva týdny a satelit vlastně stále nefunguje.

    Nevíte jak na tom je podpora CI modulu v Linuxu - mám vůbec šanci to rozjet? Děkuji.
    30.6.2011 19:23 Baf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Peníze za CI jsou jako peníze vyhozené oknem. Lepší řešení je jako čtečka Phoenix.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.6.2011 20:09 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    A ještě lepší než Phoenix je koupit si na netu levnou USB čtečku za stovku.
    svido avatar 1.7.2011 09:46 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Dobre, kdyz investuji do USB ctecky, jsem schopen rozjet sifrovane kanaly, tak abych mohl jeden nahravat a na druhy se divat? Prave, ze jsem myslel, ze HW CI bude lepsi vzhledem, ze se jedna o HW vrstvu a tudiz bude vykonejsi nez SW vrstva
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.7.2011 10:07 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Ano, ale pokud budete mít jen jeden tuner, tak jste omezen na jeden naladěný transpondér.

    Nejen, že HW vrstva není výkonnější. CI moduly jsou drahé a naopak bývají často omezeny na příjem jednoho kanálu. Prostě CI = sloužit poskytovatelům, SoftCAM = sloužit lidem.
    svido avatar 1.7.2011 11:25 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Aha, mam Mystique SaTiX-S2 Dual, takze jsou dva tunery a twin LNB. Predpokladam, ze by to tedy jit, ano? Jakou USB ctecku by jste mi poradil?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.7.2011 14:00 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Dřív jsem kupoval čtečku SCR001, ale ta už nějak není k sehnání, všude je out of stock. Tak jsem posledně koupil tohle.
    28.6.2011 20:48 Vtipnéř | skóre: 39 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Chtěl bych jen doplnit, že pokud by chtěl někdo instalovat VDR v Debianu nebo v Ubuntu, kde je konfigurace trochu odlišná, může se mrknout do mého blogu sem a sem. Momentálně provozuji VDR v Archlinuxu, kde je konfigurace opět trochu jiná, hlavně co se týče spouštění coby daemona. V případě potřeby rád poradím.

    Pokud sledujete vysílání přes streamdev-server a chcete přepnout njiný multiplex, je potřeba mít v konfiguračním souboru řádky
    streamdev-server.AllowSuspend = 1
    streamdev-server.SuspendMode = 1
    
    Možná je to v Gentoo nastaveno automaticky, v Debianu jsem je musel přidávat ručně.

    Osobně se mi místo pluginu vdr-live líbí víc vdradmin-am, ale má problémy s češtinou.

    A jinak dík za článek. Snad se rozšíří rodina uživatelů VDR, mám pocit, že z něj mají lidi trochu obavy.

    JIrka
    Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 29.6.2011 00:36 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Tak tohle jsem ručně nenastavoval ani na Debianu.
    29.6.2011 20:56 Vtipnéř | skóre: 39 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Jo, to je možné, já jsem to řešil někdy před třemi roky kdoví u které verze. Nějak jsem si neuvědomil, jak ten čas a vývoj software letí.

    Jirka
    Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
    29.6.2011 15:30 Kju | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Omlouvam se, je-li to evidentni, ale ja na to neprisel - jak se prepina program na klientovi? Primo z vdr? A nebo pres web?

    Tj, je-li mozne prepinat stanice primo z vdr na klientskem pc?

    Dik

    /Honza
    29.6.2011 21:03 Vtipnéř | skóre: 39 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Jestli myslíte VDR klienta, tak stačí číslo programu podle channels.conf nebo by mohla fungovat i šipka nahoru. Případně to můžete mít nadefinováno jinak.

    Když se prvně spustí VDR klient, tak se definuje ovládání z klávesnice, případně i dálkové ovládání. Aspoň dřív to tak bylo, VDR klienta už nepoužívám, přešel jsem na XBMC.

    Jirka
    Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
    30.6.2011 01:54 Kju | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Takze mate VDR se streamdev na strane serveru (tj, tam kde jsou DVB karty) a na klientskych PC mate XBMC? XBMC umi streamdev a nebo se streamuje pres HTTP?

    /Honza
    30.6.2011 10:52 Vtipnéř | skóre: 39 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Jo, na serveru mám VDR se streamdev serverem, na straně klientů (ArchLinux) mám XBMC z balíčku xbmc-pvr-testing, kde je plugin VDR Streamdev Client. Našel jsem ho v "Installed Add-ons", pak "PVR Clients". Myslím, že stačilo nastavit IP adresu serveru.

    Nahrávání řeším přes http pomocí vdradmin-am na serveru.

    V případě potřeby upřesním.

    Jirka
    Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
    petka avatar 2.7.2011 11:01 petka | skóre: 25 | blog: heydax | Klasterec N/O
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Ja taky pouzivam tohle reseni , asi mozna dosud nejlepsi . Ctecku USB karet phoenix , po presnejsim prozkoumani jsem zjistil ze se da i vyrobit . Jeden IO prevodnik USB na seriove rozhranni a dva xtaly , Jednoduzsi zapojeni jsem nevidel :-) Takze ono to s tema cteckama tak horke nebude .Nenasel jsem zadny programovatelny IO jen ten jiz zmineny prevodnik . Na cteni karty jsem pak pouzil newcs . Na dekodovani je SC plugin , ktery pak komunikuje po TCP/IP s newcs serverem . U newcs se da zapnout webove rozhranni , pres ktere se nastavuji ucty , hesla , popripade reset karty . Cele to posilam do XBMC , jelikoz vdr jako klient je dost neohrabany a graficky uz nekde jinde .
    Ubuntu server - Asus E35M1​-M ​- AMD Hudson M1 , 2x Technisat Skystar2 , 2x 1GB Lan , WiFi mod AP ,vdr,mysql,apache2...
    3.7.2011 12:33 juriad | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Snažím se rozběhat kombinaci xbmc-pvr (klienti) a vdr (na serveru) vdr se zdá funguje: backend:3000 se ohlásí, přehrávat stanice lze v mplayeru i vlc. vdr je z debianího testingu (1.7.18-2), stejně tak i streamdev; sc jsem ještě neinstaloval. Live plugin se nepodřilo rozběhat, ale vdradmin-am funguje nádherně.

    Verzí xbmc jsem na archu zkoušel několik, jak aur/xbmc-dharma-pvr-git, tak i aur/xbmc-pvr-testing, ale žádná se nedokázala na vdr připojit (No PVR addon could be enabled u jedne verze, u jine se addon aktivuje, ale v úvodní obrazovce po otevření LiveTV se objeví dialog s něčím jako PVR Not found, už si přesně nepamatuji)

    Pokud přehrávání streamu v mplayeru funguje, znamená to, že celá část vdr funguje a problém je na straně xbmc? Je streamdev jediná část vdr, se kterou xbmc komunikuje? Jaké přesně xbmc používáte, případně i revizi?

    Díky

    11.7.2011 23:02 Vtipnéř | skóre: 39 | blog: Vtipnéřův blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Příloha:
    Ohledně pluginu live se mrkněte na tuhle diskusi, třeba to pomůže.

    Používám pvr-testing, zkoušel jsem i dharma-pvr-git, ale něco nefungovalo, mám dojem, že při ukončování program zatuhnul.

    Ohledně konfigurace pvr klienta připojuji 4 obrázky mého nastavení v menu System->Add-ons->Instaled Add-ons

    Jirka
    Opening Windows is better than washing them. Clearing Windows (e.g. erasing or deleting) is even much better.
    14.9.2011 10:18 i6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Mno.. vdr funguje fajn jako správce tunerů a streamer..

    Bohužel se mi nepodařilo dohledat moc anglické dokumentace.

    A můj af9015-based usb dvbt tuner se šprajcne když ho vdr přestane využívat nastavení UpdateChannels na 2 nebo 0 výrazně dobu mezi koncem přehrávání a lockupem zkrátilo. Tak bacha
    6.11.2011 11:25 zenza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Dobre odpoledne,

    - muzete mi prosim pomoci s HW jaky pouzivate na domacim PC/serveru pro stremovani TV ? - kolik PC soucasne muze sledovat kupr jeden transponder (vykon site/HW) ? - pouzivate vicero tuneru nebo pouze jeden dual ?

    Dekuji, Zdravi, Z@
    petka avatar 6.11.2011 22:41 petka | skóre: 25 | blog: heydax | Klasterec N/O
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV

    Jako server pouzivam

    Asus E35M1​-M ​- AMD Hudson M1 , karty Technisat Skystar 2 , k tomu navic jeste jednu 1GB Lan a WiFi v modu AP .

    K tomu si vystacim s 1G RAM .

    Server bezi v pohode uz nekolik dni , umi krasne streamovat HD . Zatizeni CPU se vysplha podle toho kolik programu se dekoduje SC pluginem ve VDR 1.7 serveru . Load se nikdy nevysplhal na 1 . Server slouzi jako domaci IPTV . Streamuju jak po lanu tak i wifi .

    Ubuntu server - Asus E35M1​-M ​- AMD Hudson M1 , 2x Technisat Skystar2 , 2x 1GB Lan , WiFi mod AP ,vdr,mysql,apache2...
    29.1.2014 18:18 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Pro mezikus mezi DVB kartou a klienty mi přijde mnohem jednodušší TVheadend. :)
    29.1.2014 23:42 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Ach jo, W_scan vypisuje nejen seznam pro vdr, ale i konfigurační seznamy pro xine, mplayer či vlc. Od čeho jsou options?
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    29.1.2014 23:49 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VDR, aneb domácí IPTV
    Ostatně mi uniká, proč jednoduše nenaskanovat pomocí w_scan příslušný channels.conf a rovnou jej nedat do konfiguráku video prohlížeče a proč tyto klopotnosti s vdr. Nerad se drbu pravou rukou za levým uchem...
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.