abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 10:00 | Komunita

Společnost PINE64 stojící za telefonem PinePhone, notebooky Pinebook a Pinebook Pro, IP kamerou PineCube, hodinkami PineTime, páječkou (pájecím perem) Pinecil, zdroji PinePower nebo RISC-V vývojovou deskou PineCone publikovala na svém blogu lednový souhrn novinek. Opět společně s videem (YouTube, LBRY, TILvids). Od 18. ledna bude možné objednat PinePhone s předinstalovaným Mobianem aneb Debianem pro mobilní zařízení.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
včera 09:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 3.6 svobodného notačního programu MuseScore (Wikipedie). Představení novinek také na YouTube. Zdůrazněn je nový font Leland. Jeho představení na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.1. 18:44 | Zajímavý projekt

Fedora Magazine představil projekt Fedora Kinoite aneb Fedoru Silverblue s prostředím KDE Plasma. Fedora Silverblue je neměnný systém s atomickými aktualizacemi, tj. základní systém je distribuován jako celek, s prostředím GNOME.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
15.1. 10:00 | IT novinky

Projekty Elasticsearch a Kibana, doposud distribuované pod licencí Apache 2.0, přejdou na duální licencování pod Server-Side Public License (původně používanou pro MongoDB a neschválenou jako open-source organizací OSI) a vlastní source-available licencí. Změna vejde v platnost počínaje vydáním 7.11.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
15.1. 09:00 | Komunita

Na Humble Bundle lze do neděle 17. ledna do 19:00 získat zdarma počítačovou hru Bomber Crew (YouTube, Wikipedie) běžící také v Linuxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
15.1. 08:00 | Nová verze

Minimalistická linuxová distribuce Alpine byla vydána v nové stabilní řadě 3.13. Novinkou jsou např. oficiální obrazy v cloudu (AWS EC2), vylepšené síťové nástroje nebo podpora PHP 8.0.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
15.1. 07:00 | Bezpečnostní upozornění

Uživatelé Admineru verze 3.7.1 a starších mohli být 29. a 30. prosince napadeni. Útočníkovi se podařilo do souboru jush.js, který se do této verze ještě stahoval z adminer.org, vložit kód, který mu odesílal přihlašovací údaje. Pokud jste v tomto čase tuto více než 7 let starou verzi Admineru používali, tak změňte hesla databází, ke kterým jste se přihlašovali. Novější verze ovlivněné nejsou.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
15.1. 00:11 | Zajímavý článek

Ernie Smith píše o historii populárních routerů Linksys WRT54G, jejichž software byl založený na Linuxu, a proto posléze díky GNU GPL uvolněn jako open source, což vedlo k vývoji alternativního softwaru jako DD-WRT či OpenWrt a řadě dalších využití.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
14.1. 18:11 | Nová verze

Po roce vývoje od vydání verze 5.0 a více než 8 300 změnách byla vydána nová stabilní verze 6.0 softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem, Wine (Wikipedie). Z novinek lze zdůraznit core moduly ve formátu PE, Vulkan backend pro WineD3D, podporu DirectShow a Media Foundation nebo redesign textové konzole. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
14.1. 14:00 | Zajímavý článek

Guido Günther z Purism napsal článek Phosh Overview o uživatelském prostředí pro mobilní systémy Phosh. Přehledově popisuje co jednotlivé komponenty dělají a jak jsou propojeny.

joejoe | Komentářů: 1
Jestliže používáte distribuci CentOS, kterou náhradu plánujete vzhledem k oznámenému ukončení vydávání?
 (31%)
 (3%)
 (2%)
 (24%)
 (0%)
 (2%)
 (38%)
Celkem 146 hlasů
 Komentářů: 3, poslední 10.1. 13:01
Rozcestník

Dotaz: Kodování během ripování v konzoli

11.3.2004 21:09 Fluff
Kodování během ripování v konzoli
Přečteno: 83×
Zdravím, jsem jen mírně pokročilý BFU, prosím neporadil by mi někdo, jak zařídit, aby se právě ripovaná skladba (cdparanoia) _zároveň_ kódovala (oggenc)? Čekání až se stáhne celá skladba se mi zdá zbytečné, když se mezitím už stažená data můžou dávno ukládat v OGG/MP3. Slyšel jsem něco o rourách, ale nevím jak na to. Někdo mi ale říkal, že by to stejně nefungovalo, protože když je ripování pomalejší než kódování, tak by se to porouchalo...

Odpovědi

11.3.2004 21:47 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Kodování během ripování v konzoli
Roury fungují pomocí příkaz1 | příkaz2, kde znak "|" předává výstup prvního příkazu ke zpracování druhému příkazu. Viz také BASH - II.

Co se však ripování a následného kódování týče, určitě by to znamenalo výrazné zvýšení rychlosti? Vždyť samotný proces stáhnutí stopy z CD je docela rychlý, ne?

Nejjednodušší je použít nástroj, který už někdo připravil pro stejný účel před tebou. Třeba rip nebo rip-utils.
11.3.2004 22:15 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Kodování během ripování v konzoli
A mam novou zabavu: ripovani audio-cdcek :-))

O rourach jste slysel velmi spravne:
cdparanoia 1 - | oggenc - >skladba01.ogg
cdparanoia vypise data na standardni vystup (ktery je zvykem oznacovat minusem), svislitko rika shellu, ze ma standardni vystup programu vlevo presmerovat na standardni vstup programu vpravo a oggenc si ted standardni vstup precte (zase minus, ale je zrejme, ze jde o vstup), prekoduje a vypise na standardni vystup, ktery bash presmeruje do souboru skladba01.ogg.

Vada na krase je, ze oba programy pri sve cinnosti jeste vypisuji na terminal, takze by bylo dobre spustit kazdy v jinem terminalu a pouzit "pojmenovanou rouru" (named pipe):
mkfifo pajpa
cdparanoia 1 pajpa
a v jinem terminalu
oggenc pajpa -o skladba01.ogg
Jestli se chcete dozvedet neco vic o rourach a spol., tak si prectete jakoukoliv knizku o Unixu/Linuxu. Navic "roury" byly i v shellu MS-DOSU (ale emulovane pres tmp soubor, tudiz efektivita veskera zadna), takze informaci je urcite dostatek. A samozrejme man bash ;-)

Nenapada me, proc by to nemelo fungovat, cdparanoia nemusi ripovat v kuse (a snad na to nepotrebuje zadnou spolupraci cd mechaniky), stejne tak oggenc muze cekat na vstup. Nemluvil ten clovek o vypalovani?
12.3.2004 01:19 Fluff
Rozbalit Rozbalit vše Kodování během ripování v konzoli
Dík, to jsem přesně potřeboval. Ale co se stane, když je ripování rychlejší než kódování (na mém stroji běžná situace)? Oggenc očekává data, ale ta nepřicházejí, protože cdparanoia třeba zrovna opravuje škrábanec...
12.3.2004 01:22 Fluff
Rozbalit Rozbalit vše Kodování během ripování v konzoli
...ripování pomalejší než kódovaní (už je pozdě)
12.3.2004 03:25 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Kodování během ripování v konzoli
Nic, proste se ten oggenc zablokuje ve volani read a kdyz jsou data k dispozici, tak bezi dal. Zadne "real-time" pozadavky nema (nepracuje s HW) tak muze spat jak dlouho je treba. Podle me ten clovek mluvil o vypalovani, kde muze byt problem, kdyz cdrecord nema data a ta mechanika neumi pri vypalovani "pockat".

Ted uz je ale fakt pozde...
12.3.2004 06:58 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Kodování během ripování v konzoli
... svislitko ... - krasny vyraz :-D
15.3.2004 16:39 Endi
Rozbalit Rozbalit vše Kodování během ripování v konzoli
Ahoj, nevěděl by někdo jak to ošetřit v programu? Bohužel moc nevidím ani do programování, ani do unixu, prosím pomožte. Jediný co mi fungovalo bylo tohle:
#!/bin/env python
 
import os
 
def feed():
  (stdin, stdout) = os.popen2('cdda2wav -t10 -D /dev/cdrom - 2>/dev/null', 'r')
  return stdout
 
def eat(stream):
  stdin = os.popen("oggenc - >track01.ogg", 'w')
  stdin.write(stream.read())
 
data = feed()
eat(data)
ale i takhle proces čeká až zkončí ten první. Díkes.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.