Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.
Lze v C++ pomocí nějakého proudu provést to, co lze takto jednoduše implementovat v C:
int main (int argc, char *argv[]) {
FILE *fp
if (argc == 1)
fp = stdin;
else
fp = fopen(argv[1], "r");
/* tady uz pracuji s fp nezavisle na tom
odkud beru data */
c = fgetc(fp)
...
Tzn. jak pomocí jednoho proudu neformátovaně číst data, ať už je vstupem standartní vstup nebo nějaký soubor?
#include <iostream>
#include <fstream>
int main(int argc, char **argv) {
std::istream *_fp;
if(argc == 1)
_fp = &std::cin;
else
_fp = new std::ifstream(argv[1]);
std::istream &fp = *_fp;
/* tady pracuju s fp jako s objektem istream */
int i;
fp >> i;
...
Neměl byste pak ale zapomínat ten stream po sobě zlikvidovat, takže by to chtělo nějaký příznak, zda se to má udělat. Nebo by šlo použít něco jako
#include <iostream>
#include <fstream>
#include <stdexcept>
void process_stream(std::istream& fs)
{
std::cout << fs.rdbuf();
}
int main(int argc, char* argv[])
{
int ret = 0;
if (argc < 2) {
process_stream(std::cin);
} else {
for (int i=1; i<argc; i++) {
std::ifstream fs(argv[i]);
if (!fs) {
std::cerr << "error: cannot open file " << argv[i] << std::endl;
ret = 1;
continue;
}
process_stream(fs);
}
}
return ret;
}
dup2() :-)
Díky všem za náměty, nakonec to nebude koukám tak složitý. Nicméně systém streamů v C++ musel navrhovat chovanec Guatemalského ústavu pro choromyslné...
V porovnání s céčkovským FILE * mi systém streamů v C++ přijde zbytečně složitý. Nicméně netvrdím, že pokud člověk do tohoto systému pronikne, nemůže být mocným nástrojem...
Ono je to složité hlavně na pohled. Když se to ale naučíte používat, udělá to strašně moc práce za vás. Viz třeba můj oblíbený
#include <iostream>
#include <locale>
int main(int argc, char* argv[])
{
if (argc != 3) return 1;
std::ios_base::sync_with_stdio(false);
std::wcin.imbue(std::locale(argv[1]));
std::wcout.imbue(std::locale(argv[2]));
std::wcout << std::wcin.rdbuf();
return 0;
}
(error handling si udělá laskavý čtenář za cvičení)
Tiskni
Sdílej: