Andrew S. Tanenbaum byl oceněn 2023 ACM Software System Award (Wikipedie) za operační systém MINIX.
Celkový počet stažení aplikací z Flathubu překročil 2 miliardy. Aktuální Statistiky Flathubu: Celkový počet stažení 2 002 793 783. Celkem desktopových aplikací 2 636.
Byla vydána nová verze 4.8.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie).
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 142 (pdf) a HackSpace 79 (pdf).
Qtractor (Wikipedie) dospěl do verze 1.0.0. Jedná se o Audio/MIDI vícestopý sekvencer.
Byl vydán svobodný kancelářský balík OnlyOffice Docs 8.1. Vedle četných oprav přináší několik funkcí včetně podpory editace textu v PDF a vytváření formulářů v PDF.
Daniel Stenberg, autor nástroje curl, z databáze SteamDB zjistil, že aktuálně 22 734 her na Steamu používá curl.
Společnost Anthropic vydala Claude 3.5 Sonnet, tj. novou verzi své umělé inteligence Claude (Wikipedie). Videoukázky na YouTube. S Claude 3, stejně jak s GPT-3.5, Llama 3 a Mixtral, si lze pokecat bez přihlašování na DuckDuckGo AI Chat.
Byla vydána nová stabilní verze 6.8 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 126. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube. Vypíchnuta jsou vylepšení v integrovaném poštovním klientu.
Příspěvek Aukce domén – měsíc po spuštění na blogu CZ.NIC shrnuje první měsíc provozu Aukce domén .CZ. Aukcemi prošlo celkem 18 174 domén, z toho na 742 z nich byl učiněn alespoň 1 příhoz. Nejdražší aukcí byla na doménu virtualnisidlo.cz s cenou 95 001 Kč, která však nebyla včas uhrazena. Nejdražší aukcí, která byla vydražena i zaplacena je praguecityline.cz s cenovkou 55 600 Kč.
Diskuse byla administrátory uzamčena.
FAQ: Proč byl uzamčen/smazán můj dotaz v Poradně?
Nesouhlasit můžeš, ale fakt je, že ve škole mají většinou Widle (v naší ZŠ jen a pouze), nikdo nenutí dceru používat doma Widle, ale ve škole když jsou v PC učebně musí pracovat na PC kde jsou Widle. Domácí úkoly dokumenty/prezentace dělala na OO na Bubuntu, a jak jsem psal výše, jen jsme si vysvětlili jak uložit (a zas měla navrch, bo měla i PDF-ko :)).
Učitelé jsou jen lidi a školy nemají odborníky, takže pokud jim to někdo nenachystá jdou jednoduchou cestou… …bylo by fajn kdyby tam měli obojí… (Džabka drze ignoruji :))
Podle popisu mají obojí a je jí to putna, protože těch pár věcí (tlusté/kurzíva/písmo/odstavec/odrážka/formát) si prostě najde a jak říkám stejně to pak dělá doma (prezentace dělala doma), ve škole za hodinu s 30 děckama neuděláš nic…
Ano mají takové věci, prostě udělá ve škole co jí řeknou a hotovo, už jsme spolu probíraly „Správce Software/Balíků“ a krátce si vysvětlili rozdíly (Ale je jí to putna, je uživatel, zvládne jako uživatel docela dost, sem tam i překvapí, ale neřeší věci, které nepotřebuje…).
O Antiviru už jsem psal
BY ACCEPTING THIS AGREEMENT OR USING THE SOFTWARE/SERVICE, YOU AGREE TO ALL OF THESE TERMS AND CONSENT TO THE TRANSMISSION OF CERTAIN INFORMATION DURING ACTIVATION AND FOR INTERNET-BASED FEATURES OF THE SOFTWARE/SERVICE. IF YOU DO NOT ACCEPT AND COMPLY WITH THESE TERMS, YOU MAY NOT USE THE SERVICE OR SOFTWARE.Tak nějak z toho plyne, že všichni občané ČR (nebo to jsou "osoby mladší X let na území ČR?"), co ještě nemají splněnou povinnou školní docházku, musí akceptovat nějakou pochybnou Microsoftí licenci. Super ne? :)
BY ACCEPTING THIS AGREEMENT OR USING THE SOFTWARE/SERVICE, YOU AGREE TO ALL OF THESE TERMS AND CONSENT TO THE TRANSMISSION OF CERTAIN INFORMATION DURING ACTIVATION AND FOR INTERNET-BASED FEATURES OF THE SOFTWARE/SERVICE. IF YOU DO NOT ACCEPT AND COMPLY WITH THESE TERMS, YOU MAY NOT USE THE SERVICE OR SOFTWARE.
BY ACCEPTING THIS AGREEMENT OR USING THE SOFTWARE/SERVICENevypadá to, že by bylo potřeba něco akceptovat. Jak moc to je legální ale fakt nevím.
--help
a příkaz man. Některá schémata jsem mu předkreslil, a on si pak do nich průběžně doplnil co je co.
Jinak aby bylo jasno - nechci aby se v budoucnu živil jako IT. Podle mě to jsou základní věci o kterých by měl mít alespoň základní ponětí každý školák. S nimi a s alespoň základní znalostí angličtiny si už pak může doplňovat znalosti podle potřeby.
Za mne osobně by děcko až do školky mělo lítat venku, hrát si s hračkamy, které nemají s IT nic společného. Vždyť od školky bude chudák někde zavřené a IT se nezbaví to nestačí? Musíme jim kazit i předškolní věk?To je sice krásná představa, bohužel dnes jen málokde realizovatelná. Já jako kluk trávil většinu svého času v lesíku co se táhnul podél železniční trati, jsme si dělávali ohníčky a opíkali párky. Ten byl v podstatě hned za naší, tehdy ještě normální základní školou, ale nikoho z náhodných okolojdoucích nenapadlo říct ani popel, protože tam tenkrát končilo sídliště.. Za hřištěm, které tenkrát nebylo oplocené jako dnes, býval jediný větší kopec, na který se v zimě chodily sáňkovat děcka z celého okolí. Ten je dnes zplanýrovaný a místo něj stojí dva paneláky. Jasně že by se mi líbilo, kdyby mohl kluk s kamarády odpoledne po škole, tak jako já tenkrát, vypadnout někam ven hned za barák. A nejspíš by se to líbilo i jemu. Jenže ani ta Praha už není jako tenkrát. Ulice jsou ucpané zaparkovanýma autama a jediné povyražení tak maximálně v městském parku.
Tiskni
Sdílej: