abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:22 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:33 | Nová verze

    Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Komunita

    Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 05:11 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 00:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:22 | IT novinky

    Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | IT novinky

    Evropská komise zkoumá možnosti, jak přinutit členské státy Evropské unie, aby ze svých telekomunikačních sítí postupně vyloučily čínské dodavatele Huawei a ZTE. Místopředsedkyně EK Henna Virkkunenová chce změnit doporučení nepoužívat rizikové dodavatele při budování mobilních sítí z roku 2020 v právně závazný požadavek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:22 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (18%)
     (22%)
     (15%)
     (23%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 348 hlasů
     Komentářů: 16, poslední včera 18:21
    Rozcestník

    Dotaz: Gimp + GEGL = 3.0

    28.1.2005 16:25 Endi
    Gimp + GEGL = 3.0
    Přečteno: 401×
    Ahoj,
    nevíte jaký je stav vývoje další stabilní verze Gimpu? Někde jsem četl, že Mark Shuttleworth zaplatil nějakému vývojáři za integraci knihovny GEGL (a tedy color managementu) do Gimpu. Zatím jsem nikde nenašel zmínku, jak je s tím ten člověk daleko a jestli se na to nevykašlal.

    Odpovědi

    28.1.2005 16:41 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gimp + GEGL = 3.0
    Jak to tak z mého pozorovacího stanoviště vypadá, tak GIMPíci teď vydali verzi 2.2 a mají s tím dost práce. Za nějakou dobu určitě připraví plán pro další verze a jak to tak dle náhodných dojmů vypadá, tak GEGL (můj kandidát číslo 1 na nejpitomější zkratkonázev roku) hraje ve vývoji GIMPu určitě velkou roli, ale já se tím nezabývám. Mě zatím úplně stačí ta 2.0 co jsem měl v distribuci a nevypadá to, že by se na tom něco mělo měnit :-)
    Copak toho není dost?
    28.1.2005 16:54 Endi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gimp + GEGL = 3.0
    Já jsem s 2.2 taky navýsost spokojen, pokud pracuji s RGB, tedy pokud se výsledek bude zobrazovat na monitoru. Ale pokud jde o prepress, je CMYK model a color management nezbytný. Nejsem si úplně jistý, ale to bylo hlavní motivací pro Shuttlewortha aby na to vysolil $30K. Už je to pěkně dlouho a nemám žádné informace jak jsou s tím daleko. Web GEGLu je stejný jako před rokem.
    28.1.2005 17:06 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gimp + GEGL = 3.0
    No jo, no. Já CMYK model k ničemu nepotřebuju, tak mě to moc netrápí.

    Každopádně, co jsem tak procházel různé odkazy, tak GEGL je pro další verze určitě v plánu, ale ohledně stavu, přijde mi, že ještě ani nezkusili jestli to vůbec chodí :-)
    Copak toho není dost?
    28.1.2005 17:37 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gimp + GEGL = 3.0
    Hlavně ten GEGL vypadá nějak mrtvě: mailing list, CVS :-(
    28.1.2005 20:52 Endi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gimp + GEGL = 3.0
    To jsou špatné zprávy, bez toho se ještě Photoshopu dlouho nevyrovná (až na cenu:). Kdyby těch 30 klacků dali radši mě, abych je propil.
    Stanislav Brabec avatar 31.1.2005 13:14 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gimp + GEGL = 3.0
    Před pár dny se v CVS odvětvil GIMP 2.3/2.4.

    Díval jsem se do diskuse na gimp-devel, kde se zrovna toto téma probírá.

    Jedna cesta je řešení-neřešení - nechat GIMP, jak je a přidat pár pluginů na zápis a čtení obrázků s profilem. Je to jednoduché, a lze to napsat během pár dnů. Problémy jsou s 3×8bitovým prostorem a nutností neustálých konverzí.

    Druhá cesta je překopat celý GIMP, aby používal abstraktní vrstvu barevných prostorů (možná onen GEGL nebo něco s podobným API) namísto pevného RGB 3× 0-255 a zobrazovací filtry. A do toho se zatím nikdo nepustil. Tato první fáze (úpravy kódu) by nebyla až tak složitá, ale o to víc pracná.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.