abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Humor

    Google vyvíjí softwarovou klávesnici Gboard pro mobilní telefony. Jeho japonská pobočka vyvíjí klávesnice hardwarové. Představovala je obvykle na apríla. Letošní poněkud delší prototyp Gboard Bar byl představen (YouTube) až v říjnu. Stejně jako loňský Gboard Yunomi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | Pozvánky

    Zítra a pozítří probíhá Hackathon veřejné správy 4.0: "Stát disponuje nepředstavitelným množstvím dat. Jsou mimo jiné ukrytá v tisících informačních systémů, za jejichž vznik a údržbu stát ročně zaplatí miliardy korun. Mnoho dat se ale do těchto systémů zadává špatně či neúplně, některá zcela chybí. Jiná jsou duplicitní, další si protiřečí. A o tom, jak jsou na tom tyto systémy s uživatelským komfortem, a do kolika z nich může veřejnost

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:00 | IT novinky

    Po Make-A-Video byly představeny další text-to-video AI systémy pro generování videí z textového popisu. Tentokrát od Googlu. Imagen Video a Phenaki.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | Komunita

    Na YouTube byly zveřejněny videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu. Do programu byly přidány odkazy na jednotlivé záznamy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:00 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 5.5 (aktuálně 5.5.2805.32) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 106.0.5249.91. Přehled novinek v příspěvku na blogu a ve videu na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:00 | Zajímavý projekt

    Volně ke stažení je kniha Kyberpohádky (pdf) aneb vzdělávání dětí ve věku 4 až 6 let v oblasti kybernetické bezpečnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 08:00 | IT novinky

    Standard Matter (Wikipedie, GitHub), původně Connected Home over IP (CHIP), pro propojení IoT a domácí automatizaci byl vydán ve verzi 1.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 06:00 | Komunita

    Byly publikovány videozáznamy přednášek z letošní Open Source Firmware Conference (OSFC) konané 19. až 21. září. Přístupné jsou přímo z programu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.10. 22:33 | Komunita

    Mark Shuttleworth, CEO společnosti Canonical stojící za Ubuntu, na YouTube představil beta verzi nové vylepšené desetileté podpory Ubuntu pojmenované Ubuntu Pro. Ta dosavadní podporu z názvem "Ubuntu Advantage for Infrastructure", nově "Ubuntu Pro (Infra-only)", rozšiřuje o více než 23 000 balíčků. Podporu Ubuntu Pro lze po registraci využívat zdarma až pro 5 počítačů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    5.10. 17:11 | Zajímavý software

    Na konferenci XDC 2022 byl mimo jiné představen nový open source Vulkan ovladač pro Nvidia GPU s názvem NVK. Podrobnosti v příspěvku na blogu společnost Collabora.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filtr modrého světla používáte u počítače?
     (53%)
     (5%)
     (4%)
     (45%)
    Celkem 112 hlasů
     Komentářů: 6, poslední včera 22:25
    Rozcestník


    Dotaz: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti

    6.4.2004 20:51 r
    prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Přečteno: 74×
    prosim o pomoc: mam geforce2 go (dell inspiron 2650), RH9, jadro 2.6.5. nebudu popisovat znamy problem s tuhnutim kompu pri prepnuti z X do konzoly. v jadre nemam zakompilovanu podporu framebuffru, presto system udela nasledujici. s ovladacem "nv" se po prepnuti na terminal pouze nezobrazuje nic, s ovladacem "nvidia" system vytuhne uplne. funguje to pouze s "vesa" driverem. jinak vsechny ovladace v X jedou bez problemu (vesa je nejaka pribrzdena), ale potrebuji se prepinat na konzolu. s "nvidia" to vytuhne i pri logoff, reboot, proste jak vlezu na konzolu. uz se stim pekluju nekolik dni, mate nejaky napad, jak to rozchodit? precetl jsem celou diskuzi, ale nikde neni konkretne popsano, jak to udelat. diky, r.s.

    Odpovědi

    12.4.2004 20:40 Libor Valenta | skóre: 13 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Ovladace nvidia pouzivas distribucni (z nejakeho RPM balicku) nebo z nvida.com?
    12.4.2004 22:01 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Zkus vypnout APM, popripade prepnout na ACPI
    Jiří Svoboda avatar 13.4.2004 09:49 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Bohuzel nemam odpoved, ale dotaz...
    Mam taky Dell (Latitude 810) s GeForce2 GO. Pokud nastavim rozliseni vetsi nez 1024x768 (LCD displej ma fyzicky 1600x1200) presne fungovat 3D akcelerace a zmensi se pocet barev (i kdyz je barevna hloubka nastavena na 24bit, pocet barev odpovida cca. 16bitove hloubce). Da se s tim neco delat?
    13.4.2004 10:10 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Přidat ram na grafické kartě :-))))

    Je to jednoduché grafika má určitou ram a do ní se vleze určitý počet dat takže čím větší rozlišení tím to zabere více a čím větší počet barev tak to zabere taky více plus část je rezervována na textury a pro práci vlastního procesoru grafiky. :-)

    S monitorem to nemá co dělat. :-) ten dokáže pouze zobrazit maximálně XxY bodů ....

    Jinak pokud karta má dost RAM tak je možné že ji ovladač špatně detekoval což se dá napravit že se do konfiguráku napíše správná velikost RAM. :-)
    Jiří Svoboda avatar 13.4.2004 11:37 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Heh, jo, jasne, ale vsechno, co jsi napsal, vim. :-)
    Graficka karta ma k dispozici 16MB a i pri maximalnim rozliseni a nejvyssi barevne hloubce (24 resp. 32bitu) nepotrebuje vic nez 8MB (1600 x 1200 x 4 = 7.860.000 bytes). S parametrem VideoRam jsem uz taky laboroval.
    Pochopil bych, kdyby treba prestala fungovat jen ta 3D akcelerace (na doublebuffering + textury by pamet nemusela stacit), ale ta barevna hloubka mi vrta hlavou...
    Mam spis podezreni, ze je to nejake HW omezeni, protoze mam dojem, ze X Server hlasi, ze bezi ve 24 bit hloubce.
    13.4.2004 12:06 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Málo ram nějak to blbě počítáš mě to vychází na 17280000 :-)

    čili rozlišení 1600x1200x3(barvy rgb)x24(na jednubarvu)/8=17280000

    :-)
    Jiří Svoboda avatar 13.4.2004 13:04 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Jenze 24 bitu neni na jednu barvu (presneji na jednu slozku), ale na cele RGB. Na slozku je 8 bitu. Ve skutecnosti navic karta pouziva stejne 32bitu na pixel (aby zacinal kazdy pixel na mocnine dvou).
    Ctyrka v mem vypoctu je 8 bitu Red, 8 bitu Green a 8 bitu Blue a 8 bitu ono "dorovnani" (nekdy se pouziva jako alfa).
    Takze blbe pocitas ty. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.