Wings 3D, tj. open source 3D modelovací program naprogramovaný v programovacím jazyce Erlang zaměřený na modelování pomocí subdivision a inspirovaný programy Nendo a Mirai od Izware, byl vydán v nové opravné verzi 2.4.1. Ke stažení již také ve formátu Flatpak z Flathubu.
Webový prohlížeč Dillo byl vydán ve verzi 3.2.0. Přidává podporu vzorců v SVG, obrázků ve WebP, změny velikosti stránky či možností posouvání. Nedávno oslavil 25. výročí vzniku.
Hra Mini Thief je na Steamu zdarma napořád, když aktivaci provedete do 24. ledna do 19.00 [ProtonDB].
Certifikační autorita Let's Encrypt oznámila, že bude volitelně nabízet krátkodobé certifikáty s šestidenní platností a navíc s možností vystavit je na IP adresu. Zvolit typ certifikátu bude možné v certifikačním profilu ACME.
Herní konzole Nintendo Switch 2 byla oficiálně potvrzena. Vyjde letos. Trailer na YouTube. Více ve středu 2. dubna na Nintendo Direct.
Byl vydán Linux Mint 22.1 s kódovým jménem Xia. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Linux Mint 22.1 bude podporován do roku 2029.
Google Chrome 132 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 132.0.6834.83 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 16 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube).
Byla vydána verze 11.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 11.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 3.4.0 nástroje pro inkrementální kopírování souborů rsync (Wikipedie). Přehled oprav a vylepšení v souboru NEWS. Řešeno je 6 zranitelností.
V srpnu loňského roku byla vyhlášena RP2350 Hacking Challenge aneb oficiální výzva Raspberry Pi na prolomení bezpečnosti mikrokontroléru RP2350. Povedlo se. Včera byli představeni čtyři vítězové a jejich techniky.
Mám ho nasazený na zhruba 300GB adresáři a jedna synchronizace běží cca hodinu.. Pravda je to přes smbmount, ale i tak je to pomalé.Přenést 300 GB za hodinu vám připadá málo? Co tam máte za síť? Pokud je to 1 Gbit/s, přenášet po ní reálně 0,66 Gbit/s (s veškerou režií) je podle mne dost slušné.
Pokud má to úložiště připojené přes smbmount, znamená to, že se všechny ty soubory musí přenést SMB protokolem na lokální počítač.Ne, nemusí. Stačí, když se přenesou informace o času poslední změny a velikosti. Pokud se tyto nezměnily, rsync na ně v defaultním nastavení nebude vůbec sahat.
Pokud se tyto nezměnilyNe pokud se nezměnily, ale pokud budou stejné. Což zrovna v případě
smbmount
může dopadnout všelijak. Dá se použít parametr, aby rsync zadané rozdíly v čase ignoroval, ale ten v defaultním nastavení zapnutý není.
Pokud je to záloha, která má šáhnout na všechny soubory a posoudit jestli se změnily tak na rotačním disku stejně více než cca 100 za vteřinu neudělá nijak. Žádný systém.Může být víc záznamů o souborech v jednom bloku.
rsync --link-dest
. Tedy vytváří hardlinky na nezměněné soubory v předchozí záloze. Obnova je nesrovnatelně rychlejší než v případě rdiff-backup, neboť není potřeba rekonstruovat staré verze souborů z diffů.
Používal jsem rdiff-backup, nyní používám rsnapshot a je to mnohem lepší. Hlavně ta obnova starších souborů. Zdaleka nejčastější use-case záloh je právě vytažení nějaké staré verze jednoho souboru či adresáře s několika málo soubory.
Co se místa na disku týče, hardlinky docela komplikují výpočet zabraného místa i odhad, za jak dlouho místo dojde, ale celkem v pohodě se s tím dá žít. Je docela obtížné zkopírovat zálohovací disk na nový zálohovací disk, neboť je potřeba zachovat hardlinky a na to je potřeba hodně paměti.
Rozhodně s rsnapshotem doporučuju mít dedikovaný fyzický (i logický) disk jen na zálohy. Jinak to je ale dobrý a jednoduchý (není moc, co by se mohlo podělat) nástroj.
Tiskni Sdílej: