Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Diskuse byla administrátory uzamčena.
FAQ: Proč byl uzamčen/smazán můj dotaz v Poradně?
Úlohou SW testera je vyhľadávať chyby.
Úlohou SW testera je vyhľadávať chyby a vyhľadávať ich čo najskôr.
Úlohou SW testera je vyhľadávať chyby,vyhľadávať ich čo najskôr a zaistiť ich nápravu.
To má napísané kolegyňa na stene pred sebou 
Vo všeobecnosti zoberieš SW a jeho špecifikáciu a budeš zaradom prechádzať jednostlivé funkcionality a to kde sa špecifikácia líši od reality, označíš za bug. Ten sa zachytí do nejakého systému (bugzilla, PVCS,...) kde sa zaznamená v akej verzii, za akých okolností a pri akých dátach k problému prichádza. Bug sa priradí človeku, ktorý to má fixnúť. Môže nasledovať niekoľko výmien doplňujúciech otázok a odpovedí. Po nejakej dobe to developer fixne a tester overí či je to skutočne fixnuté. Pokiaľ ide o starší projekt, tak prvá polovica odpadá a len sa hrabeš v zozname bugov, ktoré už existujú resp. ich zadal niekto iný a ty len overuješ či boli fixnuté alebo nie.
Je vhodné ak tester skôr pozná praktickú stránku nasadenia SW než stránku programovania (to čo bude potrebovať sa na neho nalepí časom).
K tomu môže časom pribudnúť odhadovanie času na testovanie, rozhodovanie o tom čo sa fixne a čo nie, do ktorého releasu, definovanie funkcionality, ktorú by bolo vhodné doplniť, preberanie bugov od zákazníkov atď atď.
Môže to byť dosť psychicky náročné. Vyžaduje to pamäť, vytrvalosť a schopnosť komunikácie s ľuďmi.
Tiskni
Sdílej: