abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

    včera 16:55 | IT novinky

    Facebook má nové logo. Poznáte rozdíl?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 15:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.2 v Javě napsané aplikace pro komplexní návrh rozmístění nábytku a dalšího vybavení v interiérech Sweet Home 3D. Vyzkoušet lze online verzi. Před dvěma týdny vyšla placená verze pro chytré telefony a tablety (App Store, Google Play).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.9. 14:11 | Pozvánky

    Zítra 23. září proběhne Maker Faire Mladá Boleslav, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.9. 13:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze Ubuntu 23.10 s kódovým názvem Mantic Minotaur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 23.10 mělo vyjít 12. října 2023.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    22.9. 11:22 | Zajímavý článek

    Josef Průša informuje o nových verzích firmwarů pro tiskárny Original Prusa, 5.0.0 pro MK4 a MK3.9 a 5.1.0-alpha1 pro MINI, díky kterým jsou tiskárny mnohem rychlejší.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.9. 09:11 | Nová verze

    Mastodon (Wikipedie), svobodná federalizovaná sociální síť, byl vydán ve verzi 4.2. Z novinek je vypíchnuto vylepšené vyhledávání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    22.9. 08:55 | Zajímavý článek

    Ben Hawkes publikoval pod názvem The WebP 0day analýzu bezpečnostní chyby CVE-2023-4863 v knihovně WebP / libwebp s řadou zajímavých odkazů. Pravděpodobně se jedná o stejnou chybu jako BLASTPASS (CVE-2023-41064 a CVE-2023-41061) v macOS, iOS, iPadOS a watchOS. Zpracování (zobrazení) speciálně připraveného obrázku nebo přílohy vedlo ke spuštění útočníkem připraveného kódu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.9. 08:11 | Zajímavý článek

    Myš je pro kočku: Prohlížeče je dalším dílem ze série článků Myš je pro kočku, kde Edvard Rejthar ukazuje, jak lze počítač ovládat bez myši. Používáte ve webových prohlížečích zkratky Ctrl+(Shift)+Tab, Ctrl+(Shift)+PgDn/PgUp, F6, (Shift)+Alt+Enter nebo F7?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    21.9. 14:33 | Nová verze

    Vývojáři mobilní Datovky prosí o pomoc s testováním beta verze mobilní Datovky s novým grafickým rozhraním, podporou pro tmavý režim a podporou pro VoDZ. Aplikace je zatím dostupná pouze pro zařízení Android a je umístěna v samostatném instalačním kanále Datovka Beta. Tento kanál slouží pro testovaní nové funkcionality a grafického uživatelského rozhraní. Datovka Beta se instaluje jako samostatná aplikace s vlastními daty, která

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.9. 13:22 | Zajímavý software

    Harlequin byl vydán ve verzi 1.0.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) IDE (Integrated Development Environment) k systému pro správu SQL OLAP databází DuckDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Knihy s linuxovou tematikou
     (19%)
     (15%)
     (50%)
     (27%)
    Celkem 272 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 17.9. 19:19
    Rozcestník

    Dotaz: proprietární ovladač NVIDIA a glx module

    28.3.2014 11:48 mica
    proprietární ovladač NVIDIA a glx module
    Přečteno: 420×
    Dobrý den, mám problém s nefungující 3D grafikou, respektive s jejím problémovým zprovozněním. V xorg.conf jsem našel konflikt mezi dvěma verzemi modulu glx. X server při spouštění nejprve načte soubor /usr/lib64/xorg/modules/extensions/libglx.so, který patří k balíčku xserver-xorg-core:
    Loading /usr/lib64/xorg/modules/extensions/libglx.so
    Module glx: vendor="X.Org Foundation"
    Jenže když se později spouští ovladač NVIDIA (stažený ze serveru NVIDIE), požaduje svůj vlastní glx modul, který je umístěný v témže adresáři jako libglx.so, ale jmenuje se (v závislosti na verzi ovladače např.) libglx.so.331.38. Ovladač si stěžuje takto:
    NVIDIA (0): Failed to initialize the GLX module; please check in your X
    NVIDIA (0): log file that the GLX module has been loaded in your X
    NVIDIA (0): server, and that the module is the NVIDIA GLX module.
    Když jsem na internetu hledal, co s tím, našel jsem radu soubor libglx.so odstranit a místo něj udělat symbolický odkaz téhož jména ukazující na libglx.so.331.38. To jsem udělal a 3D grafika po restartu x serveru skutečně fungovala. Avšak jen do chvíle, než jsem počítač uspal na disk - po probuzení na monitoru blikaly jen barevné čmáranice (uspání do paměti tento následek nemělo). Takže tento způsob je pro mě nepoužitelný, protože uspání na disk používám denně, kromě toho to i tak není čisté řešení, protože stačí aktualizace balíku xserver-xorg-core, aby se můj symbolický odkaz přemazal plnohodnotným souborem, nebo instalace nové verze ovladačů NVIDIA a můj odkaz bude odkazovat na neexistující soubor (protože se vytvoří glx modul nového jména). Neměli byste někdo pro mě nějaké lepší řešení než symbolický odkaz? Děkuji mnohokrát.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    28.3.2014 11:59 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proprietární ovladač NVIDIA a glx module
    Lepšie riešenie je nainštalovať ten Nvidia ovládač pomocou správcu balíčkov danej Linuxovej distribúcie.
    29.3.2014 08:57 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proprietární ovladač NVIDIA a glx module
    A můžu se spolehnout, že ten ovladač je stejně kvalitní a funkční jako ten přímo od Nvidie?
    29.3.2014 10:12 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proprietární ovladač NVIDIA a glx module
    Je to ten istý ovládač, balíček sa ale automaticky postará o to, aby sa vytvorili správne odkazy...
    31.3.2014 10:17 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proprietární ovladač NVIDIA a glx module
    A vyžaduje ten ovladač distribuční jádro nebo se snese i s individuálně zkompilovaným?
    31.3.2014 11:03 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proprietární ovladač NVIDIA a glx module
    Je to úplne normálny ovládač, takže podporuje presne to, čo podporuje ten zo stránok Nvidia.

    Ak sa ale nainštaluje vlastné jadro, tak bude problém s tým, že sa automaticky neskompiluje ovládač (pretože sa balíčkovací systém o ručnej zmene nedozvie). Predpokladám, že distribúcia používa DKMS a po inštalovaní nového jadra bude nutné spustiť DKMS ručne.
    rADOn avatar 28.3.2014 15:51 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proprietární ovladač NVIDIA a glx module
    Google + pet sekund: http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=49&t=129864
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    29.3.2014 08:56 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proprietární ovladač NVIDIA a glx module
    Z toho za prvé nejsem moc moudrý, za druhé to neřeší problém dlouhodobě, protože symbolický odkaz funguje pouze při současné verzi ovladače NVIDIA a navíc jsem zjistil, že v KDE ani nemůžu nastavit kompozici OpenGL, takže problém není pouze v uspávání a probouzení.
    Pavel Stárek avatar 31.3.2014 16:21 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proprietární ovladač NVIDIA a glx module
    Snad bych asi jen podotknul, že pokud chcete používat uspávání a probouzení, tak na proprietární ovladač od NVidie rovnou zapomeňte. Protože co já vím, tak s tím byly vždy jen problémy (buď se systém neuspal, a nebo naopak řádně neprobudil).
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    31.3.2014 16:35 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proprietární ovladač NVIDIA a glx module
    Používam proprietárny ovládač a žiadne problémy s uspávaním/prebúdzaním nemám.
    1.4.2014 08:59 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proprietární ovladač NVIDIA a glx module
    Já jsem rovněž problém s probouzením pod proprietárním ovladačem neměl, teda až do nedávna. Nicméně přišel jsem na to, že 3D grafiku po vytvoření symbolického odkazu libglx.so na libglx.so.331.38 můžu celkem používat a dovolit si uspávání na disk, pokud se v KDE nepokusím zprovoznit OpenGL kompozici (tj. musím používat XRender). Avšak i tak funguje 3D pouze částečně, při (neúspěšné nebo částečně úspěšné) snaze spustit některé 3D aplikace jsem zaznamenal chybu
    libGL error: failed to load driver: swrast
    Tak vlastně nevím, zda je problém v ovladači NVIDIA (např. přímo od NVIDIE nebo z balíčku, i když prý je to ten samý) nebo v něčem jiném.
    Pavel Stárek avatar 4.4.2014 14:26 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proprietární ovladač NVIDIA a glx module
    No, tak v tom případě na tom zapracovali jak vývojáři kernelu, tak vývojáři NVidie a stav se nejspíš zlepšil.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    5.4.2014 02:27 pakanek | skóre: 28 | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proprietární ovladač NVIDIA a glx module
    Suspendování funguje dobře. Hibernaci jsem dlouho nezkoušel - raději...
    Všechno dobré je pro něco zlé.
    Řešení 1× (pakanek)
    2.4.2014 13:14 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proprietární ovladač NVIDIA a glx module
    Tak se tento dotaz může označit za vyřešený. Nakonec jsem aktualizoval dosavadní ovladač 331.38 na 331.49 (stažený přímo od NVIDIE) a vše funguje, jak má (včetně probouzení). Dokonce jsem chtěl ještě před spuštěním X serveru ručně aktualizovat mnou vytvořený symbolický odkaz libglx.so na libglx.so.331.49 (místo na libglx.so.331.38, jak jsem ho původně vytvořil), ale žádný porušený odkaz na mě nevybafl, ten odkaz už byl opravený. Nevím, jakým způsobem se mohl aktualizovat, případně zda konečně v NVIDII někoho napadlo tento symbolický odkaz vůbec vytvořit automaticky při kompilaci modulu. Celkově mám pocit, že všechny problémy zkrátka byly způsobeny předchozí verzí ovladače. Čert aby se v tom vyznal. Hlavně že při vydání každé nové verze píšou, jaké předchozí chyby jsou nově opraveny.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.