3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
S tím textovým režimem je to samozřejmě pravda. Klasický monitor je v podstatě analogová záležitost, ale LCD má mřížku s fixním rozlišením a cokoli jiného se musí interpolovat. Na druhou stranu, s tímhle bych si hlavu nelámal, protože dnes se stejně pro textové konzole většinou používá framebuffer, takže není ani tam problém používat nativní rozlišení LCD. A těch pár sekund na začátku bootu to přežijete. :-)
Textový režim nechutně na LCD vypadat nemusí, když si člověk přepne rozlišení konzole na jeho nativní rozlišení.Ne vždy je nutné použít nativní rozlišení - i když je to pochopitelně nejvhodnější. Na 19" LCD (s nativním 1280x1024) používám framebuffer nastavený na 1024x768 a písmo je skvěle čitelné, ostré.
A není to tím, že místo interpolace používá jen část obrazovky?Spíš bych řekl, že to dělá ovladač grafické karty. Ale co já vím?
Tiskni
Sdílej: