Jakub Jelínek oznámil vydání verze 15.1 (15.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 15. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.
Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Staronovým vedoucím zůstává Andreas Tille.
Jason Citron končí jako CEO Discordu. Od pondělí 28. dubna nastupuje nový CEO Humam Sakhnini, bývalý CSO Activision Blizzard.
Článek na Libre Arts představuje baskytarový multiefekt Anagram od společnosti Darkglass Electronics. S Linuxem uvnitř (licence, GitHub).
Městský soud v Praze vyhlásil rozsudek, který vyhověl žalobě novináře Jana Cibulky, který s podporou spolku IuRe (Iuridicum Remedium) požadoval omluvu od státu za to, že česká legislativa nařizuje operátorům uchovávat metadata o elektronické komunikaci. To je přitom v rozporu s právem. Stát se musí novináři omluvit a zaplatit náklady řízení. Především je ale součástí přelomové rozhodnutí o nelegálnosti shromažďování dat a o
… více »Americké technologické firmy Apple a Meta Platforms porušily pravidla na ochranu unijního trhu, uvedla včera Evropská komise (EK). Firmám proto vyměřila pokutu – Applu 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč) a Metě 200 milionů eur (pět miliard Kč). Komise to oznámila v tiskové zprávě. Jde o první pokuty, které souvisejí s unijním nařízením o digitálních trzích (DMA). „Evropská komise zjistila, že Apple porušil povinnost vyplývající z nařízení
… více »Americká společnost OpenAI, která stojí za chatovacím robotem ChatGPT, by měla zájem o webový prohlížeč Chrome, pokud by jeho současný majitel, společnost Google, byl donucen ho prodat. Při slyšení u antimonopolního soudu ve Washingtonu to řekl šéf produktové divize ChatGPT Nick Turley.
Po roce vývoje od vydání verze 1.26.0 byla vydána nová stabilní verze 1.28.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.28.
Byla vydána nová verze 10.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 211 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 800 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.
42 svobodných a otevřených projektů získalo finanční podporu od NLnet Foundation (Wikipedie).
Řešení dotazu:
svnadmin create
Kdo k němu může: při HTTP(S) exportu (který doporučuji) se to nastavuje v Apache, stačí hledat „apache svn konfigurace“
svnadmin --help
a pak Vás asi napadne svnadmin create --help
a pak by mělo svnadmin create /var/svn/repository/firstrepo
(cestu jsem si vymyslel)./var/svn/repository/firstrepo/conf/authz
,kde si asi upravíte něco jako
[/] * = r franta = rwa pak najdete
/var/svn/repository/firstrepo/conf/passwd
kde asi upravíte něco jako
[users] * = r franta = frantovoHesloA repository je vytvořená, pro přístup všem read-only a write pro franta z hesle frantovoHeslo.
/usr/bin/svnserve -d -r /var/svn/repository/
, což si předem nastudujete z man svnserve
svn list svn://localhost/firstrepo --username franta
což si zase lehce nastudujete pomocí svn help
a svn list --help
.svn prikaz svn://jmeno-nebo-ip-serveru/firstrepo --username franta
[/] r = franta = rwz restartnút svnserve(fčul nevím jestli je to nutné) jak to zareaguje.
[users] franta = frantovoHeslo
anon-access = none auth-access = write authz-db = authz password-db = cesta na passwd soubor danné repository
/svn/repositories/
podle authz, který by měl být spolu s passwd v /svn/repositories/conf/ máte povolen přístup uživateli 'dark'. Ty mezery na začátku řádku před těmi volbami (password-db, authz) v svnserve.conf bych odstranil (nevím jestli to má význam jen z principu)takže mám zkusit například GIT nebo Hg ?To můžu jen velmi důrazně doporučit :).
V SNV je jednodušší se naučit základní používání než git.Ani bych neřekl... možná tak se smířit s indexem, nebo si zapamatovat příkazy, které ho zpracovávají automaticky.
Ale když se člověk do gitu trochu dostane, dívá se zpět a říká si, jak jsme si mohli s tím svn vystačit :)To si ale řekne člověk s nízkými požadavky. Člověk, který kdy chtěl pracovat offline, nadává na SVN od té doby, co s ním poprvé offline pracoval, o větvích a dalších možnostech ani nemluvím :).
Nastavení pravidel komunikace mezi vývojáři dělajícími na stejných sdílených větvích už není tak triviální a nějakou dobu nám trvalo, než si to sedlo. Ale záleží na modelu vývoje.Tak, existují i jednoduché modely.
Instalace GITu na server není složitá, viz např. gitosis. A nebo v případě open sourcu jít třeba na github a nic neřešit?gitosis je nástroj na pohodlnou správu více gitových repozitářů, na dva-tři repozitáře bych se nebál použít samotný git.
Záleží na Vás, svn je nejednodušíMě přijde spíše složitější a méně užitečné... ve smyslu, některé věci mé denní potřeby tam jdou složitě, jiné vůbec.
Nejsem si jist, jak je na tom git s verzováním binárek, zda umí řešit jejich diffy, nebo každou verzi bere celý soubor.Git binárky a textové z hlediska uložení nerozlišuje.
To by se to pak mohlo pěkně nafukovat a nechtěl bych takový repozitář klonovat.Tak binárky mají tendenci se nafukovat bez ohledu na správu verzí, změny v nich často nebývají lokálního charakteru.
Důvod mého dotazu je ten, že jsem tak před rokem četl diskusi, kde srovnávali git a komerční perforce, kde přišlo mi že znalci obého tvrdili, že např. pro kreativní agentury se git nehodí, protože verzují v podstatě jen binární data a git údajně není pro verzování velkých binárních souborů nijak optimalizovaný.Ona to taky ještě před nějakou dobou byla pravda. Neznám detaily, ale o optimalizaci na binární data v gitu jsem četl něco z mailing listů.
Narozdíl od perforce, který se prý v těchto firmách právě z důvodu efektivního verzování velkých souborů používá. Možná se od té doby leccos změnilo.Git nemá žádné omezení, které by mu bránilo pracovat s binárními daty a ukládat je efektivně. Jak efektivně nakládá s velkými (obvykle binárními) soubory je jiná věc, a na mailinglistu se psalo o změnách (optimalizacích), které to měly zlepšit. Benchmarky jsem nedělal a nikde nemám potřebu udržovat v gitu desítky/stovky gigabajtů, abych něco takového musel řešit.
Tiskni
Sdílej: