abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    7.5. 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 565 hlasů
     Komentářů: 26, poslední včera 09:58
    Rozcestník

    Dotaz: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporuje

    masožravá palma avatar 6.5.2007 15:55 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporuje
    Přečteno: 338×
    Mám vestavěnou grafickou kartu 82810E CGC [Chipset Graphics Controller], s ovladačem Intel 810. glxinfo |grep direct vypíše:
    libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x4b
    direct rendering: Yes
    Domnívám se, že tato chyba může být příčinou, proč mi fungují pokusy o 3D hry velice pomalu, jestli vůbec. Zajímalo by mě, co vlastně mi ovladač nepodporuje a zda by se to dalo nějak řešit. Zkoušela jsem Google i místní vyhledávání, ale nepodařilo se mi najít nic co by mě osvítilo. Systém: Mandriva 2007.0
    CPU: Pentium III, 731.057 MHz
    Paměť: 256 MB
    AGP řadič: 82810E GMCH [Graphics Memory Controller Hub], intel-agp (píši to sem protože to vypadá, že to má co dělat s grafikou) Předem děkuji za jakoukoliv odpověď. Pokud by byl potřeba nějaký log nebo další informace neváhejte říci, dodám. Nejvíce mě zajímá proč to nefunguje, a kde bych si o tom mohla najít něco dalšího. Jak vyřešit funkčnost je až na druhém místě a nikdy to nepůjde je také uspokojivá odpověď.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    andree avatar 6.5.2007 16:41 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    no hlavne i810 nie je nejak extra vykonna grafika, takze by som bol spokojny ak by mi fungoval crackattack/quake2 na tom :-)

    ten visual 0x4b by nemal byt problem, pise to vela ludom, ktori inak nemaju problemy... (myslim)

    kolko fps ti dava glxgears?
    masožravá palma avatar 6.5.2007 17:01 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    kolko fps ti dava glxgears?
    5-120 nejčastěji asi 60.

    To, že je karta nic moc, vím, jen chci znát důvod, proč mi tam píše zrovna tohle. Problémy byly s hrama - ppracer, jako testování gafiky, a potom jsem se snažila v cedeze pustit Thief, který bratrovi na horším počítači ve windows fungoval bez problémů.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    6.5.2007 19:27 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    Glxgears mi na ATI rage 128 (32 MB) - jedna z prvních karet co umí opengl vůbec dává 500 FPS. Takže se obávám že ti tvá karta (ovladače) neakcelerují pořádně vůbec :(.
    Baník pyčo!
    masožravá palma avatar 6.5.2007 20:57 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    Mě spíš než jestli mi karta bude akcelerovat zajímá co vlastně znamená ta hláška.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    6.5.2007 21:22 *
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    visual 0x4b ?

    to zjistis z xdpyinfo
    6.5.2007 21:27 *
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    3D driver claims to not support

    daval bych si to do souvislosti s nejakou pajpou a grafickym procesorem, co umi zpracovavat jen nejaky formaty dat - pocet bitu na barevny kanal a tak.
    Řešení 1× (masožravá palma (tazatel))
    masožravá palma avatar 7.5.2007 12:33 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    Díky,
    visual:
        visual id:    0x4b
        class:    TrueColor
        depth:    32 planes
        available colormap entries:    256 per subfield
        red, green, blue masks:    0xff0000, 0xff00, 0xff
        significant bits in color specification:    8 bits
    Moje karta zvládá direct rendering pouze v 16 bitové hloubce a vypadá to, že tohle se týká 32 bitové hloubky, kterou ta karta zvládnout prostě nemůže.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    7.5.2007 13:22 Samueli686 | skóre: 10 | blog: optimized_i686_archlinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    ked som uz narazil na tutu temu, tiez by som sa rad opytal. Mam intel915grafiku na doske v notebooku. Chcem sa opytat, ci ju mam radsej nastavit na 16bit alebo 24bit hlbku v /etc/xorg.conf. Vyzera, ze slape aj v 24 ok, glxgears je okolo 800FPS. O co by som prisiel keby som ju dal iba na 16bit a co by som ziskal?
    masožravá palma avatar 7.5.2007 13:30 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    Pravděpodobně bys to okem nepoznal. Malé snížení počtu barev, možná malé zrychlení, ale spíš by si některé hry stěžovaly, že potřebují vyšší barevnou hloubku. Nech to tak jak to máš. Vypadá to, že ti to chodí celkem dobře.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    7.5.2007 13:45 Samueli686 | skóre: 10 | blog: optimized_i686_archlinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    o hry mi ale vobec nejde, tie nehram, naozaj iba pozeram filmy a robim si pracu na notebooku
    masožravá palma avatar 7.5.2007 14:09 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    V tom případě si myslím, že to vůbec nepoznáš.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    7.5.2007 14:15 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    V pripade barevnych prechodu v aplikacich, ktere si neinstaluji vlastni paletu to poznat IMHO je.
    7.5.2007 19:45 *
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    no nevim jak intel ale vetsina tech drazsich -- rozumej ne-embeded -- grafik interne jedou v 32 a pak to na vystupu prevadi. jediny o co jde je kolika bitovy je depth buffer a nejaky ty dalsi vektorovy veliciny ale o to si zada aplikace pri inicializaci. ovlivnit to muze snad jen sirka alfa kanalu a to kdo vi jestli.
    7.5.2007 16:36 coRpTitan | skóre: 7 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co je vlastně visual 0x4b, a jak řešit když ho 3D driver nepodporu
    Toto mi to take delalo na notebooku(i915), a jak jsem postupne updatoval mesu a drm tak se to odstranilo ale obevila se nova hlaska :
    $ glxgears
    do_wait: drmWaitVBlank returned -1, IRQs don't seem to be working correctly.
    Try running with LIBGL_THROTTLE_REFRESH and LIBL_SYNC_REFRESH unset.
    4275 frames in 5.0 seconds = 854.947 FPS
    $
    A te jsem se zbavil zakomentovanim :
    Section "Extensions"
        Option "Composite" "Enable"
    EndSection
    
    v confu xek. Ted to slape v pohode, treba ti to taky pomuze. Moje verze: "drm 1.1.0" a "i915 1.9.0 20070209"

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.