abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 09:00 | Komunita

    Konference OpenAlt 2022 proběhne o víkendu 17. a 18. září na FIT VUT v Brně. Přednášky lze přihlásit do 15. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:00 | Zajímavý článek

    GNOME Web (Epiphany) přichází s podporou rozšíření, která jsou kompatibilní s rozšířeními ve Firefoxu. Více v článku WebExtensions v Epiphany (GNOME Web) na MojeFedora.cz.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 07:00 | IT novinky

    Ve Vancouveru probíhá konference a výstava SIGGRAPH 2022 (Special Interest Group on Computer Graphics and Interactive Techniques) věnována počítačové grafice. Řada firem představuje své novinky. Intel například představil profesionální grafické karty Arc Pro A50, A40 a A30M (Mobile).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:33 | Humor

    Příkaz cat měl dnes svůj den (International Cat Day). Kolikrát jste jej dnes použili? Nebo máte raději bat?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 10:00 | Nová verze

    Minetest (Wikipedie), multiplatformní open source voxelový herní engine a hra inspirovaná Minecraftem, byl vydán ve verzi 5.6.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Instalovat lze také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | Komunita

    Projekt Debian získal doménu debian.community. Jedná se o výsledek doménového sporu u WIPO/UDRP: "Doména debian.community byla zaregistrována ve zlé víře a byla používána k pošpinění ochranných známek projektu Debian". Viz Wayback Machine.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 07:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován detailní rozbor zranitelnosti CVE-2022-29582 v Linuxu v io_uring. Zranitelnost byla v upstreamu opravena již v dubnu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 23:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního InstallFestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.8. 17:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 9.3 open source unixového operačního systému NetBSD (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    6.8. 09:00 | Nová verze

    Po 9 měsících od vydání verze 3.4 byla vydána nová verze 3.5 multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy a videi v příspěvku na blogu a na YouTube. Major verze 4.0 se blíží k první betě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Audioknihy ve srovnání s knihami tištěnými (papírovými nebo elektronickými) poslouchám
     (32%)
     (2%)
     (6%)
     (61%)
    Celkem 145 hlasů
     Komentářů: 1, poslední včera 21:17
    Rozcestník


    Dotaz: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti

    6.4.2004 20:51 r
    prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Přečteno: 74×
    prosim o pomoc: mam geforce2 go (dell inspiron 2650), RH9, jadro 2.6.5. nebudu popisovat znamy problem s tuhnutim kompu pri prepnuti z X do konzoly. v jadre nemam zakompilovanu podporu framebuffru, presto system udela nasledujici. s ovladacem "nv" se po prepnuti na terminal pouze nezobrazuje nic, s ovladacem "nvidia" system vytuhne uplne. funguje to pouze s "vesa" driverem. jinak vsechny ovladace v X jedou bez problemu (vesa je nejaka pribrzdena), ale potrebuji se prepinat na konzolu. s "nvidia" to vytuhne i pri logoff, reboot, proste jak vlezu na konzolu. uz se stim pekluju nekolik dni, mate nejaky napad, jak to rozchodit? precetl jsem celou diskuzi, ale nikde neni konkretne popsano, jak to udelat. diky, r.s.

    Odpovědi

    12.4.2004 20:40 Libor Valenta | skóre: 13 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Ovladace nvidia pouzivas distribucni (z nejakeho RPM balicku) nebo z nvida.com?
    12.4.2004 22:01 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Zkus vypnout APM, popripade prepnout na ACPI
    Jiří Svoboda avatar 13.4.2004 09:49 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Bohuzel nemam odpoved, ale dotaz...
    Mam taky Dell (Latitude 810) s GeForce2 GO. Pokud nastavim rozliseni vetsi nez 1024x768 (LCD displej ma fyzicky 1600x1200) presne fungovat 3D akcelerace a zmensi se pocet barev (i kdyz je barevna hloubka nastavena na 24bit, pocet barev odpovida cca. 16bitove hloubce). Da se s tim neco delat?
    13.4.2004 10:10 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Přidat ram na grafické kartě :-))))

    Je to jednoduché grafika má určitou ram a do ní se vleze určitý počet dat takže čím větší rozlišení tím to zabere více a čím větší počet barev tak to zabere taky více plus část je rezervována na textury a pro práci vlastního procesoru grafiky. :-)

    S monitorem to nemá co dělat. :-) ten dokáže pouze zobrazit maximálně XxY bodů ....

    Jinak pokud karta má dost RAM tak je možné že ji ovladač špatně detekoval což se dá napravit že se do konfiguráku napíše správná velikost RAM. :-)
    Jiří Svoboda avatar 13.4.2004 11:37 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Heh, jo, jasne, ale vsechno, co jsi napsal, vim. :-)
    Graficka karta ma k dispozici 16MB a i pri maximalnim rozliseni a nejvyssi barevne hloubce (24 resp. 32bitu) nepotrebuje vic nez 8MB (1600 x 1200 x 4 = 7.860.000 bytes). S parametrem VideoRam jsem uz taky laboroval.
    Pochopil bych, kdyby treba prestala fungovat jen ta 3D akcelerace (na doublebuffering + textury by pamet nemusela stacit), ale ta barevna hloubka mi vrta hlavou...
    Mam spis podezreni, ze je to nejake HW omezeni, protoze mam dojem, ze X Server hlasi, ze bezi ve 24 bit hloubce.
    13.4.2004 12:06 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Málo ram nějak to blbě počítáš mě to vychází na 17280000 :-)

    čili rozlišení 1600x1200x3(barvy rgb)x24(na jednubarvu)/8=17280000

    :-)
    Jiří Svoboda avatar 13.4.2004 13:04 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Jenze 24 bitu neni na jednu barvu (presneji na jednu slozku), ale na cele RGB. Na slozku je 8 bitu. Ve skutecnosti navic karta pouziva stejne 32bitu na pixel (aby zacinal kazdy pixel na mocnine dvou).
    Ctyrka v mem vypoctu je 8 bitu Red, 8 bitu Green a 8 bitu Blue a 8 bitu ono "dorovnani" (nekdy se pouziva jako alfa).
    Takze blbe pocitas ty. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.