Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »Evropská komise zkoumá možnosti, jak přinutit členské státy Evropské unie, aby ze svých telekomunikačních sítí postupně vyloučily čínské dodavatele Huawei a ZTE. Místopředsedkyně EK Henna Virkkunenová chce změnit doporučení nepoužívat rizikové dodavatele při budování mobilních sítí z roku 2020 v právně závazný požadavek.
sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.
Kaspersky pro Linux je nově k dispozici také pro domácí uživatele.
Společnost Avalonia UI oznámila, že pracuje na .NET MAUI pro Linux a webový prohlížeč. Vyzkoušet lze demo v prohlížeči. Když bude backend stabilní, bude vydán jako open source pod licencí MIT.
Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
NSComponents.h:15: error: ISO C++ forbids declaration of ‘NetSender’ with no type NSComponents.h:15: error: expected ‘;’ before ‘&’ token NSComponents.h:17: error: expected ‘,’ or ‘...’ before ‘&’ token NSComponents.h:17: error: ISO C++ forbids declaration of ‘NetSender’ with no type NetSender.cpp: In constructor ‘cz::wanto::netsender::NetSender::NetSender(int, char**)’: NetSender.cpp:7: error: invalid conversion from ‘cz::wanto::netsender::NetSender* const’ to ‘int’ NetSender.cpp:7: error: initializing argument 1 of ‘cz::wanto::netsender::NSComponents::NSComponents(int)Tady je zdroják třídy NSComponents:
#ifndef W_N_S_COMPONENTS__
#define W_N_S_COMPONENTS__
#include "NetSender.h"
#include <QWidget>
#include <QApplication>
#include <QTextEdit>
namespace cz { namespace wanto { namespace netsender {
class NSComponents {
private:
QTextEdit * output; //textové pole s výstupem
/*řádek 15*/NetSender & ns; //odkaz na aplikaci
public:
/*řádek 17*/NSComponents(const NetSender & ns);
~NSComponents();
friend class NetSender;
};
}}}
#endif
Netušíte někdo, co by to mohlo být za chybu a jak to opravit? Jsem v C++ začátečník, takže vůbec nevím, o co jde.
namespace cz { namespace wanto { namespace netsender {To je hnus velebnosti - to máte z Javy?
Asi ho zjednoduším, ať to vypadá líp.
Tady je NetSender.h:
#ifndef W_NET_SENDER__
#define W_NET_SENDER__
#include <QApplication>
#include "NSComponents.h"
namespace cz { namespace wanto { namespace netsender {
class NetSender {
private:
QApplication * app; //aplikace
NSComponents * comps; //kolekce komponent
public:
NetSender(int argc, char * argv[]);
~NetSender();
int run() const;
friend class NSComponents;
};
}}}
#endif
class NSComponents;Potom pokud si to bude při kompilaci nějakého .cpp souboru stěžovat na neúplný typ, tak v tom dotyčném souboru stačí přidat
#include "NSComponents.h" před #include "NetSender.h"
Pak se do toho pustí přímo hlavní část kompilátoru a uvidí jakési
NetSender & ns;ale pokud se zamyslíte, tak zjistíte, že NetSender je deklarován až pod třídou NSComponents. Musíte tedy zrušit některý z těch #include a místo něj použít zjednodušenou deklaraci.
Musíte tedy zrušit některý z těch #include a místo něj použít zjednodušenou deklaraci.Co je to zjednodušená deklarace?
class NetSender ???
class NetSender;ale musí to být uvnitř toho namespace, ve kterém ta třída potom skutečně je...
Je možné vytvořit si jeden hlavičkový soubor se všemi zjednodušenými deklaracemi, který bych pak na začátku každého souboru includoval?Je, ale neukazuje taková potřeba na příliš složitý návrh programu?
Co kompilátor udělá, když se zjednodušená deklarace vloží dvakrát?Nic.
class X;, nač si to komplikovat.
W_NET_SENDER__ (resp. W_N_S_COMPONENTS__) definován, takže se celý obsah toho hlavičkového souboru přeskočí a nic se nezacyklí.
#include, to nemůžete" je zcela nesprávné, přestože jste tím nejspíš myslel něco úplně jiného, než jste napsal.
this není reference ale ukazatel a už mi to chodí.
Dokonce i to Qt okno se mi otevře
Všem, co mi poradili, moc díky, už jsem si myslel, že tu aplikaci nedodělám.
Tiskni
Sdílej: