Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Ideální stav je navíc takový, kdy pokud spustím cokoliv co používá video overlay tak TV ukazuje fullscreen video, zatímco monitor normální okno s videem, které můžu maximalizovat nebo naopak minimalizovat a video na TV běží dál jako by se nechumelilo.
Pod win xp se dá toto nastavit jak pro ATI tak nVidia karty. S ATI kartou a binárními ovladači pod linuxem se mi podařilo dosáhnout pouze toho, že tv out funguje, ovšem video overlay je aktivní vždy pouze pro jedno zařízení, o funkčnosti fullscreen videa na tv současně s oknem na monitoru ani nemluvě. Toto je velice nepohodlné, protože musím pustit třeba dvd na monitoru, vybrat stopu titulky, odklikat a pak přepnout na TV. A pak tam a zpátky pro jakoukoliv úpravu při které chci vidět obraz na monitoru.
Otázka tedy zní. Lze s nvidia driverem dosáhnout kýženého chování? Řešení není ani Xinerama, ani konfigurace dvou Xserverů, ani dvou sessions. PC v tomto nastavení využívají zejména děti a manželka a ti hrátky s $DISPLAY nepodporují. Děkuji.
Graphics chips that support TwinView (Appendix G) can also be configured to treat each connected display device as a separate X screen. While there are several disadvantages to this approach as compared to TwinView (eg: windows cannot be dragged between X screens, hardware accelerated OpenGL cannot span the two X screens), it does offer several advantages over TwinView: If each display device is a separate X screen, then properties that may vary between X screens may vary between displays (eg: depth, root window size, etc). Hardware that can only be used on one display at a time (eg: video overlays, hardware accelerated RGB overlays), and which consequently cannot be used at all when in TwinView, can be exposed on the first X screen when each display is a separate X screen.
Do video overlays work across both display devices?
Hardware video overlays only work on the first display device. The current solution is that blitted video is used instead on TwinView.
Co je proboha "blitted video"? A jak to tedy vlastně je?
Tiskni
Sdílej: