Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.
ORDER BY RAND() LIMIT 1jak je na tom takový dotaz s výkonností? Tuším správně, že je to pro výkonnost špatné?
EXPLAIN SELECT * FROM test ORDER BY RANDOM() LIMIT 1; QUERY PLAN ------------------------------------------------------------------------------------- Limit (cost=19755.35..19755.36 rows=1 width=1162) -> Sort (cost=19755.35..20165.12 rows=163906 width=1162) Sort Key: (random()) -> Seq Scan on test (cost=0.00..18935.83 rows=163906 width=1162) (4 rows)
EXPLAIN SELECT * FROM test LIMIT 1 OFFSET RANDOM()*(SELECT COUNT(*) FROM test); QUERY PLAN ------------------------------------------------------------------------------------ Limit (cost=20788.49..20788.60 rows=1 width=1162) InitPlan 1 (returns $0) -> Aggregate (cost=18935.83..18935.84 rows=1 width=0) -> Seq Scan on test (cost=0.00..18526.06 rows=163906 width=0) -> Seq Scan on test (cost=0.00..18526.06 rows=163906 width=1162) (5 rows)Cost prvej možnosti je nižší než druhej.
'COUNT(*)'
a nad jak velkými daty se to dělá.COUNT(*)
.InnoDB: 0.21sec (získání COUNT(*) z toho 0.16 sec) vs. 0.29sec MyISAM: 0.08sec (získání COUNT(*) z toho 0.05 sec) vs. 0.18sec
SELECT MAX(id) FROM Tabulka INTO max
WHILE true:
SELECT * FROM TABULKA WHERE id >= RANDOM() * max INTO rec
SELECT COALESCE(MAX(id),0) FROM TABULKA WHERE id < rec.id INTO prev_id
if RANDOM()<1.0/(rec.id - prev_id):
return rec
Myšlenka je doufám jasná: využiju ID, random udělam na díru, a díry ošětřím tak, že záznam "za dírou"
vrátím jen v patřičném podílu případů, v opačném selektuju znovu.
Nevýhoda je nedeterministický čas.
Tiskni
Sdílej: