abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    14.7. 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 399 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: Gimp + GEGL = 3.0

    28.1.2005 16:25 Endi
    Gimp + GEGL = 3.0
    Přečteno: 384×
    Ahoj,
    nevíte jaký je stav vývoje další stabilní verze Gimpu? Někde jsem četl, že Mark Shuttleworth zaplatil nějakému vývojáři za integraci knihovny GEGL (a tedy color managementu) do Gimpu. Zatím jsem nikde nenašel zmínku, jak je s tím ten člověk daleko a jestli se na to nevykašlal.

    Odpovědi

    28.1.2005 16:41 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gimp + GEGL = 3.0
    Jak to tak z mého pozorovacího stanoviště vypadá, tak GIMPíci teď vydali verzi 2.2 a mají s tím dost práce. Za nějakou dobu určitě připraví plán pro další verze a jak to tak dle náhodných dojmů vypadá, tak GEGL (můj kandidát číslo 1 na nejpitomější zkratkonázev roku) hraje ve vývoji GIMPu určitě velkou roli, ale já se tím nezabývám. Mě zatím úplně stačí ta 2.0 co jsem měl v distribuci a nevypadá to, že by se na tom něco mělo měnit :-)
    Copak toho není dost?
    28.1.2005 16:54 Endi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gimp + GEGL = 3.0
    Já jsem s 2.2 taky navýsost spokojen, pokud pracuji s RGB, tedy pokud se výsledek bude zobrazovat na monitoru. Ale pokud jde o prepress, je CMYK model a color management nezbytný. Nejsem si úplně jistý, ale to bylo hlavní motivací pro Shuttlewortha aby na to vysolil $30K. Už je to pěkně dlouho a nemám žádné informace jak jsou s tím daleko. Web GEGLu je stejný jako před rokem.
    28.1.2005 17:06 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gimp + GEGL = 3.0
    No jo, no. Já CMYK model k ničemu nepotřebuju, tak mě to moc netrápí.

    Každopádně, co jsem tak procházel různé odkazy, tak GEGL je pro další verze určitě v plánu, ale ohledně stavu, přijde mi, že ještě ani nezkusili jestli to vůbec chodí :-)
    Copak toho není dost?
    28.1.2005 17:37 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gimp + GEGL = 3.0
    Hlavně ten GEGL vypadá nějak mrtvě: mailing list, CVS :-(
    28.1.2005 20:52 Endi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gimp + GEGL = 3.0
    To jsou špatné zprávy, bez toho se ještě Photoshopu dlouho nevyrovná (až na cenu:). Kdyby těch 30 klacků dali radši mě, abych je propil.
    Stanislav Brabec avatar 31.1.2005 13:14 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gimp + GEGL = 3.0
    Před pár dny se v CVS odvětvil GIMP 2.3/2.4.

    Díval jsem se do diskuse na gimp-devel, kde se zrovna toto téma probírá.

    Jedna cesta je řešení-neřešení - nechat GIMP, jak je a přidat pár pluginů na zápis a čtení obrázků s profilem. Je to jednoduché, a lze to napsat během pár dnů. Problémy jsou s 3×8bitovým prostorem a nutností neustálých konverzí.

    Druhá cesta je překopat celý GIMP, aby používal abstraktní vrstvu barevných prostorů (možná onen GEGL nebo něco s podobným API) namísto pevného RGB 3× 0-255 a zobrazovací filtry. A do toho se zatím nikdo nepustil. Tato první fáze (úpravy kódu) by nebyla až tak složitá, ale o to víc pracná.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.