abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    7.5. 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 565 hlasů
     Komentářů: 26, poslední včera 09:58
    Rozcestník

    Dotaz: radeon driver - nefunkční double buffering

    25.1.2008 17:21 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    radeon driver - nefunkční double buffering
    Přečteno: 418×
    Dobrý den, mam notebook IBM T42p s grafickou kartou FireGL Mobility T2 (je to R300). Používám debian stable s Xorg 7.3 z unstable (a pár dalších knihoven, proti kterým je to zkompilováno). Free radeon ovladač funguje s grafickou kartou docela dobře (je mi jedno, o kolik snímků to má ve hrách méně než na windows), ale problém s překreslováním snímků. V jednom okamžiku se na obrazovce objeví půla starého snímku a půlka nového, což při dynamickách scénách vytvoří "čáru" tak, kdy so objekt hnul. Myslel jsem, že je to způsobeno tím, že z nějakého důvodu nejede double buffering. Začal jsem proto googlit. Někde bylo psáné, že double buffering je jiný název pro page flipping. K tomu jsem již našel něco v man radeon:
    Option "EnablePageFlip" "boolean" 
    Když jsem to zapnul, tak se sice zvýšilá rychlost grafických operací, ale problému zobrazení dvou různých snímků najednou jsem se nezbavil.
    Mohli byste mi něko poradit, co mám hledat nebo zkoušet dále? Pokud by se tento problém objevoval pouze ve 3D hrách, tak by mi to nevadilo, ale při použít dosboxu nebo flashe na celou obrazovku už je to dost rušivé.
    Potencionálně zajímavé sekce z xorg.conf vypadají takto:
    Section "Device"
            Identifier      "ATI Technologies Inc M10 NT [FireGL Mobility T2]"
            Driver          "radeon"
            Option          "Clone"
            Option          "EnablePageFlip" "on"
            Option          "DynamicClocks" "on"
    EndSection
    
    Section "Module"
            Load    "bitmap"
            Load    "dbe"
            Load    "ddc"
            Load    "dri"
            Load    "extmod"
            Load    "freetype"
            Load    "glx"
            Load    "int10"
            Load    "vbe"
    EndSection
    
    Děkuji
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)

    Odpovědi

    25.1.2008 17:25 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: radeon driver - nefunkční double buffering
    Ještě doplním, že flgrx ovladač pro tuto kartu nefunguje vůbec (alespoň v těch posledních dvou verzích, ve kterých je podporována). Problém je, že při spuštění aplikace se obraz "rozpadne" (je to popsáno zde) a AMD se vymlouvá na to, že mobile verze FireGL Mobility T2 není podporována.
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    25.1.2008 19:10 Voty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: radeon driver - nefunkční double buffering
    Chapu dobre, ze se to deje pouze pri OpenGL, resp. 3D grafice?

    Pak bych hledal spise neco kolem VSYNC a jak vynutit jeji zapnuti.
    25.1.2008 19:29 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: radeon driver - nefunkční double buffering
    No myslím, že to bude problém nejenom OpenGL, protože dosbox to asi na vykreslování obrazovky nepoužívá. Když jsem si zkoušel (2D) programování přes SDL, tak tam se dalo bud vykreslovat normálně, nebo přes doublebuffering, tak že se upravovala vidopamět a po aplikování všech změn se to funkcí flip() zobrazilo a znova upravilo a zobrazilo atd. Avšak pokud hardware ten doublebuffering nepodporoval, tak se přeplo do toho normálního režimu, kdy se prováděli změny na stejnou pamět, která se zobrazovala a díky to vypadalo tak, že se zobrazila scena, která ještě nebyla celá předělána (myslím).
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    28.1.2008 21:33 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: radeon driver - nefunkční double buffering
    Pro radeon driver jsem vynuceni vsyncu nenasel :-( Kdyz to zadam do googlu, tak najdu jenom odkazy na nastaveni polarity singronizovacich impulzu pro CRT monitor. Pri pouziti fglrx driveru jsem neco takoveho jako vsync aktivoval pomoci aticonfig --sync-vsync=on, restartoval X, ale nic se nezmenilo.
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    elenril avatar 28.1.2008 21:40 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: radeon driver - nefunkční double buffering
    Zkus utilitu driconf, já jsem sice na Intelu, ale vypadá dost univerzalně, pokud je ten ovladač nějak slušný. Případně pro jednotlivé programy by to měla zařídit environment variable LIBGL_SYNC_REFRESH=1.
    29.1.2008 10:11 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: radeon driver - nefunkční double buffering
    Děkuji za radu. Už jsem zase o jeden prográmek chytřejší. Ale bohužel nastavení synchronizace touto untilitkou nevyřešilo muj problém. Pokdu jsem to správně pochopil, tak nastavení VSYNCu ma vliv pouze na GL aplikace. Nejsem si jist, ale dosbox podle mě nepoužívá na vykreslování openGL, ale i v něm, se tento problém objevuje.Třeba když spustím nějakou starou arkádu a pozadí se začne rolovat, tak se tetno problém, s poskládáním obrazu ze dvou různých snímků a patrného předělu, znovu projeví.
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.