Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
[seventhatom@Vigor10 ~]$ glxinfo
name of display: :0.0
libGL warning: 3D driver returned no fbconfigs.
libGL error: InitDriver failed
libGL error: reverting to (slow) indirect rendering
display: :0 screen: 0
direct rendering: No
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.2
server glx extensions:
GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating,
GLX_EXT_import_context, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read,
GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig
client glx vendor string: SGI
client glx version string: 1.4
client glx extensions:
GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory,
GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_OML_swap_method,
GLX_OML_sync_control, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control,
GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig,
GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_visual_select_group
GLX extensions:
GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context,
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIS_multisample
OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org
OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect
OpenGL version string: 1.2 (1.5 Mesa 6.2.1)
OpenGL extensions:
GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_imaging, GL_ARB_multitexture,
GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_shadow,
GL_ARB_shadow_ambient, GL_ARB_texture_border_clamp,
GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add,
GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_crossbar,
GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_window_pos, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra,
GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_logic_op,
GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint,
GL_EXT_copy_texture, GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord,
GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters,
GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs,
GL_EXT_stencil_two_side, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_subtexture,
GL_EXT_texture, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_edge_clamp,
GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine,
GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object,
GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array, GL_APPLE_packed_pixels,
GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_texture_mirror_once,
GL_ATIX_texture_env_combine3, GL_IBM_texture_mirrored_repeat,
GL_INGR_blend_func_separate, GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_ycbcr_texture,
GL_NV_blend_square, GL_NV_point_sprite, GL_NV_texgen_reflection,
GL_NV_texture_rectangle, GL_SGIS_generate_mipmap,
GL_SGIS_texture_border_clamp, GL_SGIS_texture_edge_clamp,
GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIX_depth_texture, GL_SGIX_shadow,
GL_SGIX_shadow_ambient, GL_SUN_multi_draw_arrays
glu version: 1.3
glu extensions:
GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess
visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav
id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x23 24 tc 0 24 0 r y . 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None
0x24 24 tc 0 24 0 r . . 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None
0x25 24 tc 0 24 0 r y . 8 8 8 0 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None
0x26 24 tc 0 24 0 r . . 8 8 8 0 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None
0x27 24 tc 0 24 0 r y . 8 8 8 0 0 0 0 16 16 16 0 0 0 Slow
0x28 24 tc 0 24 0 r . . 8 8 8 0 0 0 0 16 16 16 0 0 0 Slow
0x29 24 tc 0 24 0 r y . 8 8 8 0 0 24 8 16 16 16 0 0 0 Slow
0x2a 24 tc 0 24 0 r . . 8 8 8 0 0 24 8 16 16 16 0 0 0 Slow
0x2b 24 dc 0 24 0 r y . 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None
0x2c 24 dc 0 24 0 r . . 8 8 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 None
0x2d 24 dc 0 24 0 r y . 8 8 8 0 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None
0x2e 24 dc 0 24 0 r . . 8 8 8 0 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None
0x2f 24 dc 0 24 0 r y . 8 8 8 0 0 0 0 16 16 16 0 0 0 Slow
0x30 24 dc 0 24 0 r . . 8 8 8 0 0 0 0 16 16 16 0 0 0 Slow
0x31 24 dc 0 24 0 r y . 8 8 8 0 0 24 8 16 16 16 0 0 0 Slow
0x32 24 dc 0 24 0 r . . 8 8 8 0 0 24 8 16 16 16 0 0 0 Slow
dmesg ke karte vypisuje toto:
agpgart: Found an AGP 2.0 compliant device at 0000:00:00.0.
agpgart: Putting AGP V2 device at 0000:00:00.0 into 1x mode
agpgart: Putting AGP V2 device at 0000:01:00.0 into 1x mode
Dekuji za tipy. Mam FC3, 2.6.11 kernel.
<pre>
Device
a DRI
z /etc/X11/xorg.conf
.
Section "Device" Identifier "Videocard0" Driver "mga" VendorName "Videocard vendor" BoardName "Matrox Millennium G400" EndSection
Section "DRI" Group 0 Mode 0666 EndSection
Device
přidat řádek:
Option "NoAccel" "false"PS: na zjišťování akcelerace je nejlepší příkaz:
glxinfo |grep -i direct
[seventhatom@Vigor10 ~]$ glxinfo |grep -i direct libGL warning: 3D driver returned no fbconfigs. libGL error: InitDriver failed libGL error: reverting to (slow) indirect rendering direct rendering: No OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect
Option "UseFBDev" "1"
[seventhatom@Vigor10 ~]$ /sbin/lsmod Module Size Used by mga 58561 1 snd_seq_dummy 4100 0 snd_seq_oss 39680 0 snd_seq_midi_event 8704 1 snd_seq_oss snd_seq 63248 5 snd_seq_dummy,snd_seq_oss,snd_seq_midi_event snd_msnd_pinnacle 27572 3 lp 12489 0 autofs4 26181 0 sunrpc 164485 1 video 15813 0 button 6609 0 battery 9285 0 ac 4805 0 md5 4161 1 ipv6 259201 10 uhci_hcd 33497 0 parport_pc 28421 0 parport 40201 2 lp,parport_pc via686a 18009 0 i2c_sensor 3521 1 via686a i2c_core 21953 2 via686a,i2c_sensor snd_cmipci 42016 3 snd_pcm_oss 52768 0 snd_mixer_oss 19072 5 snd_pcm_oss snd_pcm 99848 3 snd_msnd_pinnacle,snd_cmipci,snd_pcm_oss snd_page_alloc 10244 1 snd_pcm snd_opl3_lib 13056 1 snd_cmipci snd_timer 33668 3 snd_seq,snd_pcm,snd_opl3_lib snd_hwdep 9632 1 snd_opl3_lib gameport 5057 1 snd_cmipci snd_mpu401_uart 10368 1 snd_cmipci snd_rawmidi 30368 2 snd_msnd_pinnacle,snd_mpu401_uart snd_seq_device 9356 5 snd_seq_dummy,snd_seq_oss,snd_seq,snd_opl3_lib,s nd_rawmidi snd 59268 18 snd_seq_dummy,snd_seq_oss,snd_seq,snd_msnd_pinn acle,snd_cmipci,snd_pcm_oss,snd_mixer_oss,snd_pcm,snd_opl3_lib,snd_timer,snd_hwd ep,snd_mpu401_uart,snd_rawmidi,snd_seq_device soundcore 10785 6 snd_msnd_pinnacle,snd 8139too 29505 0 mii 4929 1 8139too floppy 64753 0 dm_snapshot 17669 0 dm_zero 2497 0 dm_mirror 25773 0 ext3 131145 2 jbd 82777 1 ext3 dm_mod 59221 6 dm_snapshot,dm_zero,dm_mirrorSection module v xorg.conf vypada takto (mam pridat Load "Glcore")?:
Section "Module" Load "dbe" Load "extmod" Load "fbdevhw" Load "glx" Load "record" Load "freetype" Load "type1" Load "dri" EndSectionMoc diky za podporu.
mga
zavedený je, takže na jádro snad nebude třeba sahat. Load "GLcore"
do konfiguráku a po dalším startu X si prohlídni log, co na to řekne:
grep -i glcore /var/log/Xorg.0.log
[seventhatom@Vigor10 ~]$ grep -i glcore /var/log/Xorg.0.log (II) Loading sub module "GLcore" (II) LoadModule: "GLcore" (II) Loading /usr/X11R6/lib/modules/extensions/libGLcore.a (II) Module GLcore: vendor="X.Org Foundation" (II) LoadModule: "Glcore" (WW) Warning, couldn't open module Glcore (II) UnloadModule: "Glcore" (EE) Failed to load module "Glcore" (module does not exist, 0)
libGL warning: 3D driver returned no fbconfigs.
Device Drivers -> Graphics support -> < > Matrox accelerationa jak bootnout s tím framebufferem je v
Documentation/fb/matroxfb.txt
ve zdrojácích kernelu.
Section "Module" Load "dbe" # Double buffer extension Load "drm" Load "GLcore" Load "type1" Load "extmod" Load "speedo" Load "freetype" Load "xtt" Load "glx" Load "v4l" EndSectiona pochopitelně tohle:
Section "DRI" Mode 0666 EndSectionA G400 mi takhle jede roky. A opakuji, že každá normální distribuce tohle bude mít přednastavené, takže snažit se něco kompilovat a přepisovat je cesta do pekel. Takže jestli to nefunguje, je potřeba na to jít systematicky. Nejdřív zkontrolovat, jestli jsou zavedené moduly jádra, co mají být zavedené (pozor !! to, že eventuleně zavedené nejsou a zároveň neexistují ještě není důvod něco bezhlavě kompilovat. Klidně mohou být součástí jádra. dmesg a /proc napoví). Potom jestli náhodou nepoužívám moc staré jádro s moc novým čipsetem (typicky jádro 2.4 s většinou nových desek), na který tam není ještě podpora. Potom jestli se loadují při startu X všechny komponenty, co se mají loadovat a samozřejmě zkontrolovat log. Takhle se na to musí přijít během chvíle.
Tiskni
Sdílej: