Byla vydána alfa verze GNOME 48. S novým přehrávačem zvukových souborů Decibely. Vyzkoušet lze instalační ISO GNOME OS. Vydání GNOME 48 je plánováno na březen.
Společnost OpenAI představila Operator, tj. agenta, který k provádění úkolů (najdi a rezervuj ubytování, kup ingredience potřebné pro uvaření tohoto jídla, …) používá vlastní webový prohlížeč. K tomu využívá Computer-Using Agenta (CUA). Operator je zatím dostupný pouze pro uživatele ChatGPT Pro ve Spojených státech.
SoftBank, OpenAI, Oracle a MGX představili projekt Stargate, do kterého v příštích čtyřech letech investují 500 miliard dolarů. Cílem projektu je vybudovat ve Spojených státech novou infrastrukturu pro umělou inteligenci (AI).
Bun (Wikipedie), tj. běhové prostředí (runtime) a toolkit pro JavaScript a TypeScript, alternativa k Node.js a Deno, byl vydán ve verzi 1.2. Představení novinek také na YouTube. Bun je naprogramován v programovacím jazyce Zig.
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 10.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Byla vydána nová stabilní verze 7.1 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 132. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Vývojáři Debianu oznámili, že v březnu bude zahájeno zmrazování Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Současně bylo oznámeno, že kódový název Debianu 15 bude Duke. Debian 14 bude Forky.
Free Software Foundation (FSF, Nadace pro svobodný software) oslaví v říjnu 40 let od svého založení. Při této příležitosti proběhla soutěž o logo k této události. Dnes bylo vyhlášeno vítězné logo. Navrženo bylo v GIMPu.
Google zpřístupnil Gemini Live, svůj nástroj pro hlasovou komunikaci s umělou inteligencí, v českém a slovenském jazyce pro Android a brzy i iOS. Gemini Live umožňuje vést s AI přirozené rozhovory.
Port počítačové hry Pitfall! z roku 1982 napsané pro Atari 2600 si lze zahrát ve webovém prohlížeči. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
ecasound
. Ovšem neoplývá zrovna podrobnou dokumentací, takže než jsem přišel na to, jak spojovat soubory za sebe, trvalo mi to několik dní… Pokud byste to používal – je potřeba pro spojované soubory vytvořit soubory .ewf
kde uvedete
source=jméno _souboru offset=posunutí od začátku souboru(počítal jsem to s pomocí
ecalength
). Celé se to pak spojí nejlépe přes .ecs
soubor (stejné parametry jde uvést i na příkazovém řádku, ale bude to
dlouhé):
-a:1 -i:soubor1.ewf -ea:hlasitost_v_% -a:2 -i:soubor2.ewf -ea:hlasitost_v_% … -a:all -o:výstupní_soubor.mp3Bohužel tenhle způsob míchání redukuje hlasitost (pokud takhle spojíte 2 soubory, je to jakoby smixováního 1. s tichem a pak druhého s tichem, přičemž zvuk + ticho dá ve výsledku zvuk s poloviční hlasitostí), takže
hlasitost_v_%
jsem musel spočítat jako celkový počet spojovaných souborů × 100 (třeba pro 20 souborů tedy 2000). Pokud znáte někdo lepší způsob, sem s ním.
Celé to pak jde samozřejmě naskriptovat (jinak bych se s tím v ecasound
u rozhodně takhle nepáral).
Tiskni Sdílej: