Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Microsoft představil Azure Cobalt 200, tj. svůj vlastní SoC (System-on-Chip) postavený na ARM a optimalizovaný pro cloud.
Co způsobilo včerejší nejhorší výpadek Cloudflare od roku 2019? Nebyl to kybernetický útok. Vše začalo změnou oprávnění v jednom z databázových systémů a pokračovalo vygenerováním problém způsobujícího konfiguračního souboru a jeho distribucí na všechny počítače Cloudflare. Podrobně v příspěvku na blogu Cloudflare.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.
Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »
Z "moderniho" Transporta jsem zvykly na megalomanstvi...
Jenze - vlaky sice mohou mit vagony ruzneho typu, problem je, ze prumysl je rozeset tak, ze je to na nic. Kdyz pouzivam 100% zaplneni, vse je OK, jenze pokud vybudovani trati s jednou masinkou, ktera ma cenu kolem 30.000 a provozni cenou kolem 3 (coz je jedno z nejlevnejsich) vcetne nadrazi a vagonu stoji kolem 60-100 tisic a prijem (nikoli vydelek) jedne otocky vlaku (ktery pendluje permanentne, protoze zdroj je vydatny) je kolem 100-200 - otocka (napr. ropa, uhli). Spocitejte si, za jak dlouho se pri realnem zisku z te trati (za nekolik desitek minut behu hry nejaka tisicovka) tato investice vrati a muze se budovat dal... - samozrejme mohu nastavit miliardy a pak by se budovalo...
Navic nevim, proc neni implementovano docela logicke, ze mam drahou masinku, ta strka vagonky - nemluvim zrovna o tom, ze bych vagony odstavil na nadrazi a s masinou jel jinam a dopravil zbozi a zase se vratil (realny stav - mame docela dost vlaku, malo masin - jsou drahe, ktere je posunuji), ale alespon o stavu jako je v RailroadTycoonu - mohu naplanovat vice destinaci a z kazde muze vyjizdet jiny mnozstvi a typu vagonu - tim bych dosahl optialnejsiho stavu. Mam obavu, ze i kdyz udelam na vydatnem zdroji velky vlak, ze zisk bude maly - presto vyzkousim (a zkrachuju:->).
Ty velky vlaky muzou byt fine, ale pak se ucekaji v nadrazi a mesicni "provoz na prazdno" i pri malem poctu vlaku jde do tisicu... - obcas najdu dul nebo jiny "raw", ktery ma "vykon" 1000 jednotek, ale je to vyjimka a zpracovatel je zpravidla na opacne strane mapy - pak by vlak byl automaticky ve ztrate, protoze zisk se rozpusti po ceste...
Jak resite dopravu komodit, pro ktere neexistuji vagony ani auta? Vcera jsem zkousel jak 84.2.0 (128) tak 84.2.3., presto nejsem schopen prevezt z mlynu mouku (flour) (grain vozim) - zkousel jsem vagony na sypky material, ale to je pro uhli atd.
Dalsi - jaky "dosah" ma pusobnost nadrazi? Nikde jsem to nevycetl, ale mam pocit, ze to souvisi i s terenem, kdyz jsem o uroven vys a 1 policko od dolu, vlak bude infinitivne cekat, jsem-li vsak na urovni a klidne dal, nadrazi se plni.
Vycetl jsem, ze nejlukrativnejsi je ocel, druha ropa/benzin. I to jsem zkousel, ale jestli jsem vydelal o trosku vice...
Je pravda, ze kolejnice jsou za relativni pakatel, coz uz neplati o vlaku, ktery by dlouhou trati prijizdel.
Jak rikam, s AI se lamu dlouho a furt jsem na ni nevyzral (a procetl vsechny dostupne tipy, triky). Jediny ceho jsem dosahl je rekneme relativne mala trat, ktera vydelava, jenze rychlosti jak bylo popsano vyse => vytvorim 1-2 trate (na vic neni pocatecni kapital) a muzu hru nechat nekolik hodin bez dozoru bezet, aby se zaplatila a ja mohl budovat dal... - tomu se rika pozitek ze hry?
Trochu spartanska grafika mi naprosto nevadi - ostatne, dalsi oblibena hra s uplne primitivnim principem/ovladanim - Gordikon je dalsi oblibenec, ackoli to vypada, ze musim byt blazen...
- ted uz to snad ani nepada, propracovane mnozstvi komodit, zajimavy zpusob uzlovani atd., to vsechno je ok a libi se, bohuzel zatim z toho nemam ocekavany pozitek.
Tiskni
Sdílej: