V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.
Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.
Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
du -s
5898952
sync
. Rotační HDD má cca 100 IOPS (v notebooku méně). Pro zápis je potřeba minimálně zápis do dvou míst. vlastní data + zápis do inode. Pokud je FS nastaven tak, že syncuje okamžitě, tak zapíše maximálně teoreticky 50 souborů za sekundu, v praxi spíše 20 a méně, nezávisle na tom, jak jsou malé. Z toho plyne že za hodinu to zapíše asi ani ne 50000 souborů, pokud ten počet souborů se pohyboval kolem 500 000 mohlo to jet i těch 13 hodin. pokud jste kopíroval ze stejného disku (jiného oddílu) na stejný disk, tak podobné IO se muselo provést i při čtení takže to bude 5-10 souborů za vteřinu.
No, měl jsem taky říct, že jsem to kopíroval přes Nautila, dělá si nejdříve ověřování místa apod. S cp
by to bylo rychlejší.
Teď jsem zkoušel stejnou cestou kopírovat 200MB (50000souborů), do btrfs, ext4, ext3 reiserfs3.6 (časy dost podobné o něco horší s btrfs o něco lepší reiserfs), začné to cca 6MB/s ale po 180MB se snižuje na cca 700KB/s a stále to jde dolů.
Taky jsem zaznamenal a to ikdyž jsem ty soubory smazal z koše (to bylo celkem rychlé). Několikrát to hlásilo, že v adresáři /run došlo místo (Nautilus si to nějak uchovává v paměti) i když už ty soubory jsou smazaný. Byly teda ve schránce ale při prvním pokusu to zaplnění /run nehlásilo až když jsem první pokus smazal do koše a ten hned vysypal a začal pokus dva (s jiným FS).
Vyšlo mi z toho ve zkratce, že EXT4 nemá cenu měnit za btrfs který je přizpůsobený na velké soubory ale ztrácí víc na těch malých. A EXT3, Reiser3.6 má méně vlastností než EXT4. Objektivní výsledek to není ani příliš pro mě.
Tykat!
Díky za odkaz,
.. tohle ní přímo na tebe
Mě by zajímalo jestli nejsem limitovanej tím rošířeným oddílem v kterém mám ty linuxové oddíly. Je tam psáno, že rošířený oddíl je typu NTFS. Jestli by to nějak zvýšilo výkon, kdybych ten rošířený neměl a měl jen primární oddíly?
Nebyl bottleneck spíš na straně čtení z NTFS? Nemůže být disk nějak poškozený? Co třeba obskurní velikost bloku? Jakmile člověk používá zastaralé souborové systémy typu ext4, může se celkem snadno stát, že omylem vytvoří filesystém s velikostí bloku odlišnou od velikosti stránky (4 kB na Intelu, 8 kB na Power7) a pak se nestačí divit. Ale takhle dramaticky špatný výkon by to mít nemělo ani s nevhodnou velikostí bloku.
Tak samozřejmě, že rychlost čtení z NTFS byla omezená ale vždy jsem zkoušel z něj (přímo). Ted jsem našel čtení a skript, a změnil v něm filesize 1024 na 128. Bohužel ale nezjistím reálnou situaci (tu svou), a nevím jestli generovaná data dají výsledek jako kdybych kopíroval ty své (kde každý soubor má jinou velikost a jinou strukturu obsahovou). Bylo by možné poprosit, předělat to na
z C:\User\Data do /run/media/jadd/TEST ?
mke2fs -t ext4 -T small -j -L TEST /dev/sda5
Uvažoval jsem o znovuvytvoření oddílů ale vidím, že by to byla zbytečná práce.
Tiskni
Sdílej: