Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Mějme funkci pro změnu uživatelova hesla:
CREATE OR REPLACE FUNCTION zmen_heslo("login" character varying, domena character varying, stare_heslo character varying, nove_heslo character varying)
RETURNS text AS
$BODY$DECLARE pocet integer;
BEGIN
UPDATE uzivatel
SET heslo = md5($4)
WHERE login = $1
AND domena = $2
AND heslo = md5($3);
GET DIAGNOSTICS pocet = ROW_COUNT;
IF pocet = 1 THEN
RETURN 'Změna hesla pro ' || $1 || '@' || $2 || ' proběhla úspěšně.';
ELSE
RAISE EXCEPTION 'Nesprávné heslo, nebo uživatel % neexistuje', $1 || '@' || $2;
END IF;
END;
$BODY$
LANGUAGE 'plpgsql' VOLATILE SECURITY DEFINER
COST 100;
ALTER FUNCTION zmen_heslo(character varying, character varying, character varying, character varying) OWNER TO posta;
GRANT EXECUTE ON FUNCTION zmen_heslo(character varying, character varying, character varying, character varying) TO public;
GRANT EXECUTE ON FUNCTION zmen_heslo(character varying, character varying, character varying, character varying) TO posta;
GRANT EXECUTE ON FUNCTION zmen_heslo(character varying, character varying, character varying, character varying) TO posta_zmena_hesla;
COMMENT ON FUNCTION zmen_heslo(character varying, character varying, character varying, character varying) IS 'Změní heslo uživatele.';
Podle dokumentace by ROW_COUNT mělo vracet počet záznamů dotčených příkazem (updatem) – tedy 1, právě tehdy když uživatel existuje a zadal správě staré heslo.
Problém je, pokud existují dva uživatelské účty se stejným heslem. ROW_COUNT je v takovém případě 2 a funkce skončí chybou.
Můžu sice změnit podmínku na IF pocet >= 1 THEN, ale to se mi nelíbí. Proč by ROW_COUNT mělo být dva? Vždyť když ten update pustím ručně, ukáže se mi správně: „1 rows affected“. Ve WHERE podmínkách se kontroluje login, doména a staré heslo a takový uživatel je tam jen jeden. Co s tím má společného, že existuje uživatel se stejným heslem (ale jiným jménem nebo doménou)?
Pokud někdo potřebuje širší souvislosti, kompletní zdrojáky jsou tady: mercurial.
Řešení dotazu:
cus
ono ti to fungovat nemuze - mas tam kolizi promenne a sql identifikatoru, kterou sice resis, ale spatne. V plpgsql maji vyssi prioritu plpgsql promenne. Tudiz zapis WHERE ... domena = $2 je fakticky $2 = $2 a tudiz se domena fakticky netestuje. Tak jak jsi to napsal by to fungovalo treba v Oraclu, ale ne v postgresu. To inkriminovane misto uprav (ta sama chyba je i s promennou login.
Pouzij kvalifikatory -
UPDATE uzivatel SET heslo = .. WHERE uzivatel.login = "login" and uzivatel.domena = domena
Pavel
Ahoj,
díky moc, to bylo ono, přidal jsem uzivatel. a na proměnné se radši odkazuji pomocí názvu v uvozovkách, názvy jsem změnil, aby se nepletly se sloupci tabulky. Dřív stačilo zadat správné heslo a jakéhokoli uživatele… ale naštěstí díky podmínce pocet = 1 to neprošlo.
Franta
Používat úvozvoky není zrovna dobrý nápad - stejně, tak jako používat klíčová slova jako identifikátory. Bohatě postačí označit proměnné nějakým prefixem - mezi komunitou se používá podtržítko (a pokud to je možné, tak používat kvantifikátory (nebo aliasy)).
http://www.postgres.cz/index.php/PL/pgSQL#Doporu.C4.8Den.C3.AD_pro_n.C3.A1vrh_ulo.C5.BEen.C3.BDch_procedur_v_jazyce_PL.2FpgSQL
Tiskni
Sdílej: