abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    10.7. 21:00 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.7. 15:22 | Nová verze

    Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    10.7. 12:55 | Bezpečnostní upozornění

    Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.7. 11:55 | Humor

    Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.7. 02:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 01:11 | Nová verze

    Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 391 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers

    Roman Horník avatar 16.11.2019 19:38 Roman Horník | skóre: 8 | Seč
    Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    Přečteno: 636×
    Čau,
    sestavuju si jádro (deb balíky) s vlastní konfigurací pomocí příkazů:

    make menuconfig
    make prepare
    make-kpkg --append-to-version -X --us --uc -jY --initrd kernel_image kernel_headers


    Podařilo se mi jádro dost odlehčit až na jedno - v hlavičkách je spousta zbytečnejch architektur (alpha, arc, arm, arm64…).
    Otázka zní, dá se sestavit balík hlaviček jen s mou architekturou, tj. ia64?
    Dále koukám, je tam spousta bordelu od ovladačů zařízení, který nemám a který jsem zakázal, složky obsahující vlastní Kconfig a Makefile. Proč tam jsou? Jsou nutný?
    Hlavičky tam mám kvůli ovladači Nvidia (a DKMS).

    Díky.
    I'm only wearing black until they make something darker | Debian-Linux.cz | Debian fórum

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Jendа avatar 16.11.2019 21:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    ia64
    Nvidia
    To se mi fakt nezdá, nejspíš máš ve skutečnosti amd64.
    v hlavičkách je spousta zbytečnejch architektur (alpha, arc, arm, arm64…)

    Dále koukám, je tam spousta bordelu od ovladačů zařízení, který nemám a který jsem zakázal, složky obsahující vlastní Kconfig a Makefile.
    Těžko. Kdyby to po mně fakt někdo chtěl, tak bych spustil ten build nvidia ovladače, logoval, na které soubory sahá (strace), a odstranil všechny ostatní.
    18.11.2019 02:42 jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    To se mi fakt nezdá, nejspíš máš ve skutečnosti amd64.
    Presne, ani nevi co ma, a dela chytryho. V paticce pouziva anglictinu ale na kernelnewbies se zeptat neumi :-)
    Roman Horník avatar 18.11.2019 17:23 Roman Horník | skóre: 8 | Seč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    No, je vidět, že jseš Jouda, jen vypisuju, co ve složce arch je, a amd64 tam není!
    Jo a prosím, nezáviď mi angličtinu, jo?
    I'm only wearing black until they make something darker | Debian-Linux.cz | Debian fórum
    18.11.2019 18:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers

    Ale hned o řádek níž jste napsal "jen s mou architekturou, tj. ia64".

    V různých kontextech se používají různá označení architektur (např. to, čemu Debian říká amd64, se obvykle označuje x86_64). Ve zdrojácích jádra navíc některé adresáře obsahují kód pro více architektur, pokud je ho většina společná. Příkladem je právě x86, který se používá pro i386 i x86_64, nebo třeba power (ppc, ppc64, ppc64le) a arm (všechny 32-bitové ARM architektury).

    17.11.2019 12:01 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    ia64 jsou procesory Itanium. To fakt máš? Rozdíly.
    Roman Horník avatar 17.11.2019 22:36 Roman Horník | skóre: 8 | Seč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    Copak, měl bych mít amd64, ale to tam jaksi není, tak jsem tipnul ia64, kde jsem bral IA jako Intel + AMD. Itanium fakt nemám.
    Je tam:
    alpha, arc, arm, arm64, csky, c6x, hexagon, h8300, ia64, microblaze, mips, m68k, nds32, nios2, openrisc, parisc, powerpc, riscv, sh, sparc, s390, um, unicore32, xtensa a x86
    Takže asi generický x86.
    Jádro si kompiluju už někdy od verze 2.6.x, a pamatuju si, že jsem dokázal udělat opravdu maličký jádro, kde tyhle zbytečnosti nebyly. Taky bylo sestavování mnohem rychlejší i na sračkovitým CPU E2180 (teď mám zatím G2020), taky se kompilovalo prakticky jen to, co jsem označil, ne všechno jako od verze 3.0, kdy ten bordel začal. U 2.6.x jsem dokázal, aby soubory vmlinuz, initrd a system.map se společně vešly na disketu, teď zaberou desetinásobek.
    Proto by mě zajímalo, jestli někde nedělám chybu, jestli jsem neopomněl například zadat nějakej parametr, nebo jestli není problém někde v .configu.
    I'm only wearing black until they make something darker | Debian-Linux.cz | Debian fórum
    18.11.2019 02:55 jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    U 2.6.x jsem dokázal, aby soubory vmlinuz, initrd a system.map se společně vešly na disketu
    Srandisto :-)
    Roman Horník avatar 18.11.2019 18:32 Roman Horník | skóre: 8 | Seč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    Hele, když nevíš, ubunťáckej trolle, tak se nevyjadřuj, drž hubu a šoupej nohama.
    U 2.6.x se kompilovalo jen a pouze to, co jsem povolil. Zařízení jsem moc neměl, měl jsem 32bitovej systém, dvoujádro, 2GiB RAM, tak nevím, proč tady meleš, že by se to na disketu nevešlo, když ty soubory měly, pokud si dobře vzpomínám, do 1.3MiB celkem.
    I'm only wearing black until they make something darker | Debian-Linux.cz | Debian fórum
    19.11.2019 18:23 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    U 2.6.x se kompilovalo jen a pouze to, co jsem povolil.
    Což platí dosud.

    Řekl bych, že řešíte neexistující problém. Zkuste být méně arogantní a více vnímat to, co vám ostatní odpovídají.
    Řešení 1× (Michal Kubeček)
    18.11.2019 07:44 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    Co tedy řešíte za problém? Velikost sestaveného jádra? Na to nemají hlavičkové soubory vliv.

    Nebo velikost hlavičkových souborů, proti kterým můžete překládat např. další moduly jádra? Jedna věc je, pokud je opravdu potřebujete (zda proti nim opravdu budete něco překládat), druhá, jestli vás opravdu trápí ten malinký prostor, který zabírají. A třetí věc – odstraňovat hlavičkové soubory nedává smysl, protože nikdo dopředu neví, co proti nim budete překládat, takže z nich nemůže nic odstranit.
    18.11.2019 19:40 debian+
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    Aj tak vo vysledku - hlavickove subory nie su.

    Ale ako to bude pri C++ novom rozsireni (tj. moduly), tak to nvm isto.
    Josef Kufner avatar 17.11.2019 12:25 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace jádra - zbytečný architektury v linux-headers
    Pokud je to jen v hlavičkových souborech, tak to ničemu nevadí.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.