abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:22 | Nová verze

    Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 15:11 | Nová verze

    Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:44 | Humor

    Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 11:33 | Zajímavý článek Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.9. 21:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (45%)
     (73%)
     (0%)
     (9%)
     (9%)
     (9%)
     (18%)
     (0%)
     (18%)
    Celkem 11 hlasů
     Komentářů: 1, poslední dnes 13:49
    Rozcestník

    Dotaz: Kodování během ripování v konzoli

    11.3.2004 21:09 Fluff
    Kodování během ripování v konzoli
    Přečteno: 122×
    Zdravím, jsem jen mírně pokročilý BFU, prosím neporadil by mi někdo, jak zařídit, aby se právě ripovaná skladba (cdparanoia) _zároveň_ kódovala (oggenc)? Čekání až se stáhne celá skladba se mi zdá zbytečné, když se mezitím už stažená data můžou dávno ukládat v OGG/MP3. Slyšel jsem něco o rourách, ale nevím jak na to. Někdo mi ale říkal, že by to stejně nefungovalo, protože když je ripování pomalejší než kódování, tak by se to porouchalo...

    Odpovědi

    11.3.2004 21:47 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Kodování během ripování v konzoli
    Roury fungují pomocí příkaz1 | příkaz2, kde znak "|" předává výstup prvního příkazu ke zpracování druhému příkazu. Viz také BASH - II.

    Co se však ripování a následného kódování týče, určitě by to znamenalo výrazné zvýšení rychlosti? Vždyť samotný proces stáhnutí stopy z CD je docela rychlý, ne?

    Nejjednodušší je použít nástroj, který už někdo připravil pro stejný účel před tebou. Třeba rip nebo rip-utils.
    11.3.2004 22:15 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Kodování během ripování v konzoli
    A mam novou zabavu: ripovani audio-cdcek :-))

    O rourach jste slysel velmi spravne:
    cdparanoia 1 - | oggenc - >skladba01.ogg
    
    cdparanoia vypise data na standardni vystup (ktery je zvykem oznacovat minusem), svislitko rika shellu, ze ma standardni vystup programu vlevo presmerovat na standardni vstup programu vpravo a oggenc si ted standardni vstup precte (zase minus, ale je zrejme, ze jde o vstup), prekoduje a vypise na standardni vystup, ktery bash presmeruje do souboru skladba01.ogg.

    Vada na krase je, ze oba programy pri sve cinnosti jeste vypisuji na terminal, takze by bylo dobre spustit kazdy v jinem terminalu a pouzit "pojmenovanou rouru" (named pipe):
    mkfifo pajpa
    cdparanoia 1 pajpa
    
    a v jinem terminalu
    oggenc pajpa -o skladba01.ogg
    
    Jestli se chcete dozvedet neco vic o rourach a spol., tak si prectete jakoukoliv knizku o Unixu/Linuxu. Navic "roury" byly i v shellu MS-DOSU (ale emulovane pres tmp soubor, tudiz efektivita veskera zadna), takze informaci je urcite dostatek. A samozrejme man bash ;-)

    Nenapada me, proc by to nemelo fungovat, cdparanoia nemusi ripovat v kuse (a snad na to nepotrebuje zadnou spolupraci cd mechaniky), stejne tak oggenc muze cekat na vstup. Nemluvil ten clovek o vypalovani?
    12.3.2004 01:19 Fluff
    Rozbalit Rozbalit vše Kodování během ripování v konzoli
    Dík, to jsem přesně potřeboval. Ale co se stane, když je ripování rychlejší než kódování (na mém stroji běžná situace)? Oggenc očekává data, ale ta nepřicházejí, protože cdparanoia třeba zrovna opravuje škrábanec...
    12.3.2004 01:22 Fluff
    Rozbalit Rozbalit vše Kodování během ripování v konzoli
    ...ripování pomalejší než kódovaní (už je pozdě)
    12.3.2004 03:25 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Kodování během ripování v konzoli
    Nic, proste se ten oggenc zablokuje ve volani read a kdyz jsou data k dispozici, tak bezi dal. Zadne "real-time" pozadavky nema (nepracuje s HW) tak muze spat jak dlouho je treba. Podle me ten clovek mluvil o vypalovani, kde muze byt problem, kdyz cdrecord nema data a ta mechanika neumi pri vypalovani "pockat".

    Ted uz je ale fakt pozde...
    12.3.2004 06:58 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Kodování během ripování v konzoli
    ... svislitko ... - krasny vyraz :-D
    15.3.2004 16:39 Endi
    Rozbalit Rozbalit vše Kodování během ripování v konzoli
    Ahoj, nevěděl by někdo jak to ošetřit v programu? Bohužel moc nevidím ani do programování, ani do unixu, prosím pomožte. Jediný co mi fungovalo bylo tohle:
    #!/bin/env python
     
    import os
     
    def feed():
      (stdin, stdout) = os.popen2('cdda2wav -t10 -D /dev/cdrom - 2>/dev/null', 'r')
      return stdout
     
    def eat(stream):
      stdin = os.popen("oggenc - >track01.ogg", 'w')
      stdin.write(stream.read())
     
    data = feed()
    eat(data)
    
    ale i takhle proces čeká až zkončí ten první. Díkes.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.