Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.
Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.
Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.
T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.
Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).
Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia AI asistenta Lumo.
Amazon koupil společnost Bee zaměřenou na nositelnou osobní AI aktuálně nabízející náramek Pioneer (YouTube) s mikrofony zaznamenávající vše kolem [𝕏, LinkedIn].
Společnost Teufel nedávno představila svůj první open source Bluetooth reproduktor MYND.
Byla vydána verze 4.2 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Na Quake4 som písal recenziu, sú pod ňou nejaké užitočné odkazy, špeciálne na stránky TTima z id software.
Ono je to pri nízkych detailoch hrateľné na všeličom; testoval som na Athlon 64 2800+, nVidia 6600 GT 128MB a 512 MB RAM na 1024x768 s nastavenou vyššou kvalitou a šlo to relatívne bez problémov. Bohužiaľ, akákoľvek ATI karta je vďaka "skvelým" ovládačom na takto náročné hry len veľmi málo použiteľná. (X2 je napríklad prakticky nehrateľná na starších ATI kartách technicky porovnateľných s nVidia modelmi, na ktorých sa dá hrať ešte relatívne bez ťažkostí.)
Každopádne demo má identické požiadavky ako plná hra, takže sa to možno oplatí aspoň vyskúšať.
Update: Tak som sa spýtal priamo Timothee Besseta:
<TTimo> well. in 1.3 we added an option to disable dynamic lighting, so it might actually run decently on older crap .. though that's not really how we would want anyone to experience the game
...takže áno aj nie...
Nie.
"There are no amd64 builds planned at this time. However the 32 bit binaries will run in a native amd64 environement."
Ak si správne spomínam, tvrdil, že by to nemalo takmer nijaký praktický efekt.
Heh, to hovorí T. Besset, nie ja -- okrem toho, závisí to od typu aplikácie a od vecí, na ktorých jej výkon stojí, niektoré natívny build pre amd64 ovplyvniť môže, iné bohužiaľ nie (typicky middleware); ja by som mu to každopádne veril, myslím, že sám používa 64bitový Debian.
Většina dnešních her je psaná tak, aby si člověk musel kupovat stále nový hardware.
Vážně?
Mám 3 roky starý stroj: Athlon XP 2400+, 1G RAM, tehdy GF5700, dnes GF6600GT. Tehdy byla novinka UT2004, dnes v pohodě hraju Quake4, což je hra tohoto roku. Hrát se to dá celkem bez problémů (samozřejmně na high kvalitu můžu zapomenout, ale s tím se počítá). Nevím, odkud berete ty (s prominutím) žvásty o náročnosti. Pochopitelně grafická úrověň her se neustále zvyšuje a s tím i nároky na HW, což je ale v pořádku. Ale každá současná hra se dá nastavit tak, aby byla hratelná i na staré mašině.
Tiskni
Sdílej: