Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Ahoj, o5 bych měl takový dotaz k archu :), tentokrát se bude týkat ovladačů grafické karty ati. Vím, že ohledně atin se ptá skoro každý druhý, ale situace se přecejen postupem času mění.
Mám grafickou kartu ati raden hd2600 a ovladače xf86-video-ati (musím vývojáře pochválit, protože uspávání už funguje, v glxgears mam FPS kolem tisíce, proste docela v pohodě to jede). Ale narazil jsem na problém, že když jsem si chtěl pustit nějaký avíčko, tak ve fullscreenu to prostě nešlo - video se sekalo.
Tak bych se chtěl poptat jak máte ty ovladače pořešené. Slyšel jsem neco o tom, že snad by měli být nějaké moduly jádra, které pomáhají ke zvýšení výkonu, .. (netuším jak moc je to pravda, proto se ptám). Taky bylo by dobré kdybyste napsali například i FPS v glxgears a grafickou kartu, ať mám něco pro srovnání.
Ještě dodám, že používám HAL a tím pádem nemám v xorg.conf ani řádku.
Předem všem děkuji :)
cat /var/log/Xorg.0.log | grep EE
[root@FrostyX_ArchLinuX frostyx]# cat /var/log/Xorg.0.log | grep EE
Current Operating System: Linux FrostyX_ArchLinuX 2.6.32-ARCH #1 SMP PREEMPT Fri
Jan 29 09:10:49 CET 2010 x86_64
(WW) warning, (EE) error, (NI) not implemented, (??) unknown.
(II) Loading extension MIT-SCREEN-SAVER
Co to znamená ale netuším.
EE
, ovšem Tvůj X server žadnou chybu nehláší, takže je to OK.
Tak já také něco doplním :)
Na http://www.abclinuxu.cz/poradna/linux/show/283421 Jsem narazil na to, že pomocí parametru v grubu - radeon.agpmode=-1 můžu zamezit tomu nepříjemnému vykreslování artefaktů, které se v KDE vykreslují kvůli KMS. Takže KMS mám také zaplé, ale nic moc o něm nevím, takže jsem to nijak nenastavoval nebo tak něco.
Co ty na to ? Konfiguroval si někde něco ?
Jaký video výstup používáš? Následující příkaz Ti vypíše dostupné video výstupy. Já používám xv
.
$ mplayer -vo help
FPS v glxgears není pořádné srovnání, protože nedělá nic převratného a každý má jiné rozlišení, navíc u někoho se s tím dře procesor a u někoho grafika.
Co třeba pro tu srandu FPS v ppracer (planetpenguin-racer 0.3.1) s nastavením v příloze (~/.ppracer/options
), první kolo?
NVidia GeForce Go 6600: 130-210 FPS, 1280x1024.
Já vlastně jen nainstaloval ovladače a myslím si, že přece určitě musí být nějaké vychytávky, fixy atd, nebo ne ?
Ne, správná cesta je opravdu jen nainstalovat ovladače, upravit konfiguraci a pak začít grafiku naplno využívat. Pokud se musí řešit záhadné propady ve výkonu či nefunkčnost je to chyba ovladačů, rozhodně za to nemůže neaplikování "vychytávek a fixů" od uživatele.
Ještě k ppracer viz výše:
Nvidia GeForce 8200: 100 - 120 FPS, 1280x1024, 2.6.30-bpo.2-amd64
Intel GMA 4500M: 30 FPS, 1280x1024, 2.6.32-trunk-amd64
Ano je jasný, že na nvidii to funguje všechno hned, mám to ozkoušené na víc pc. Intel je teď už taky ok. Ale právě ati má ty ovladače tak naprd, že používám ty opensource (konkrétně arch už teď ani podporu pro catalysty nemé), proto jsem si myslel, že by na ně mohly být nějaké záplaty.
Ne, správná cesta je opravdu jen nainstalovat ovladače, upravit konfiguraci a pak začít grafiku naplno využívat.
Mno vidíš, já právě ani nijak nekonfugurova, nechal jsem hal, ať se o to postará.
Tiskni
Sdílej: