abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 11:55 | IT novinky

    Společnost Perplexity AI působící v oblasti umělé inteligence (AI) podala nevyžádanou nabídku na převzetí webového prohlížeče Chrome internetové firmy Google za 34,5 miliardy dolarů (zhruba 723 miliard Kč). Informovala o tom včera agentura Reuters. Upozornila, že výše nabídky výrazně převyšuje hodnotu firmy Perplexity. Společnost Google se podle ní k nabídce zatím nevyjádřila.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 34 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20250812 mikrokódů pro své procesory řešící 6 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.25 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    12.8. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.2 s kódovým jménem Zara. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze novou XApp aplikaci Fingwit pro autentizaci pomocí otisků prstů nebo vlastní fork knihovny libAdwaita s názvem libAdapta podporující grafická témata. Linux Mint 22.2 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.8. 13:00 | IT novinky

    Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedie prohrál v Británii soudní spor týkající se některých částí nového zákona o on-line bezpečnosti. Soud ale varoval britského regulátora Ofcom i odpovědné ministerstvo před zaváděním přílišných omezení. Legislativa zpřísňuje požadavky na on-line platformy, ale zároveň čelí kritice za možné omezování svobody slova. Společnost Wikimedia Foundation, která je zodpovědná za fungování

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.8. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro synchronizaci dat mezi vícero počítači bez centrálního serveru Syncthing (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.8. 12:33 | IT novinky

    Americký prezident Donald Trump se v pondělí osobně setkal s generálním ředitelem firmy na výrobu čipů Intel Lip-Bu Tanem. Šéfa podniku označil za úspěšného, informují agentury. Ještě před týdnem ho přitom ostře kritizoval a požadoval jeho okamžitý odchod. Akcie Intelu v reakci na schůzku po oficiálním uzavření trhu zpevnily asi o tři procenta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    11.8. 04:55 | Nová verze

    Byl vydán Debian GNU/Hurd 2025. Jedná se o port Debianu s jádrem Hurd místo obvyklého Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    11.8. 02:44 | Komunita

    V sobotu 9. srpna uplynulo přesně 20 let od oznámení projektu openSUSE na konferenci LinuxWorld v San Franciscu. Pokuď máte archivní nebo nějakým způsobem zajímavé fotky s openSUSE, můžete se o ně s námi podělit.

    lkocman | Komentářů: 6
    9.8. 21:11 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13 s kódovým názvem Trixie. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (52%)
     (19%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (17%)
    Celkem 386 hlasů
     Komentářů: 23, poslední 4.8. 13:01
    Rozcestník

    Mozilla prefetching - opravdu ji chceme?

    V Mozille (rozuměj prohlížeči/ích) již poměrně dlouho existuje funkce zvaná prefetching. Umožňuje prohlížeči využít dobu nečinnosti k načtení stránek, které uživatel v budoucnu pravděpodobně navštíví. Že je to funkce poněkud kontroverzní, se začalo proslýchat až poté, co Google přišel s Web Acceleratorem. Má Google kvůli 'prefetchingu' problémy?

    17.6.2005 10:00 | Pavel 'lingeek' Szalbot | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Berysek avatar 17.6.2005 10:40 Berysek | skóre: 3 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Prohlížím co chci
    Když už nějakou stránku chci vidět, tak si ji stáhnu. Aby mi něco využívalo linku bez mého vědomí bych rozhodně nechtěl. Věřím, že u modemového připojení má něco takového nějaký smysl, ale v dnešní době pevných linek je to přežitek...
    Linux here, Linux there, Linux, Linux everywhere... :)
    17.6.2005 11:35 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlížím co chci
    v dnešní době pevných linek ...
    ach jo, proč tolik lidí žije mimo realitu? - "doba modemová" rozhodně ještě nepominula :-(

    jinak tato funkce napáchá více škody než užitku právě spíše u toho modemu - např. spousta tarifů je datově omezených, zatímco pevné linky bývají spíše neomezené (nebo s dostatečně vysokým limitem na to, aby ho lama, co jí jde jen o rychlé browsení, nepřetáhla ...)
    17.6.2005 11:48 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlížím co chci
    Předpokládám, že "dobou modemovou" myslíte klasický dial-up a ne například ADSL.

    Ale datově omezený tarif u dial-upu neznám, spíše u ADSL, ale i ty nejvíce zafupované (od slova FUP) mají limit kolem 1GB za týden, což prefetching těžko překoná. Teda pokud nějaký vtipálek nedá na svojí stránku odkaz na nějaké dvd iso, protože podle stránek mozilly to není omezeno na jiné domény.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.6.2005 13:47 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlížím co chci
    Předpokládám, že "dobou modemovou" myslíte klasický dial-up a ne například ADSL.
    ano, primárně klasický dial-up s 56k modemem, ona je totiž ještě stále hluboká doba modemová, ADSL není dostupné zdaleka všude - ale proč bych ho neměl počítat, případně níže zmíněné GPRS?
    Ale datově omezený tarif u dial-upu neznám, spíše u ADSL, ale i ty nejvíce zafupované (od slova FUP) mají limit kolem 1GB za týden, což prefetching těžko překoná.
    mno, tak jsem se podíval na ceník GTS, DSL v nejlevnější variantě má limit 2 GB měsíčně, tedy ani ne 512 MB na týden, obvykle na tom nevisí jen jeden počítač ... ale to nemá smysl počítat; říct, že prefetching něco těžko překoná (může to být ta poslední kapka) je zhruba tak jako že nemá cenu šetřit pásmo Squidem, když má výtěžnost nanejvýše kolem 20% :-/
    17.6.2005 14:32 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prohlížím co chci
    ano, primárně klasický dial-up s 56k modemem, ona je totiž ještě stále hluboká doba modemová, ADSL není dostupné zdaleka všude - ale proč bych ho neměl počítat, případně níže zmíněné GPRS?
    To byla jenom technická poznámka, že jak dial-up, tak ADSL používají modem, ale jinak jsou obě připojení o něčem jiném, proto by bylo lepší psát hluboká doba dial-upu.

    S tristním stavem připojení v ČR souhlasím. Ale vývojáři mozilly nejspíš žijí v internetově rozvinutějších oblastech, a proto je asi nenapadne myslet na zafupovaná připojení někde v Česku.

    Já už naštěstí pevnou linku zrušil a používám wifi. I když bych byl raději připojen přes drát, tak kabelovky tu nejsou a ADSL při rovnocenných podmínkách by mě vyšlo třikrát až čtyřikrát dráž, nemluvě o limitech, které teď nemám. Proto taky nemám zkušenosti s používáním datově omezeného připojení.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.6.2005 11:31 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše O tomhle jsem ani nevěděl
    Tohle jsem nevědel, že to mozilla umí. Ale podle FAQ na stránkách mozilly se to týká pouze objektů, které mají nastaveno <link rel="prefetch" href="/images/big.jpeg">. Nemáte s tím někdo více zkušeností?

    Rozhodně to není dobrá zpráva pro majitele připojení, kde se platí za cenu, typicky GRPS. Jinak souhlasím s Beryskem, pro rychlá připojení je to k ničemu, ale zase na druhou stranu to IMHO neublíží.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.6.2005 16:47 Vredy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O tomhle jsem ani nevěděl
    Ano tyka se to jen linku oznacenych

    rel="prefetch"

    ale jde o to ze google toto zacal pridavat k prvnimu odkazu. Takze kdyz si prez google nechas hledat "Franta" tak pokud mas zapnuty ve Firefoxu prefetch, tak se ti prvni odkaz zacne natahovat do cache i bez tveho pricineni.

    Ja osobne zadavam vyhledavaci fraze od oka a odkaz na ktery kliknu je vetsinou 3-5, jen zridka ten 1.

    Takze mi toto nepomuze, naopak si vypnu tuto moznost a tim padem ji nepouziju ani pro ostatni stranky.

    IMHO toto je od google nesmysl.
    17.6.2005 17:28 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O tomhle jsem ani nevěděl
    Aha, hned jsem o něco chytřejší. Teď jsem se díval do kódu, je to tam.

    BTW: viděl už někdo něco tak hnusného, jako HTML kód googlu? Vím, že je to určeno pro prohlížeč, ale nějaké to odsazení by mohlo být vidět. Škoda, že Guido van Rossum nevymyslel i HTML.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.6.2005 18:16 rane | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O tomhle jsem ani nevěděl
    odsazovanie nieje podstatne, ale vedel si ze google nieje validny? :-)
    17.6.2005 18:32 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O tomhle jsem ani nevěděl
    Jo, to je známé už docela dlouho. Není to pro ně dobrá vizitka, ale možná mají kód napsaný takovým stylem, že změna HTML výstupu na validní není levná.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    18.6.2005 08:57 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O tomhle jsem ani nevěděl
    Jestli to ono nahodou nebude tim, ze chteji, aby ten kod zabiral naproste minimum mista, ze...
    17.6.2005 12:12 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Hledate problem jinde
    Prefetching je vlastnost HTTP a klient si to muze vypnout. Tak nechapu ty debaty.

    V odkazovanem clanku ale mnluvi o tom, ze se to nelibi majitelum web serveru, resp. reklamnich systemu, kdy se stranka stahne, ale clovek ji treba ani neuvidi (hlavne tu reklamu). A vadi jim, ze to dela Google. Pritom si nestezuji, ze vytvaru cache, kterou si uzivatel muze prohlednout misto cekani na casto pretizeny nebo uz neexistujici server.
    17.6.2005 12:22 FiJi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledate problem jinde
    Prefetching není vlastnost HTTP, ale vypnout jde (dokonce myslím, že se naopak musí zapínat), takže také nechápu ty debaty :-)
    17.6.2005 12:40 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledate problem jinde
    No já nevím, mám firefoxe z Gentoo a ten má prefetching zapnutý. V about:config je položka netwrok.prefetch-next nastavena defaultně na true.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.6.2005 12:40 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledate problem jinde
    Dokonce jsem ji měl v Firefoxu 1.0.4 defaultně zapnutou...
    Math, as Barbie says, is hard.
    Mikos avatar 17.6.2005 23:33 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledate problem jinde
    Muhehe, to aby AdBlock začal blokovat i prefetchovane stranky, abych nějakému banneru nevěnoval při prefetchingu omylem nějaké to "zobrazení" ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    18.6.2005 18:01 ZEr
    Rozbalit Rozbalit vše prefetchnig a navstevnost
    zajimalo by mne, jak by se resila situace, kdy mi prefetching natahne stranku (server ji zapocita jako zobrazenou) a me to zapocita, ze jsem ji navstivil, ikdyz se mi ve skutecnosti ani nezobrazi
    19.6.2005 22:47 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prefetchnig a navstevnost
    Jak by se resila? To je proste chyba mereni/chybna metodika mereni. Abys mel zcela objektivni mereni, musel bys prinutit uzivatele, aby potvrdil, ze reklamu skutecne vidi (napr. turingovym testem).

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.