abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | Nová verze

    FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:22 | Nová verze

    Julian Andres Klode vydal APT (Advanced Packaging Tool) ve verzích 2.9.0 a 2.9.1. Jedná se o vývojové verze nové větve APT 3.0. Vylepšuje se uživatelské rozhraní. Přidány byly barvičky. Aktuální náhledy a vývoj lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:00 | Komunita

    Miguel de Icaza se na svém blogu rozepsal o vložitelných herních enginech. Kdysi slibné projekty UrhoSharp a Urho3D jsou již mrtvé. Zůstává Godot. Aktuálně vývojáři řeší Pull request #90510 s návrhem knihovny LibGodot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.0 linuxové distribuce Lakka, jež umožňuje transformovat podporované počítače v herní konzole. Nejnovější Lakka přichází s RetroArchem 1.17.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.4. 15:33 | Nová verze

    OpenTTD (Wikipedie), tj. open source klon počítačové hry Transport Tycoon Deluxe, byl vydán v nové stabilní verzi 14.0. Přehled novinek v seznamu změn. OpenTTD lze instalovat také ze Steamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.4. 16:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 8.5 multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem (DAW) Ardour. Přehled oprav, vylepšení a novinek v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.4. 23:22 | Komunita

    Ubuntu 24.04 (Noble Numbat) Beta bylo vydáno, staženo a po opravě opět vydáno. Oficiální oznámení v diskusním listu. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vydání ostré verze je naplánováno na 25. dubna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    11.4. 21:11 | IT novinky

    Letošní Turingovou cenu (2023 ACM A.M. Turing Award) získal Avi Wigderson.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.4. 15:33 | Zajímavý software

    Na itch.io si lze nově (𝕏) zahrát nebo i zdarma stáhnout počítačovou hru ROTA. Postavena na herním enginu Godot a její zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.4. 00:22 | Komunita

    O finance Gentoo Linuxu se v USA bude nově starat nezisková organizace Software in the Public Interest (SPI). Aktuálně je pod křídly této organizace 44 projektů. V Evropě se o peníze Gentoo Linuxu stará Förderverein Gentoo e.V..

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (54%)
     (15%)
     (3%)
     (29%)
    Celkem 337 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: nVidia a framebuffer

    16.3.2007 13:13 rudiik
    nVidia a framebuffer
    Přečteno: 320×
    Zdarec!

    Uz dva dny se snazim rozbehnout korekte framebuffer a proprietalni drivery k nVidii, ale nedari se. Pri startu je vse ok, a FB bezi jak ma. Jakmile ale nastartuji X a zkusim se prepnout zpet do konsole, tak vidim jen par barvicek a nic poradneho. Mam zkompilovane jadro 2.6.20 s beyond patchsetem a jeste s boosplash patchem. VESA framebuffer je zakompilovany v jadre a je pouzity vetafb-tng. Pro vsechny pripady jsem taky odebral nvidiafb, aby se tam nahodou nechtel protlacit, ale bez uspechu. Drivery k nVidii pouzivam posledni stable 9755. Nemate nekdo napad co se da jeste zkusit? Uz jsem 3x prekompiloval jadro s ruznymi drobnymi upravami, ale nic nepomohlo. :-(

    Odpovědi

    16.3.2007 14:38 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia a framebuffer
    S vesa to chodí.

    U mě bez problémů ovšem některé mody se rozhodí takže zadejte jádru parametr vga=ask a vyskoušejte jiné mody. Já používám pouze textové vga=789 (protože moc v konzoli nepracuji (když tak mám konzoli v X)).

    Jádro: 2.6.20.1

    Nastavení:
    #
    # Character devices
    #
    CONFIG_VT=y
    CONFIG_VT_CONSOLE=y
    CONFIG_HW_CONSOLE=y
    CONFIG_VT_HW_CONSOLE_BINDING=y
    
    #
    # Graphics support
    #
    # CONFIG_FIRMWARE_EDID is not set
    CONFIG_FB=y
    CONFIG_FB_DDC=m
    CONFIG_FB_CFB_FILLRECT=y
    CONFIG_FB_CFB_COPYAREA=y
    CONFIG_FB_CFB_IMAGEBLIT=y
    # CONFIG_FB_MACMODES is not set
    # CONFIG_FB_BACKLIGHT is not set
    CONFIG_FB_MODE_HELPERS=y
    CONFIG_FB_TILEBLITTING=y
    # CONFIG_FB_CIRRUS is not set
    # CONFIG_FB_PM2 is not set
    # CONFIG_FB_CYBER2000 is not set
    # CONFIG_FB_ARC is not set
    # CONFIG_FB_ASILIANT is not set
    # CONFIG_FB_IMSTT is not set
    CONFIG_FB_VGA16=m
    CONFIG_FB_VESA=y
    # CONFIG_FB_HGA is not set
    # CONFIG_FB_S1D13XXX is not set
    CONFIG_FB_NVIDIA=m
    CONFIG_FB_NVIDIA_I2C=y
    CONFIG_FB_RIVA=m
    CONFIG_FB_RIVA_I2C=y
    # CONFIG_FB_RIVA_DEBUG is not set
    # CONFIG_FB_INTEL is not set
    # CONFIG_FB_MATROX is not set
    # CONFIG_FB_RADEON is not set
    # CONFIG_FB_ATY128 is not set
    # CONFIG_FB_ATY is not set
    # CONFIG_FB_SAVAGE is not set
    # CONFIG_FB_SIS is not set
    # CONFIG_FB_NEOMAGIC is not set
    # CONFIG_FB_KYRO is not set
    # CONFIG_FB_3DFX is not set
    # CONFIG_FB_VOODOO1 is not set
    # CONFIG_FB_TRIDENT is not set
    # CONFIG_FB_GEODE is not set
    # CONFIG_FB_VIRTUAL is not set
    
    #
    # Console display driver support
    #
    CONFIG_VGA_CONSOLE=y
    CONFIG_VGACON_SOFT_SCROLLBACK=y
    CONFIG_VGACON_SOFT_SCROLLBACK_SIZE=128
    CONFIG_VIDEO_SELECT=y
    CONFIG_DUMMY_CONSOLE=y
    CONFIG_FRAMEBUFFER_CONSOLE=y
    CONFIG_FRAMEBUFFER_CONSOLE_ROTATION=y
    # CONFIG_FONTS is not set
    CONFIG_FONT_8x8=y
    CONFIG_FONT_8x16=y
    
    #
    # Logo configuration
    #
    CONFIG_LOGO=y
    # CONFIG_LOGO_LINUX_MONO is not set
    # CONFIG_LOGO_LINUX_VGA16 is not set
    CONFIG_LOGO_LINUX_CLUT224=y
    CONFIG_BACKLIGHT_LCD_SUPPORT=y
    CONFIG_BACKLIGHT_CLASS_DEVICE=m
    CONFIG_BACKLIGHT_DEVICE=y
    # CONFIG_LCD_CLASS_DEVICE is not set
    
    
    Nvidia: NVRM version: NVIDIA UNIX x86_64 Kernel Module 1.0-9746
    16.3.2007 15:02 Jardiq | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia a framebuffer
    Cau cau

    Bohuzial si moc nepomozes, to,ze framebuffer sa nema s proprietarom od nvidie rad je dost zname. Niekto ma,ale stastie,ze mu to chodi, niekto to stastie nema. Skus bud klasicky frambuffer z jadra (nie tng), inak moc poradit neviem. Ja bohuzial u seba mam ten samy problem, vsetko je ok pokial nenabehnu Xka, potom uz v konzole vidim len rozne sebe pruhy. Ja som ale pouzival klasicky framebuffer (tng nejde na AMD 64).Verzia ovladacov na to nema nejak vplyv, skusal som rozne a takisto ani verzia jadra.
    rudiik avatar 16.3.2007 16:55 rudiik | skóre: 16 | blog: rudiikuv miniblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia a framebuffer
    OK, zkusim to jeste s normalnim vesafb a uvidime...
    KDE 2.0 .. KDE 3.5.10 -> KDE 4.1 .. KDE 4.4.5 -> E17 Alpha/Beta -> Trinity 3.5.12 -> GNOME 2.30 -> KDE 4.6.5
    16.3.2007 18:57 martyone | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia a framebuffer
    vesafb-tng můžete (dle mých zkušeností) použít. Nesmíte však mít v jádře framebuffer přímo pro NVidii (CONFIG_FB_NVIDIA) - ten si s binárními ovladači nerozumí. Pokud i tak dělá problémy při návratu do console, možná to vyřeší parametry jádra nastavující frekv. limity: maxhf, maxvf, maxclk. Info na http://www.gentoo.org/doc/en/nvidia-guide.xml (ohledně NVidie) a v dokumentaci jadra Documentation/fb/vesafb.txt (ty parametry).
    17.3.2007 09:34 rudiik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia a framebuffer
    No tak klasicky vesafb dela to same. Jeste zkusim tohle.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.