abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | Zajímavý článek

    Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:55 | Komunita

    Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    dnes 00:11 | Nová verze

    Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:55 | IT novinky

    Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:00 | Komunita

    Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.

    karkar | Komentářů: 6
    včera 11:00 | IT novinky

    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahajuje sektorové šetření v oblasti mobilních telekomunikačních služeb poskytovaných domácnostem v České republice. Z poznatků získaných na základě prvotní analýzy provedené ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) ÚOHS zjistil, že vzájemné vztahy mezi operátory je zapotřebí detailněji prověřit kvůli možné nefunkčnosti některých aspektů konkurence na trzích, na nichž roste tržní podíl klíčových hráčů a naopak klesá význam nezávislých virtuálních operátorů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 10:55 | Humor

    Různé audity bezpečnostních systémů pařížského muzea Louvre odhalily závažné problémy v oblasti kybernetické bezpečnosti a tyto problémy přetrvávaly déle než deset let. Jeden z těchto auditů, který v roce 2014 provedla francouzská národní agentura pro kybernetickou bezpečnost, například ukázal, že heslo do kamerového systému muzea bylo „Louvre“. 😀

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 01:00 | Komunita

    Z upstreamu GNOME Mutter byl zcela odstraněn backend X11. GNOME 50 tedy poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    včera 00:00 | IT novinky

    Byl publikován plán na odstranění XSLT z webových prohlížečů Chrome a Chromium. S odstraněním XSLT souhlasí také vývojáři Firefoxu a WebKit. Důvodem jsou bezpečnostní rizika a klesající využití v moderním webovém vývoji.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.11. 15:55 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.3.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (48%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (21%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 321 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: Kodování během ripování v konzoli

    11.3.2004 21:09 Fluff
    Kodování během ripování v konzoli
    Přečteno: 132×
    Zdravím, jsem jen mírně pokročilý BFU, prosím neporadil by mi někdo, jak zařídit, aby se právě ripovaná skladba (cdparanoia) _zároveň_ kódovala (oggenc)? Čekání až se stáhne celá skladba se mi zdá zbytečné, když se mezitím už stažená data můžou dávno ukládat v OGG/MP3. Slyšel jsem něco o rourách, ale nevím jak na to. Někdo mi ale říkal, že by to stejně nefungovalo, protože když je ripování pomalejší než kódování, tak by se to porouchalo...

    Odpovědi

    11.3.2004 21:47 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Kodování během ripování v konzoli
    Roury fungují pomocí příkaz1 | příkaz2, kde znak "|" předává výstup prvního příkazu ke zpracování druhému příkazu. Viz také BASH - II.

    Co se však ripování a následného kódování týče, určitě by to znamenalo výrazné zvýšení rychlosti? Vždyť samotný proces stáhnutí stopy z CD je docela rychlý, ne?

    Nejjednodušší je použít nástroj, který už někdo připravil pro stejný účel před tebou. Třeba rip nebo rip-utils.
    11.3.2004 22:15 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Kodování během ripování v konzoli
    A mam novou zabavu: ripovani audio-cdcek :-))

    O rourach jste slysel velmi spravne:
    cdparanoia 1 - | oggenc - >skladba01.ogg
    
    cdparanoia vypise data na standardni vystup (ktery je zvykem oznacovat minusem), svislitko rika shellu, ze ma standardni vystup programu vlevo presmerovat na standardni vstup programu vpravo a oggenc si ted standardni vstup precte (zase minus, ale je zrejme, ze jde o vstup), prekoduje a vypise na standardni vystup, ktery bash presmeruje do souboru skladba01.ogg.

    Vada na krase je, ze oba programy pri sve cinnosti jeste vypisuji na terminal, takze by bylo dobre spustit kazdy v jinem terminalu a pouzit "pojmenovanou rouru" (named pipe):
    mkfifo pajpa
    cdparanoia 1 pajpa
    
    a v jinem terminalu
    oggenc pajpa -o skladba01.ogg
    
    Jestli se chcete dozvedet neco vic o rourach a spol., tak si prectete jakoukoliv knizku o Unixu/Linuxu. Navic "roury" byly i v shellu MS-DOSU (ale emulovane pres tmp soubor, tudiz efektivita veskera zadna), takze informaci je urcite dostatek. A samozrejme man bash ;-)

    Nenapada me, proc by to nemelo fungovat, cdparanoia nemusi ripovat v kuse (a snad na to nepotrebuje zadnou spolupraci cd mechaniky), stejne tak oggenc muze cekat na vstup. Nemluvil ten clovek o vypalovani?
    12.3.2004 01:19 Fluff
    Rozbalit Rozbalit vše Kodování během ripování v konzoli
    Dík, to jsem přesně potřeboval. Ale co se stane, když je ripování rychlejší než kódování (na mém stroji běžná situace)? Oggenc očekává data, ale ta nepřicházejí, protože cdparanoia třeba zrovna opravuje škrábanec...
    12.3.2004 01:22 Fluff
    Rozbalit Rozbalit vše Kodování během ripování v konzoli
    ...ripování pomalejší než kódovaní (už je pozdě)
    12.3.2004 03:25 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Kodování během ripování v konzoli
    Nic, proste se ten oggenc zablokuje ve volani read a kdyz jsou data k dispozici, tak bezi dal. Zadne "real-time" pozadavky nema (nepracuje s HW) tak muze spat jak dlouho je treba. Podle me ten clovek mluvil o vypalovani, kde muze byt problem, kdyz cdrecord nema data a ta mechanika neumi pri vypalovani "pockat".

    Ted uz je ale fakt pozde...
    12.3.2004 06:58 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Kodování během ripování v konzoli
    ... svislitko ... - krasny vyraz :-D
    15.3.2004 16:39 Endi
    Rozbalit Rozbalit vše Kodování během ripování v konzoli
    Ahoj, nevěděl by někdo jak to ošetřit v programu? Bohužel moc nevidím ani do programování, ani do unixu, prosím pomožte. Jediný co mi fungovalo bylo tohle:
    #!/bin/env python
     
    import os
     
    def feed():
      (stdin, stdout) = os.popen2('cdda2wav -t10 -D /dev/cdrom - 2>/dev/null', 'r')
      return stdout
     
    def eat(stream):
      stdin = os.popen("oggenc - >track01.ogg", 'w')
      stdin.write(stream.read())
     
    data = feed()
    eat(data)
    
    ale i takhle proces čeká až zkončí ten první. Díkes.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.