abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Komunita

    FFmpeg nechal kvůli porušení autorských práv odstranit z GitHubu jeden z repozitářů patřících čínské technologické firmě Rockchip. Důvodem bylo porušení LGPL ze strany Rockchipu. Rockchip byl FFmpegem na porušování LGPL upozorněn již téměř před dvěma roky.

    🇨🇽 | Komentářů: 4
    dnes 15:44 | Zajímavý software

    K dispozici je nový CLI nástroj witr sloužící k analýze běžících procesů. Název je zkratkou slov why-is-this-running, 'proč tohle běží'. Klade si za cíl v 'jediném, lidsky čitelném, výstupu vysvětlit odkud daný spuštěný proces pochází, jak byl spuštěn a jaký řetězec systémů je zodpovědný za to, že tento proces právě teď běží'. Witr je napsán v jazyce Go.

    🇨🇽 | Komentářů: 0
    dnes 15:33 | Zajímavý software

    Yazi je správce souborů běžící v terminálu. Napsán je v programovacím jazyce Rust. Podporuje asynchronní I/O operace. Vydán byl v nové verzi 25.12.29. Instalovat jej lze také ze Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.12. 18:44 | Komunita

    Od soboty do úterý probíhá v Hamburku konference 39C3 (Chaos Communication Congress) věnovaná také počítačové bezpečnosti nebo hardwaru. Program (jiná verze) slibuje řadu zajímavých přednášek. Streamy a záznamy budou k dispozici na media.ccc.de.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.12. 13:22 | Zajímavý software

    Byl představen nový Xserver Phoenix, kompletně od nuly vyvíjený v programovacím jazyce Zig. Projekt Phoenix si klade za cíl být moderní alternativou k X.Org serveru.

    🇨🇽 | Komentářů: 7
    26.12. 13:11 | Nová verze

    XLibre Xserver byl 21. prosince vydán ve verzi 25.1.0, 'winter solstice release'. Od založení tohoto forku X.Org serveru se jedná o vůbec první novou minor verzi (inkrementovalo se to druhé číslo v číselném kódu verze).

    🇨🇽 | Komentářů: 0
    26.12. 03:33 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.3. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.12. 14:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.12. 02:11 | Komunita

    Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    24.12. 02:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (33%)
     (1%)
     (22%)
     (1%)
     (1%)
     (1%)
     (12%)
     (12%)
     (16%)
    Celkem 171 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 24.12. 15:29
    Rozcestník

    Mozilla prefetching - opravdu ji chceme?

    V Mozille (rozuměj prohlížeči/ích) již poměrně dlouho existuje funkce zvaná prefetching. Umožňuje prohlížeči využít dobu nečinnosti k načtení stránek, které uživatel v budoucnu pravděpodobně navštíví. Že je to funkce poněkud kontroverzní, se začalo proslýchat až poté, co Google přišel s Web Acceleratorem. Má Google kvůli 'prefetchingu' problémy?

    17.6.2005 10:00 | Pavel 'lingeek' Szalbot | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Berysek avatar 17.6.2005 10:40 Berysek | skóre: 3 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Prohlížím co chci
    Když už nějakou stránku chci vidět, tak si ji stáhnu. Aby mi něco využívalo linku bez mého vědomí bych rozhodně nechtěl. Věřím, že u modemového připojení má něco takového nějaký smysl, ale v dnešní době pevných linek je to přežitek...
    Linux here, Linux there, Linux, Linux everywhere... :)
    17.6.2005 11:35 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlížím co chci
    v dnešní době pevných linek ...
    ach jo, proč tolik lidí žije mimo realitu? - "doba modemová" rozhodně ještě nepominula :-(

    jinak tato funkce napáchá více škody než užitku právě spíše u toho modemu - např. spousta tarifů je datově omezených, zatímco pevné linky bývají spíše neomezené (nebo s dostatečně vysokým limitem na to, aby ho lama, co jí jde jen o rychlé browsení, nepřetáhla ...)
    17.6.2005 11:48 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlížím co chci
    Předpokládám, že "dobou modemovou" myslíte klasický dial-up a ne například ADSL.

    Ale datově omezený tarif u dial-upu neznám, spíše u ADSL, ale i ty nejvíce zafupované (od slova FUP) mají limit kolem 1GB za týden, což prefetching těžko překoná. Teda pokud nějaký vtipálek nedá na svojí stránku odkaz na nějaké dvd iso, protože podle stránek mozilly to není omezeno na jiné domény.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.6.2005 13:47 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlížím co chci
    Předpokládám, že "dobou modemovou" myslíte klasický dial-up a ne například ADSL.
    ano, primárně klasický dial-up s 56k modemem, ona je totiž ještě stále hluboká doba modemová, ADSL není dostupné zdaleka všude - ale proč bych ho neměl počítat, případně níže zmíněné GPRS?
    Ale datově omezený tarif u dial-upu neznám, spíše u ADSL, ale i ty nejvíce zafupované (od slova FUP) mají limit kolem 1GB za týden, což prefetching těžko překoná.
    mno, tak jsem se podíval na ceník GTS, DSL v nejlevnější variantě má limit 2 GB měsíčně, tedy ani ne 512 MB na týden, obvykle na tom nevisí jen jeden počítač ... ale to nemá smysl počítat; říct, že prefetching něco těžko překoná (může to být ta poslední kapka) je zhruba tak jako že nemá cenu šetřit pásmo Squidem, když má výtěžnost nanejvýše kolem 20% :-/
    17.6.2005 14:32 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlížím co chci
    ano, primárně klasický dial-up s 56k modemem, ona je totiž ještě stále hluboká doba modemová, ADSL není dostupné zdaleka všude - ale proč bych ho neměl počítat, případně níže zmíněné GPRS?
    To byla jenom technická poznámka, že jak dial-up, tak ADSL používají modem, ale jinak jsou obě připojení o něčem jiném, proto by bylo lepší psát hluboká doba dial-upu.

    S tristním stavem připojení v ČR souhlasím. Ale vývojáři mozilly nejspíš žijí v internetově rozvinutějších oblastech, a proto je asi nenapadne myslet na zafupovaná připojení někde v Česku.

    Já už naštěstí pevnou linku zrušil a používám wifi. I když bych byl raději připojen přes drát, tak kabelovky tu nejsou a ADSL při rovnocenných podmínkách by mě vyšlo třikrát až čtyřikrát dráž, nemluvě o limitech, které teď nemám. Proto taky nemám zkušenosti s používáním datově omezeného připojení.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.6.2005 11:31 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše O tomhle jsem ani nevěděl
    Tohle jsem nevědel, že to mozilla umí. Ale podle FAQ na stránkách mozilly se to týká pouze objektů, které mají nastaveno <link rel="prefetch" href="/images/big.jpeg">. Nemáte s tím někdo více zkušeností?

    Rozhodně to není dobrá zpráva pro majitele připojení, kde se platí za cenu, typicky GRPS. Jinak souhlasím s Beryskem, pro rychlá připojení je to k ničemu, ale zase na druhou stranu to IMHO neublíží.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.6.2005 16:47 Vredy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O tomhle jsem ani nevěděl
    Ano tyka se to jen linku oznacenych

    rel="prefetch"

    ale jde o to ze google toto zacal pridavat k prvnimu odkazu. Takze kdyz si prez google nechas hledat "Franta" tak pokud mas zapnuty ve Firefoxu prefetch, tak se ti prvni odkaz zacne natahovat do cache i bez tveho pricineni.

    Ja osobne zadavam vyhledavaci fraze od oka a odkaz na ktery kliknu je vetsinou 3-5, jen zridka ten 1.

    Takze mi toto nepomuze, naopak si vypnu tuto moznost a tim padem ji nepouziju ani pro ostatni stranky.

    IMHO toto je od google nesmysl.
    17.6.2005 17:28 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O tomhle jsem ani nevěděl
    Aha, hned jsem o něco chytřejší. Teď jsem se díval do kódu, je to tam.

    BTW: viděl už někdo něco tak hnusného, jako HTML kód googlu? Vím, že je to určeno pro prohlížeč, ale nějaké to odsazení by mohlo být vidět. Škoda, že Guido van Rossum nevymyslel i HTML.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.6.2005 18:16 rane | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O tomhle jsem ani nevěděl
    odsazovanie nieje podstatne, ale vedel si ze google nieje validny? :-)
    17.6.2005 18:32 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O tomhle jsem ani nevěděl
    Jo, to je známé už docela dlouho. Není to pro ně dobrá vizitka, ale možná mají kód napsaný takovým stylem, že změna HTML výstupu na validní není levná.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    18.6.2005 08:57 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O tomhle jsem ani nevěděl
    Jestli to ono nahodou nebude tim, ze chteji, aby ten kod zabiral naproste minimum mista, ze...
    17.6.2005 12:12 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Hledate problem jinde
    Prefetching je vlastnost HTTP a klient si to muze vypnout. Tak nechapu ty debaty.

    V odkazovanem clanku ale mnluvi o tom, ze se to nelibi majitelum web serveru, resp. reklamnich systemu, kdy se stranka stahne, ale clovek ji treba ani neuvidi (hlavne tu reklamu). A vadi jim, ze to dela Google. Pritom si nestezuji, ze vytvaru cache, kterou si uzivatel muze prohlednout misto cekani na casto pretizeny nebo uz neexistujici server.
    17.6.2005 12:22 FiJi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledate problem jinde
    Prefetching není vlastnost HTTP, ale vypnout jde (dokonce myslím, že se naopak musí zapínat), takže také nechápu ty debaty :-)
    17.6.2005 12:40 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledate problem jinde
    No já nevím, mám firefoxe z Gentoo a ten má prefetching zapnutý. V about:config je položka netwrok.prefetch-next nastavena defaultně na true.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.6.2005 12:40 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledate problem jinde
    Dokonce jsem ji měl v Firefoxu 1.0.4 defaultně zapnutou...
    Math, as Barbie says, is hard.
    Mikos avatar 17.6.2005 23:33 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledate problem jinde
    Muhehe, to aby AdBlock začal blokovat i prefetchovane stranky, abych nějakému banneru nevěnoval při prefetchingu omylem nějaké to "zobrazení" ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    18.6.2005 18:01 ZEr
    Rozbalit Rozbalit vše prefetchnig a navstevnost
    zajimalo by mne, jak by se resila situace, kdy mi prefetching natahne stranku (server ji zapocita jako zobrazenou) a me to zapocita, ze jsem ji navstivil, ikdyz se mi ve skutecnosti ani nezobrazi
    19.6.2005 22:47 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prefetchnig a navstevnost
    Jak by se resila? To je proste chyba mereni/chybna metodika mereni. Abys mel zcela objektivni mereni, musel bys prinutit uzivatele, aby potvrdil, ze reklamu skutecne vidi (napr. turingovym testem).

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.