abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:33 | IT novinky

    Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 06:00 | IT novinky

    T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    23.7. 21:55 | Komunita

    Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.7. 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.7. 14:22 | IT novinky

    Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia AI asistenta Lumo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    23.7. 12:22 | IT novinky

    Amazon koupil společnost Bee zaměřenou na nositelnou osobní AI aktuálně nabízející náramek Pioneer (YouTube) s mikrofony zaznamenávající vše kolem [𝕏, LinkedIn].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    23.7. 04:33 | IT novinky

    Společnost Teufel nedávno představila svůj první open source Bluetooth reproduktor MYND.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    22.7. 20:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.2 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (28%)
     (25%)
     (6%)
     (5%)
     (5%)
     (2%)
     (3%)
     (28%)
    Celkem 120 hlasů
     Komentářů: 15, poslední včera 15:10
    Rozcestník

    Distribuce jen s rootem

    Distribuce, které využívají jediného uživatele (ano, uhodli jste, jde o účet roota), rostou jako houby po dešti. O jedné takové "uživatelsky přívětivé" (kterou za pomoci Knoppixu sestavil 15letý nadšenec) básní CXOtoday.com.

    23.5.2005 19:54 | Robert Krátký | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.5.2005 21:13 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Zhovadilost
    Tak to by nenapadlo ani mě a to mi je 16. Tomu říkám zhovadilost autora jen doufám že si to BFUčka nezvyknou používat.
    24.5.2005 00:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zhovadilost
    Ale klidně… Máme svobodu a každý má nezpochybnitelné právo chovat se jako blbec; necítím se povolán mu toto právo upírat. Vadit mi to začíná zpravidla až v okamžiku, kdy dotyčný předpokládá, že následky budu za něj řešit já.
    masožravá palma avatar 23.5.2005 22:44 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše To je konec
    Kdy si uz lidi uvedomi, ze pod roota bezna prace nepatri.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    24.5.2005 08:34 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To je konec
    Ve chvili, kdy jim prijde odmenou za jejich chovani patricna reakce
    24.5.2005 00:12 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Šmarjá ...
    ... taková zhovadilost existuje? Pomóc!
    24.5.2005 00:23 iSteve
    Rozbalit Rozbalit vše Mlady genius
    Ve chvili, kdy nejakej klucina vezme Knoppix, zmeni ikonky, wallpaper, theme, sepise "how to click for dummies", releasne to jako svoje distro a je neuveritelne oslavovan jako mlady genius, pripadne mi to trochu ujety: )
    24.5.2005 16:03 juice | blog: dzusoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mlady genius
    presne tak, hlavne je zábavná diskusia pod tým článkom, kde sú všetci z toho distra úplne na vetvy a básnia tam o 15 ročnom géniovi, čo asi automaticky znamená, že toto za-pár-hodín-zbúchané distro je tým najlepším distrom na svete, lepším ako mnoho rokov vyvíjané a odlaďované existujúce distribúcie

    je mi z toho až zle
    24.5.2005 00:51 Digero
    Rozbalit Rozbalit vše Neprozival bych to
    Jestli se nepletu tak ve Slaxu donedavna KDE take bezela pod rootem. A jestli to je modifikovany knoppix, tak je vse primontovane readonly.
    24.5.2005 08:23 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neprozival bych to
    Zdravim

    Ano bezelo to pod rootem, ale uprimne, u LiveCD jsem ochoten to tolerovat a chapu duvody ktere k tomu autora vedly. Nicmene u desktopovych distribuci co jsou pro beznou praci je to samozrejme do nebe volajici blbost.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Milan Lajtoš avatar 24.5.2005 10:54 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neprozival bych to
    No, ja pouzivam root-a furt.. Vlastne je to jediny uzivatel na mojom boxe pretoze len ja ten system pouzivam.. Cize sa mi nemoze stat, ze ho niekto "rozladi".. A usetrim tym aj kopu casu: nemusim konfigurovat sudo, ked potrebujem pristup k nejakemu zariadeniu nemusim mu menit prava, ak potrebujem daco rootovske urobit nemusim sa furt prepinat cez su, atd... Ja mam rad ten pocit ked mi je vsetko dovolene a nie som obmedzovany nejakymi "hlupymi" obmedzenymi kontami ako je to na windoze PX.. ;o)
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    24.5.2005 11:00 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neprozival bych to
    Cize sa mi nemoze stat, ze ho niekto "rozladi"..

    Nikty iny len ty sam si budes na vine, ked sa preklepnes a napises o jednu medzeru viac

    rm -rf subor1 subor2 subor3 prefix1* prefix2 * prefix3*

    24.5.2005 11:04 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neprozival bych to
    To je slabé.
    rm -rf / tmp/cosik/
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    24.5.2005 15:31 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neprozival bych to
    Přesně tohle se mi jednou "povedlo" i pod normálním userem :-) Naštěstí mám ve vim nastavený, aby backupy ukládal do zvláštního adresáře, takže jsem ztratil jen pár minut práce. Ale ty nervy :-O
    Milan Lajtoš avatar 25.5.2005 21:03 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neprozival bych to
    Tak to sa mi nastastie este nestalo.. Ale napriklad rad pouzivam "rm -rf /" na slaxovi.. ;o) Inac minule sa mi "rozladil" system (gentoo) a nerobilo mi to nejaky velky problem preinstalovat to..
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    24.5.2005 15:25 juice | blog: dzusoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neprozival bych to
    sa zobuď človeče. čo myslíš, prečo má rôzny malware na windoze taký uspech a na linuxe nie ?

    keď budeš všetko robiť pod rootom, tak stačí aby nejaký útočník zneužil chybu povedzme v prehliadači a razom získa práva roota a môže si robiť čo len chce. s takýmto prístupom užívateľov bude zachvíľu na linuxe podobný raj pre vírusy a inú háveď ako na windowse.

    a to je len jeden príklad toho, prečo je robiť všetko pod rootom proste ZLÉ, ďalší je napr. že si môžeš ľahko poškodiť systém atď, atď. tých dôvodov je viac.

    možno by to bolo (ako-tak) ospravedlniteľné na počítači na ktorom nielenže je iba jeden užívateľ, ale ani nie je pripojený na net (ale to ako vidím nespĺňaš)

    VEĽMI dôrazne ti radím, aby si si zaviedol na bežnú prácu bežného používateľa, veď toho roota podľa mňa až tak často nepoužiješ, ja pracujem na notebooku, ktorý má tiež len jedného používateľa a nemám s tým žiadny problém. občasné 'su' to vždy ľahko vyrieši.
    24.5.2005 17:14 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neprozival bych to
    Ja myslím, že to byla čistě provokace! Vždyť říci tohle na stránkách abclinuxu je jako mávat býkovi červeným šátkem před obličejem. Ostatně mě práce pod adminem na internetu přešla i pod Windows, kde je přepínání uživatelů IMHO hodně špatně vyřešené.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Milan Lajtoš avatar 25.5.2005 21:06 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neprozival bych to
    Provokacia to _urcite_ nebola pretoze naozaj mam len konto root-a.. A ked uz to nemam hovorit, tak by som nemal povedat ani to, ze mam tiez slabe heslo na root-a, vsak? ;o)
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    24.5.2005 19:40 samekt | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neprozival bych to
    sa zobuď človeče. čo myslíš, prečo má rôzny malware na windoze taký uspech a na linuxe nie ?
    To bude 95% podilem Windows na desktopech.
    keď budeš všetko robiť pod rootom, tak stačí aby nejaký útočník zneužil chybu povedzme v prehliadači a razom získa práva roota a môže si robiť čo len chce. s takýmto prístupom užívateľov bude zachvíľu na linuxe podobný raj pre vírusy a inú háveď ako na windowse.
    Na zobrazovani reklam, posilani spamu a automaticke spousteni rootovska prava netreba. Pokud by prece jenom virus roota chtel, proste si pocka az nas uzivatel spusti su a heslo si pekne odposlechne.
    a to je len jeden príklad toho, prečo je robiť všetko pod rootom proste ZLÉ, ďalší je napr. že si môžeš ľahko poškodiť systém atď, atď. tých dôvodov je viac.
    Poskozeny system se lehce preinstaluje. Nastvalo by me ale, kdybych si smazal svuj domovsky adresar i se vsema nastavenima a dokumentama.

    VEĽMI dôrazne ti radím, aby si si zaviedol na bežnú prácu bežného používateľa, veď toho roota podľa mňa až tak často nepoužiješ, ja pracujem na notebooku, ktorý má tiež len jedného používateľa a nemám s tým žiadny problém. občasné 'su' to vždy ľahko vyrieši.
    Problem je v tom, ze ono to "obcasne" su a nasledne zadavani pokud mozno co nejslozitejsiho hesla lidi proste sere, a proto radeji pracuji pod rootem.
    24.5.2005 21:45 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neprozival bych to
    Poskozeny system se lehce preinstaluje. Nastvalo by me ale, kdybych si smazal svuj domovsky adresar i se vsema nastavenima a dokumentama.

    A co situace, kdy na jednom PC pracuje více lidí, to znamená, že je na něm více uživatelských účtů? Přece nepřijdou všichni o funkční systém a svoje data jenom kvůli chybě jednoho z nich? Děkuji pěkně, já jsem rád, že můžu mít data v klidu oddělená od ostatních.

    Jistě, unixová práva nejsou 100% ochranou a kdo počítá, že s rozšířením Linuxu na desktop nebudou potřeba linuxové anticokoliv programy, tak se plete. Stačí, aby se tvůrci tohoto bordelu na něj zaměřili. Jenže přístup, budu mít všechno pod rootem jim může jenom prospět.

    Ad zadávání hesla, není problém přes sudo spouštět programy s vyšším oprávněním, jde jen o to, že ani v "klikacích" distrech to nikde není nastaveno a BFU o existenci sudo, nebo /etc/sudoers nevědí.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    25.5.2005 01:28 juice | blog: dzusoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neprozival bych to
    To bude 95% podilem Windows na desktopech.

    nie je to podľa mňa pravda, to bude skôr tým, že 95 % z tých windowsákov nemá o základnej bezpečnosti ani páru

    Na zobrazovani reklam, posilani spamu a automaticke spousteni rootovska prava netreba. Pokud by prece jenom virus roota chtel, proste si pocka az nas uzivatel spusti su a heslo si pekne odposlechne.

    no jasné, každá ochrana sa dá prekonať, takže sa na bezpečnosť všetci vyserieme a tým útočníkom to maximálne uľahčíme, aby nemuseli chudáci používať keyloggery a ďalšie advanced triky na získanie root hesla

    Poskozeny system se lehce preinstaluje. Nastvalo by me ale, kdybych si smazal svuj domovsky adresar i se vsema nastavenima a dokumentama.

    no neviem, ale mňa by asi aj nutnosť zabiť pol dňa (úplne zbytočným) preinštalovávaním systému dosť vytočila

    Problem je v tom, ze ono to "obcasne" su a nasledne zadavani pokud mozno co nejslozitejsiho hesla lidi proste sere, a proto radeji pracuji pod rootem.

    je mi jasné, že ľudia sú od prírody leniví, ale potom nech sa teda nesťažujú, že keď si vďaka svojej blbosti rozdrbú systém

    navyše, neviem načo potrebuje bežný človek neviem ako často pracovať pod rootom, ja si myslím, že to nebude veľmi často, tých zopár su alebo sudo príkazov navyše za zvýšenú bezpečnosť rozhodne stojí

    BTW sa tu vôbec nesnažím dokázať, že nepoužívanie roota predstavuje 100 % ochranu, ale IMHO ide najmä o to, aby používatelia nezískavali zlé bezpečnostné návyky a aby sa zvyšovalo povedomie o zabezpečení počítača, nepoužívanie roota je len základným a prvým krokom, odstráni sa tým jedna z potenciálnych bezpečnostných dier, nevyrieši sa tým zďaleka všetko, to je pravda, ale už sme o krôčik bližšie k vyššej bezpečnosti systému, IMHO cieľom zabezpečenia systému je odstrániť čo najviac potenciálnych rizík, tak prečo by som mal úplne zbytočne uľahčovať útoky na môj systém, keď je také ľahké jednoducho si zaviesť bežný používateľský účet, dopad na pohodlnosť ovládania je podľa mňa prakticky nulový, zato dopad na bezpečnosť vcelku slušný
    25.5.2005 11:03 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neprozival bych to
    Co blbneš? Proč na něj reaguješ? Vždyť je to normální flamer. To přece musíš poznat hned po prvním odstavci. Nejúčinější taktika na flamery je nereagovat. Je to úplně zbytečné.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    25.5.2005 12:30 juice | blog: dzusoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Neprozival bych to
    nj, asi máš pravdu, dal som sa uniesť
    Stanislav Brabec avatar 24.5.2005 11:51 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Ošklivé pozadí
    Navrhuji, aby KDE i GNOME pod rootem používalo ošklivé červené pozadi s bombami (a nešlo změnit), a aby konqueror a nautilus otravoval s varováním, které nejde vypnout. Věta: „Odklikněte varování: ‚Prací pod superuživatelem si můžete zničit systém!‘“ by se v návodu pro začínajícího klikače jistě vyjímala.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.5.2005 12:19 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ošklivé pozadí
    Tak s tím plně souhlasím.
    24.5.2005 12:51 undz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ošklivé pozadí
    Jestli si pamatuji dobře tak některé distribuce to tak mají, viz suse jestli si dobře pamatuji
    24.5.2005 13:05 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ošklivé pozadí
    Navrhuji, aby KDE i GNOME pod rootem používalo ošklivé červené pozadi s bombami [...]
    proc jenom KDE a GNOME? Kdyz uz, tak bych to vsahnul obecne na vsechny WM a jeste bych pridal buzerujici xterm ...
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    24.5.2005 15:52 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ošklivé pozadí
    Proč? Protože do ratpoisonu bys pro začátek musel nějaké pozadí implementovat.
    24.5.2005 15:58 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ošklivé pozadí
    Proc to v tom pripade vstahovat jenom na uzivatele GNOME a KDE (ktera s radosti pouzivam :))? Pokud by me nekdy cosi vedlo ke spusteni pod rootem, tak urcite ocenim buzerujici nevypnutelne(*) pozadi a otravujici aplikace ... tohle mi pripomina jisty OS a aplikace na nem, ktere musi byt za kazdou cenu chytrejsi nez uzivatel/admin a takoveto chovani zcela urcite nepreferuju.

    (*) nabizi se nastaveni pomoci konfiguracich souboru s priponou .c, ale to je zdlouhave a je to potreba opakovat s kazdou novou verzi ...
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    24.5.2005 16:06 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ošklivé pozadí
    No rekl bych ze by ty soubory mely spise priponu .cpp
    24.5.2005 16:08 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ošklivé pozadí
    jasne, nebral jsem to tak hluboce :)
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    24.5.2005 16:12 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ošklivé pozadí
    Myslel jsem, že kdo používá KDE a GNOME, tak takové věci chce. Proč by to jinak dělal?
    24.5.2005 16:19 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ošklivé pozadí
    myslis jako pouzival KDE/GNOME?

    Ja je pouzivam uz par let, pravda, vyuzivam na nich jenom par veci (KMail, nabubrelou potvoru Konsoli, graficke vychytavku [rikejme tomu klidne fetis, me se to fakt celkem libi] a vsemozne tooly okolo), ale myslim a doufam, ze to automaticky neznamena, ze jsem jenom BFUoidni klikos, za ktereho musi programy myslet a to nejlepe tak, ze toto mysleni pujde "radeji" vypnout jenom ve zdrojacich.
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    24.5.2005 15:26 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ošklivé pozadí
    To je bez šance, obávám se že ta věta by zněla "stáhněte si fake-getuid-0.52.tar.gz, zkompilujte, nastave LD_PRELOAD..." :-)
    24.5.2005 20:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ošklivé pozadí
    Navrhuji, aby KDE i GNOME pod rootem používalo ošklivé červené pozadi s bombami (a nešlo změnit)

    Spíš bych hlasoval pro to, aby v kdmrc bylo defaultně AllowRootLogin=false a aby se všichni, kdo o tom vědí, zapřísahali, že na tento dotaz nebudou odpovídat. Při známé nechuti BFU číst dokumentaci a hledat v archivech by to mohlo stačit. Ten, kdo to najde sám, by mohl být dostatečně mentálně způsobilý, aby se pod rootem do KDE nelogoval… :-)

    24.5.2005 15:21 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše To jsou věci...
    V patnácti vlastní distro -- to za našich mladejch let... :o)
    24.5.2005 20:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci...
    V patnácti… V patnácti jsem ještě neměl ani Spectrum a byl jsem odkázán na PMD-85 na jeden a půl hodiny týdně na kroužku…
    25.5.2005 05:12 Jakub Hegenbart
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsou věci...
    Já si v patnácti už osm let hrál s Commodorem :-) Ale k assembleru jsem se nedostal, nebylo se z čeho učit... :-( U nás holt nebylo pro neintelovské stroje příznivé prostředí... A teď, když k němu mám pořádnou dokumentaci mám spíš chuť na jinou vývojařinu... ;-)
    24.5.2005 17:29 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Sudo
    Já jsem si na Mandraku spouštěl urpmi přes sudo a to samé dělám i teď na Slackwaru. Ostatně myslím, že na tohle by se mohla zaměřit distribuce jako Mandriva, Fedora, nebo Suse. Pomocí dobře nastaveného /etc/sudoers dát některým uživatelům o něco větší práva, ale ne přímo roota.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    25.5.2005 13:08 Tlamik
    Rozbalit Rozbalit vše Je to jenom upraveny KNOPPIX
    je to jenom lehce upraveny KNOPPIX, ale v patnacti to jde. Sice nechapu, ze se v osmi letech zacal zabyvat Red Hatem 9,podle me byl pred sedmi lety tak maximalne RH6 ...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.