ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
Na Quake4 som písal recenziu, sú pod ňou nejaké užitočné odkazy, špeciálne na stránky TTima z id software.
Ono je to pri nízkych detailoch hrateľné na všeličom; testoval som na Athlon 64 2800+, nVidia 6600 GT 128MB a 512 MB RAM na 1024x768 s nastavenou vyššou kvalitou a šlo to relatívne bez problémov. Bohužiaľ, akákoľvek ATI karta je vďaka "skvelým" ovládačom na takto náročné hry len veľmi málo použiteľná. (X2 je napríklad prakticky nehrateľná na starších ATI kartách technicky porovnateľných s nVidia modelmi, na ktorých sa dá hrať ešte relatívne bez ťažkostí.)
Každopádne demo má identické požiadavky ako plná hra, takže sa to možno oplatí aspoň vyskúšať.
Update: Tak som sa spýtal priamo Timothee Besseta:
<TTimo> well. in 1.3 we added an option to disable dynamic lighting, so it might actually run decently on older crap .. though that's not really how we would want anyone to experience the game
...takže áno aj nie...
Nie.
"There are no amd64 builds planned at this time. However the 32 bit binaries will run in a native amd64 environement."
Ak si správne spomínam, tvrdil, že by to nemalo takmer nijaký praktický efekt.
Heh, to hovorí T. Besset, nie ja -- okrem toho, závisí to od typu aplikácie a od vecí, na ktorých jej výkon stojí, niektoré natívny build pre amd64 ovplyvniť môže, iné bohužiaľ nie (typicky middleware); ja by som mu to každopádne veril, myslím, že sám používa 64bitový Debian.
. Hra samotna mi jela asi jako exkrementy pri zacpe
s binarkama jede nadherne,,..
. No ve woknech se to ještě dá, ale v linuxu je podpora grafických karet dost slabá co se akcelerace týče. Hlavně u ATI u NVIDIA karet je to v celku dobrý.
Většina dnešních her je psaná tak, aby si člověk musel kupovat stále nový hardware.
Vážně?
Mám 3 roky starý stroj: Athlon XP 2400+, 1G RAM, tehdy GF5700, dnes GF6600GT. Tehdy byla novinka UT2004, dnes v pohodě hraju Quake4, což je hra tohoto roku. Hrát se to dá celkem bez problémů (samozřejmně na high kvalitu můžu zapomenout, ale s tím se počítá). Nevím, odkud berete ty (s prominutím) žvásty o náročnosti. Pochopitelně grafická úrověň her se neustále zvyšuje a s tím i nároky na HW, což je ale v pořádku. Ale každá současná hra se dá nastavit tak, aby byla hratelná i na staré mašině.
TEDY ZATÍM JENOM POD WIDLEMA.NVidia je na cestě..
Tiskni
Sdílej: