abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 08:00 | Komunita

V sobotu proběhla konference Online GodotCon 2021 vývojářů a uživatelů multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Zatím nesestříhaný videozáznam příspěvků je k dispozici na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 10:00 | Zajímavý software

Deskreen byl vydán ve verzi 1.0.0. Jedná se o aplikaci umožňující používat libovolné zařízení s webovým prohlížečem jako druhou obrazovku, viz videoukázka. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPLv3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
včera 09:00 | Zajímavý software

Byla vydána nová verze 0.11.0 raw photo editoru Filmulator. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv3. Ke stažení je také spustitelný balíček ve formátu AppImage.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
23.1. 09:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 13.8 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v příspěvku na blogu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.1. 16:33 | Zajímavý článek

Otevřená certifikační autorita Let’s Encrypt v příspěvku na svém blogu představila své nové databázové servery. Hardware: 2U rack server Dell EMC PowerEdge R7525, CPU 2x AMD EPYC 7542, Memory 2TB 3200MT/s, Storage 24x 6.4TB Intel P4610 NVMe SSD. Software: OpenZFS a MariaDB s InnoDB.

Ladislav Hagara | Komentářů: 26
22.1. 15:33 | Zajímavý článek

Článek systemd pro vývojáře: lokální vývojové servery v systemd na MojeFedora.cz doporučuje vývojářům používání systemd k ovládání svých projektů pomocí "systemctl --user".

Ladislav Hagara | Komentářů: 24
22.1. 14:44 | Nová verze

Vyšla nová verze souborového manažera Midnight Commander 4.8.26. Mezi hlavní novinky patří zachování obsahu příkazové řádky při přepínání panelů pomocí Ctrl+O, stíny okolo dialogových oken jako v Norton Commanderu a dalších (vytvořeno autorem zprávičky), podpora jakkoli dlouhých názvů souborů a spousta dalších drobnějších věcí.

Aleš Janda | Komentářů: 15
22.1. 07:00 | Komunita

Projekty Elasticsearch a Kibana změní s verzí 7.11 licenci. Už se nebude jednat o open source software. Důvodem změny licence byl spor se společností AWS (Amazon Web Services). AWS na změnu licence odpovídá vlastním forkem. Vycházet bude z verze 7.10 a zůstane pod open source licencí Apache.

Ladislav Hagara | Komentářů: 18
21.1. 23:33 | Komunita

Lidé ze společnosti Corellium se včera na Twitteru pochlubili screenshotem Ubuntu na Apple Siliconu aneb zprovoznili Ubuntu na počítači Apple s novým ARM procesorem M1. CTO jej už používá k vývoji ve svém herním křesle s 49 palcovým monitorem. Dnes byly na blogu Corellium publikovány detaily a pro případné zájemce i návod a obraz ke stažení. Upravili obraz Ubuntu pro Raspberry Pi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 27
21.1. 13:22 | IT novinky

Rodina počítačů Raspberry Pi se rozšířila o jednočipový počítač Raspberry Pi Pico v ceně 4 dolary s vlastním procesorem RP2040. Představení na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 18
Jestliže používáte distribuci CentOS, kterou náhradu plánujete vzhledem k oznámenému ukončení vydávání?
 (28%)
 (4%)
 (2%)
 (21%)
 (0%)
 (3%)
 (44%)
Celkem 200 hlasů
 Komentářů: 4, poslední dnes 03:13
Rozcestník

Dotaz: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti

6.4.2004 20:51 r
prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
Přečteno: 69×
prosim o pomoc: mam geforce2 go (dell inspiron 2650), RH9, jadro 2.6.5. nebudu popisovat znamy problem s tuhnutim kompu pri prepnuti z X do konzoly. v jadre nemam zakompilovanu podporu framebuffru, presto system udela nasledujici. s ovladacem "nv" se po prepnuti na terminal pouze nezobrazuje nic, s ovladacem "nvidia" system vytuhne uplne. funguje to pouze s "vesa" driverem. jinak vsechny ovladace v X jedou bez problemu (vesa je nejaka pribrzdena), ale potrebuji se prepinat na konzolu. s "nvidia" to vytuhne i pri logoff, reboot, proste jak vlezu na konzolu. uz se stim pekluju nekolik dni, mate nejaky napad, jak to rozchodit? precetl jsem celou diskuzi, ale nikde neni konkretne popsano, jak to udelat. diky, r.s.

Odpovědi

12.4.2004 20:40 Libor Valenta | skóre: 13 | Trutnov
Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
Ovladace nvidia pouzivas distribucni (z nejakeho RPM balicku) nebo z nvida.com?
12.4.2004 22:01 Martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
Zkus vypnout APM, popripade prepnout na ACPI
Jiří Svoboda avatar 13.4.2004 09:49 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
Bohuzel nemam odpoved, ale dotaz...
Mam taky Dell (Latitude 810) s GeForce2 GO. Pokud nastavim rozliseni vetsi nez 1024x768 (LCD displej ma fyzicky 1600x1200) presne fungovat 3D akcelerace a zmensi se pocet barev (i kdyz je barevna hloubka nastavena na 24bit, pocet barev odpovida cca. 16bitove hloubce). Da se s tim neco delat?
13.4.2004 10:10 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
Přidat ram na grafické kartě :-))))

Je to jednoduché grafika má určitou ram a do ní se vleze určitý počet dat takže čím větší rozlišení tím to zabere více a čím větší počet barev tak to zabere taky více plus část je rezervována na textury a pro práci vlastního procesoru grafiky. :-)

S monitorem to nemá co dělat. :-) ten dokáže pouze zobrazit maximálně XxY bodů ....

Jinak pokud karta má dost RAM tak je možné že ji ovladač špatně detekoval což se dá napravit že se do konfiguráku napíše správná velikost RAM. :-)
Jiří Svoboda avatar 13.4.2004 11:37 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
Heh, jo, jasne, ale vsechno, co jsi napsal, vim. :-)
Graficka karta ma k dispozici 16MB a i pri maximalnim rozliseni a nejvyssi barevne hloubce (24 resp. 32bitu) nepotrebuje vic nez 8MB (1600 x 1200 x 4 = 7.860.000 bytes). S parametrem VideoRam jsem uz taky laboroval.
Pochopil bych, kdyby treba prestala fungovat jen ta 3D akcelerace (na doublebuffering + textury by pamet nemusela stacit), ale ta barevna hloubka mi vrta hlavou...
Mam spis podezreni, ze je to nejake HW omezeni, protoze mam dojem, ze X Server hlasi, ze bezi ve 24 bit hloubce.
13.4.2004 12:06 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
Málo ram nějak to blbě počítáš mě to vychází na 17280000 :-)

čili rozlišení 1600x1200x3(barvy rgb)x24(na jednubarvu)/8=17280000

:-)
Jiří Svoboda avatar 13.4.2004 13:04 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
Jenze 24 bitu neni na jednu barvu (presneji na jednu slozku), ale na cele RGB. Na slozku je 8 bitu. Ve skutecnosti navic karta pouziva stejne 32bitu na pixel (aby zacinal kazdy pixel na mocnine dvou).
Ctyrka v mem vypoctu je 8 bitu Red, 8 bitu Green a 8 bitu Blue a 8 bitu ono "dorovnani" (nekdy se pouziva jako alfa).
Takze blbe pocitas ty. :-)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.