Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
ecasound. Ovšem neoplývá zrovna podrobnou dokumentací, takže než jsem přišel na to, jak spojovat soubory za sebe, trvalo mi to několik dní… Pokud byste to používal – je potřeba pro spojované soubory vytvořit soubory .ewf kde uvedete
source=jméno _souboru offset=posunutí od začátku souboru(počítal jsem to s pomocí
ecalength). Celé se to pak spojí nejlépe přes .ecs soubor (stejné parametry jde uvést i na příkazovém řádku, ale bude to
dlouhé):
-a:1 -i:soubor1.ewf -ea:hlasitost_v_% -a:2 -i:soubor2.ewf -ea:hlasitost_v_% … -a:all -o:výstupní_soubor.mp3Bohužel tenhle způsob míchání redukuje hlasitost (pokud takhle spojíte 2 soubory, je to jakoby smixováního 1. s tichem a pak druhého s tichem, přičemž zvuk + ticho dá ve výsledku zvuk s poloviční hlasitostí), takže
hlasitost_v_% jsem musel spočítat jako celkový počet spojovaných souborů × 100 (třeba pro 20 souborů tedy 2000). Pokud znáte někdo lepší způsob, sem s ním.
Celé to pak jde samozřejmě naskriptovat (jinak bych se s tím v ecasoundu rozhodně takhle nepáral).
Tiskni
Sdílej: