Byla vydána (𝕏) nová verze 24.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 24.7 je Thriving Tiger. Přehled novinek v příspěvku na fóru.
Binarly REsearch upozorňuje na bezpečnostní problém PKFail (YouTube) v ekosystému UEFI. Stovky modelů zařízení používají pro Secure Boot testovací Platform Key vygenerovaný American Megatrends International (AMI) a jeho privátní část byla při úniku dat prozrazena. Do milionů zařízení (seznam v pdf) po celém světě tak útočníci mohou do Secure Bootu vložit podepsaný malware. Otestovat firmware si lze na stránce pk.fail. Ukázka PoC na Linuxu na Windows na YouTube.
Mobilní operační systém /e/OS (Wikipedie) založený na Androidu / LineageOS, ale bez aplikací a služeb od Googlu, byl vydán ve verzi 2.2 (Mastodon, 𝕏). Přehled novinek na GitLabu. Vypíchnuta je rodičovská kontrola.
Společnost OpenAI představila vyhledávač SearchGPT propojující OpenAI modely umělé inteligence a informace z webů v reálném čase. Zatím jako prototyp pro vybrané uživatele. Zapsat se lze do pořadníku čekatelů.
Distribuce Linux Mint 22 „Wilma“ byla vydána. Je založená na Ubuntu 24.04 LTS, ale s desktopovým prostředím Cinnamon (aktuálně verze 6.2), příp. MATE nebo Xfce, balíkem aplikací XApp, integrací balíčků Flatpak a dalšími změnami. Více v přehledu novinek a poznámkách k vydání.
Příspěvek na blogu Truffle Security: Kdokoli může přistupovat ke smazaným a privátním repozitářům na GitHubu.
Byla vydána nová verze 14 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v cgitu. Vypíchnout lze podporu rozšíření v Lua.
Byla vydána verze 1.80.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Apple oznámil, že v beta verzi spustil své Apple Maps na webu. Podporován je také webový prohlížeč Chrome. Ne však na Linuxu.
Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 65 tisíc vývojářů. Z Česka jich bylo 710. Ze Slovenska 246.
[Adblock] */ad/* */adclick/* */ads/* */banner/* *adtech* *annonce* *banners* *doubleclick* ad.adrenaline.cz ad.iinfo.cz ad.kvantum.cz ad.lupa.cz ad.uk.doubleclick.net ad2.bbmedia.cz ad2.billboard.cz ad2.lupa.cz adarbo2.bbmedia.cz adidnes2.bbmedia.cz adlog.com.com ads.beyondgeek.com ads.enliven.com adsales.palmgear.com adsales02.palmgear.com adserve5.nikkeibp.co.jp adserver.securityfocus.com adsweb.tiscali.cz adx.adrenaline.cz ar.atwola.com asn.premium.cz banner.adrenaline.cz bb.underground.cz billboard.cz bizad.nikkeibp.co.jp cache.burstnet.com col1.linuxfreak.org ilt.klix.cz manie.redbox.cz media??.fastclick.net www.123shop.cz www.ad.tomshardware.com www.adbanner.cz www.adrenaline.cz www.askheartbeat.com www.banner.cz www.bbmedia.cz z1.adserver.com
Do televize nebo rádia se taky jiný typ reklamy dá dostat jen blbě a nevím, jak by to vypadalo, kdyby v pozadí třeba při Událostech visel místo toho dneska tak oblíbeného "velína" obrovský plakát s nápisem Coca-cola.
Nejsem takový pesimista, protože uživatel internetu se může rozhodnout co si stáhne a co ne, což je u televize podstatně obtížnější. Poskytoval může, dle mého, donutit uživatele si reklamu stáhnout jedině tak, že mu její blokování nebude stát za to. (což znamená dvě cesty, učinit blokování obtížnějším nebo udělat reklamy méně otravné, dobrým příkladem obého jsou textové reklamy jako třeba od googlu)
Leoši, dalo by se z počítadla přístupů na ABCLinuxu odečíst počítadla raklam (ty asi vydělit počtem reklam na stránku), abychom měli odhlad, kolik lidí už reklamu vyfiltrovanou má?
Nebylo by obranou umístit reklamu na tento server? To už by se těžkou filtrovalo. Ztratil by tím zákazník nezávislé počítdlo?
Když už jsem nakousl počítadla, jaký je poměr přístupů na ABCLinuxu ze systémů Win/Linux? Sorry za odbočení.
Chapem, ze mnohe internetove servery z reklamy ziju a skutocne je to dilema. Je to skoda, ked oblubeny server ide ku dnu kvoli tomu, ze jeho uzivatelia neodklikali dost rekalm.
Anglictina ma na to vyraz 'trade-off' - treba najst rovnovahu, dost reklamy na to aby priniesla financie, ale nie tak vela aby odradila navstevnikov (ci popchla ich k tomu aby blokovali vsetku reklamu) - najst tuto rovnovahu je riadny oriesok.
Tiskni
Sdílej: