Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »------ Initializing Sound ------ Initializing SDL audio driver... ALSA lib pcm.c:1972:(snd_pcm_open_noupdate) Unknown PCM default SDL audio driver is "(UNKNOWN)". SDL_OpenAudio() failed: No available audio device Sound initialization failed.Tady je MOHAA:
OpenAL: Opening device {default}...
open /dev/[sound/]dsp: Device or resource busy
OpenAL: Could not open device
OpenAL: Destroying channels...
OpenAL: Channels destroyed successfully.
OpenAL: initialization failed. No audio will play.
------- Sound Initialization Complete ------- 1 ms
Hra poté vypisuje stále dokola takovéhle hlášky:
ERROR: Trying to register sound sound/menu/back.wav when soundsystem hasn't started.Zajímavé je že u některých her jako je např. Open Arena mi zvuk funguje normálně. Přehrávání hudby a videa taky nemá problémy. Předem dík za všechny nápady
------ Initializing Sound ------ Initializing SDL audio driver... SDL audio driver is "(UNKNOWN)". SDL_OpenAudio() failed: No available audio device Sound initialization failed. --------------------------------Díky
A nepomůže něco jako pro et ?
echo "et.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss echo "et.x86 0 0 disable" > /proc/asound/card0/pcm0c/oss
Samozřejmě místo et.x86 dopsat váš spustitelný soubor té hry
Tiskni
Sdílej: