abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:44 | Zajímavý software

    Společnost Collabora vydala (YouTube) na LibreOffice založený desktopový kancelářský balík Collabora Office. Pro Windows, macOS a Linux. Se stejným uživatelským rozhraním jako Collabora Online. Svůj desktopový kancelářský balík s rozhraním LibreOffice pojmenovala Collabora Office Classic.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:00 | Nová verze

    Glen MacArthur vydal AV Linux (AVL) a MX Moksha (MXM) 25. S linuxovým jádrem Liquorix. AV Linux (Wikipedie) je linuxová distribuce optimalizována pro tvůrce audio a video obsahu. Nejnovější AV Linux vychází z MX Linuxu 25 a Debianu 13 Trixie. AV Linux přichází s desktopovým prostředím Enlightenment 0.27.1 a MX Moksha s prostředím Moksha 0.4.1 (fork Enlightenmentu).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:55 | Nová verze

    Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | IT novinky

    Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 12:22 | Zajímavý software

    Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Komunita

    Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 04:44 | Komunita

    Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    26.11. 14:55 | IT novinky

    Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 47
    26.11. 14:11 | Humor

    Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    26.11. 12:44 | Nová verze

    Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (46%)
     (20%)
     (18%)
     (23%)
     (16%)
     (24%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 413 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    Dotaz: Gimp + GEGL = 3.0

    28.1.2005 16:25 Endi
    Gimp + GEGL = 3.0
    Přečteno: 401×
    Ahoj,
    nevíte jaký je stav vývoje další stabilní verze Gimpu? Někde jsem četl, že Mark Shuttleworth zaplatil nějakému vývojáři za integraci knihovny GEGL (a tedy color managementu) do Gimpu. Zatím jsem nikde nenašel zmínku, jak je s tím ten člověk daleko a jestli se na to nevykašlal.

    Odpovědi

    28.1.2005 16:41 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gimp + GEGL = 3.0
    Jak to tak z mého pozorovacího stanoviště vypadá, tak GIMPíci teď vydali verzi 2.2 a mají s tím dost práce. Za nějakou dobu určitě připraví plán pro další verze a jak to tak dle náhodných dojmů vypadá, tak GEGL (můj kandidát číslo 1 na nejpitomější zkratkonázev roku) hraje ve vývoji GIMPu určitě velkou roli, ale já se tím nezabývám. Mě zatím úplně stačí ta 2.0 co jsem měl v distribuci a nevypadá to, že by se na tom něco mělo měnit :-)
    Copak toho není dost?
    28.1.2005 16:54 Endi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gimp + GEGL = 3.0
    Já jsem s 2.2 taky navýsost spokojen, pokud pracuji s RGB, tedy pokud se výsledek bude zobrazovat na monitoru. Ale pokud jde o prepress, je CMYK model a color management nezbytný. Nejsem si úplně jistý, ale to bylo hlavní motivací pro Shuttlewortha aby na to vysolil $30K. Už je to pěkně dlouho a nemám žádné informace jak jsou s tím daleko. Web GEGLu je stejný jako před rokem.
    28.1.2005 17:06 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gimp + GEGL = 3.0
    No jo, no. Já CMYK model k ničemu nepotřebuju, tak mě to moc netrápí.

    Každopádně, co jsem tak procházel různé odkazy, tak GEGL je pro další verze určitě v plánu, ale ohledně stavu, přijde mi, že ještě ani nezkusili jestli to vůbec chodí :-)
    Copak toho není dost?
    28.1.2005 17:37 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gimp + GEGL = 3.0
    Hlavně ten GEGL vypadá nějak mrtvě: mailing list, CVS :-(
    28.1.2005 20:52 Endi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gimp + GEGL = 3.0
    To jsou špatné zprávy, bez toho se ještě Photoshopu dlouho nevyrovná (až na cenu:). Kdyby těch 30 klacků dali radši mě, abych je propil.
    Stanislav Brabec avatar 31.1.2005 13:14 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gimp + GEGL = 3.0
    Před pár dny se v CVS odvětvil GIMP 2.3/2.4.

    Díval jsem se do diskuse na gimp-devel, kde se zrovna toto téma probírá.

    Jedna cesta je řešení-neřešení - nechat GIMP, jak je a přidat pár pluginů na zápis a čtení obrázků s profilem. Je to jednoduché, a lze to napsat během pár dnů. Problémy jsou s 3×8bitovým prostorem a nutností neustálých konverzí.

    Druhá cesta je překopat celý GIMP, aby používal abstraktní vrstvu barevných prostorů (možná onen GEGL nebo něco s podobným API) namísto pevného RGB 3× 0-255 a zobrazovací filtry. A do toho se zatím nikdo nepustil. Tato první fáze (úpravy kódu) by nebyla až tak složitá, ale o to víc pracná.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.