Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Řešení dotazu:
svnadmin create
Kdo k němu může: při HTTP(S) exportu (který doporučuji) se to nastavuje v Apache, stačí hledat „apache svn konfigurace“
svnadmin --help a pak Vás asi napadne svnadmin create --help a pak by mělo svnadmin create /var/svn/repository/firstrepo (cestu jsem si vymyslel)./var/svn/repository/firstrepo/conf/authz,kde si asi upravíte něco jako
[/] * = r franta = rwa pak najdete
/var/svn/repository/firstrepo/conf/passwd kde asi upravíte něco jako
[users] * = r franta = frantovoHesloA repository je vytvořená, pro přístup všem read-only a write pro franta z hesle frantovoHeslo.
/usr/bin/svnserve -d -r /var/svn/repository/, což si předem nastudujete z man svnservesvn list svn://localhost/firstrepo --username franta což si zase lehce nastudujete pomocí svn help a svn list --help.svn prikaz svn://jmeno-nebo-ip-serveru/firstrepo --username franta
[/] r = franta = rwz restartnút svnserve(fčul nevím jestli je to nutné) jak to zareaguje.
[users] franta = frantovoHeslo
anon-access = none auth-access = write authz-db = authz password-db = cesta na passwd soubor danné repository
/svn/repositories/ podle authz, který by měl být spolu s passwd v /svn/repositories/conf/ máte povolen přístup uživateli 'dark'. Ty mezery na začátku řádku před těmi volbami (password-db, authz) v svnserve.conf bych odstranil (nevím jestli to má význam jen z principu)takže mám zkusit například GIT nebo Hg ?To můžu jen velmi důrazně doporučit :).
V SNV je jednodušší se naučit základní používání než git.Ani bych neřekl... možná tak se smířit s indexem, nebo si zapamatovat příkazy, které ho zpracovávají automaticky.
Ale když se člověk do gitu trochu dostane, dívá se zpět a říká si, jak jsme si mohli s tím svn vystačit :)To si ale řekne člověk s nízkými požadavky. Člověk, který kdy chtěl pracovat offline, nadává na SVN od té doby, co s ním poprvé offline pracoval, o větvích a dalších možnostech ani nemluvím :).
Nastavení pravidel komunikace mezi vývojáři dělajícími na stejných sdílených větvích už není tak triviální a nějakou dobu nám trvalo, než si to sedlo. Ale záleží na modelu vývoje.Tak, existují i jednoduché modely.
Instalace GITu na server není složitá, viz např. gitosis. A nebo v případě open sourcu jít třeba na github a nic neřešit?gitosis je nástroj na pohodlnou správu více gitových repozitářů, na dva-tři repozitáře bych se nebál použít samotný git.
Záleží na Vás, svn je nejednodušíMě přijde spíše složitější a méně užitečné... ve smyslu, některé věci mé denní potřeby tam jdou složitě, jiné vůbec.
Nejsem si jist, jak je na tom git s verzováním binárek, zda umí řešit jejich diffy, nebo každou verzi bere celý soubor.Git binárky a textové z hlediska uložení nerozlišuje.
To by se to pak mohlo pěkně nafukovat a nechtěl bych takový repozitář klonovat.Tak binárky mají tendenci se nafukovat bez ohledu na správu verzí, změny v nich často nebývají lokálního charakteru.
Důvod mého dotazu je ten, že jsem tak před rokem četl diskusi, kde srovnávali git a komerční perforce, kde přišlo mi že znalci obého tvrdili, že např. pro kreativní agentury se git nehodí, protože verzují v podstatě jen binární data a git údajně není pro verzování velkých binárních souborů nijak optimalizovaný.Ona to taky ještě před nějakou dobou byla pravda. Neznám detaily, ale o optimalizaci na binární data v gitu jsem četl něco z mailing listů.
Narozdíl od perforce, který se prý v těchto firmách právě z důvodu efektivního verzování velkých souborů používá. Možná se od té doby leccos změnilo.Git nemá žádné omezení, které by mu bránilo pracovat s binárními daty a ukládat je efektivně. Jak efektivně nakládá s velkými (obvykle binárními) soubory je jiná věc, a na mailinglistu se psalo o změnách (optimalizacích), které to měly zlepšit. Benchmarky jsem nedělal a nikde nemám potřebu udržovat v gitu desítky/stovky gigabajtů, abych něco takového musel řešit.
Tiskni
Sdílej: