abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

    včera 22:00 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:55 | Komunita

    Na itch.io probíhá Linux Game Jam 2023. Zapojit se a přihlásit hru běžící na Linuxu lze do 6. června do 01:59. Zahrát si lze hry z loňského ročníku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    27.5. 18:55 | IT novinky

    Na Steamu lze získat zdarma počítačové hry Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War a Hue. Na Epic Games Storu počítačovou hru Fallout: New Vegas - Ultimate Edition.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    26.5. 08:00 | Komunita

    WordPress (Wikipedie), open source systém pro správu webového obsahu (CMS), zítra slaví 20 let. První verze byla vydána 27. května 2003.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 31
    25.5. 21:44 | Nová verze

    Deno (Wikipedie), běhové prostředí (runtime) pro JavaScript, TypeScript a WebAssembly, bylo vydáno ve verzi 1.34. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Od verze 1.6 lze pomocí "deno compile" sestavit ze zdrojových kódů binární spustitelný soubor. Nově "deno compile" podporuje také npm balíčky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    25.5. 20:22 | Komunita

    Aktuálně posledním 14. open source filmem od Blender Studia je CHARGE (YouTube). Dokončuje se 15. film Pet Projects. Začíná se pracovat na 16. filmu s pracovním názvem Project Gold.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    25.5. 13:33 | Komunita

    Thunderbird má nové logo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    24.5. 21:44 | Komunita

    Není zcela jednoduché rozchodit v Linuxu kameru IPU6 umístěnou v noteboocích Dell Latitude 9420, Lenovo ThinkPad X1 Carbon Gen 10, Lenovo ThinkPad X1 Nano Gen 2, Lenovo ThinkPad X1 Yoga Gen 7 a dalších. Ve Fedora Linuxu je to teď snadnější. Hans de Goede informuje o podpoře kamery IPU6 ve Fedora Linuxu pomocí balíčků umístěných na RPM Fusion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    24.5. 17:33 | IT novinky

    Společnost AMD na YouTube představila a oznámila prodej grafické karty Radeon RX 7600. Cena začíná na 269 dolarech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.5. 12:11 | Nová verze

    Podman Desktop dospěl do verze 1.0. Jedná se o grafickou nadstavbu nad nástrojem Podman, jenž umožňuje vytvářet a provozovat kontejnery, aniž by uživatel potřeboval práva roota.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Obnovovací frekvenci obrazovky (LCD) preferuji
     (72%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 722 hlasů
     Komentářů: 13, poslední 25.5. 07:25
    Rozcestník

    Dotaz: problem s gcc

    26.8.2006 13:53 secido | skóre: 27
    problem s gcc
    Přečteno: 58×
    Tento kod mi so starsou verziu gcc fungoval:
    Fraction::Fraction(int znum, int zden) {
    num = znum;
    den = zden;
    normalize();
    }
    
    Fraction::Fraction(double f) {
    num = int(f) * 10000;
    num += int((f - int(f))*10000.0);
    den = 10000;
    normalize();
    }
    
    Fraction Fraction::operator+(Fraction b) {
    return Fraction(den*b.num+b.den*num, den*b.den);
    }
    
    ...
    
    c4=-.5+c1
    
    Teraz s pouzitim gcc 4.0.3 dostanem chybu:

    no match for ‘operator+’ in ‘-5.0e-1 + c1’

    Po takejto uprave to chodi:

    c4=Fraction(-.5)+c1

    V com je problem? Nemal by sa implicitne pouzit konstruktor Fraction(double)?

    Odpovědi

    26.8.2006 14:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problem s gcc

    Aby vám tohle prošlo, musel byste použít samostatný operátor, ne metodu. Tedy např.:

    inline Fraction operator + (const Fraction& x, const Fraction& y)
    {
      return Fraction(x.den*y.num+y.den*x.num, x.den*y.den);
    }
    
    26.8.2006 20:51 secido | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problem s gcc
    Skusal som to pridat, ale den a num su private. Radsej uvediem kompletny kod. Trochu som cvicil s C++ pred par rokmi no daleko som sa nedostal, teraz som znovu dostal chut :-).
    fraction.h:
    #ifndef FRACTION_H
    #define FRACTION_H
    
    #include <iostream>
    
    using namespace std;
    
    class Fraction
    {
        int num, den;
    
        int gcd(int, int);
    
        public:
    
        Fraction(int = 0, int = 1);
        Fraction(double);
        Fraction(const Fraction&);
        void normalize();
        Fraction operator+(const Fraction&);
        Fraction operator-();
        Fraction operator-(const Fraction&);
        Fraction operator*(const Fraction&);
        Fraction operator/(const Fraction&);
        const int numerator() const;
        const int denominator() const;
        friend ostream& operator<<(ostream& os, const Fraction& z);
        friend istream& operator>>(istream& is, Fraction& z);
        const double toDouble() const;
    };
    #endif
    
    fraction.cpp:
    #include "fraction.h"
    
    int Fraction::gcd(int a, int b) {
      int c = 1;
      a = (a >= 0) ? a : - a;
      b = (b >= 0) ? b : - b;
      while (c > 0) {
        c = a % b;
        a = b;
        b = c;
      }
      return a;
    }
    
    Fraction::Fraction(int znum, int zden) {
      num = znum;
      den = zden;
      normalize();
    }
    
    Fraction::Fraction(const Fraction& z):num(z.num), den(z.den) {
      cout << "Fraction(const Fraction&) : " << *this << endl;
    }
    
    Fraction::Fraction(double f) {
      num = int(f) * 10000;
      num += int((f - int(f))*10000.0);
      den = 10000;
      normalize();
    }
    
    void Fraction::normalize() {
      int lgcd = gcd(num, den);
      num /= lgcd;
      den /= lgcd;
    }
    
    Fraction Fraction::operator+(const Fraction &b) {
      return Fraction(den*b.num+b.den*num, den*b.den);
    }
    
    Fraction Fraction::operator-() {
      return Fraction(-num, den);
    }
    
    Fraction Fraction::operator-(const Fraction& b) {
      return Fraction(b.den*num-den*b.num, den*b.den);
    }
    
    Fraction Fraction::operator*(const Fraction& b) {
      return Fraction(num*b.num,den*b.den);
    }
    
    Fraction Fraction::operator/(const Fraction& b) {
      return Fraction(num*b.den, den*b.num);
    }
    
    const int Fraction::numerator() const {
      return num;
    }
    
    const int Fraction::denominator() const {
      return den;
    }
    
    ostream& operator<<(ostream& os, const Fraction& z) {
      if(z.den == 1)
        return os << z.num;
      else
        return os << z.num << "/" << z.den;
    }
    
    istream& operator>>(istream& is, Fraction& z) {
      char c;
      is >> z.num;
      is >> c;
      is >> z.den;
      return is;
    }
    
    const double Fraction::toDouble() const
    {
      return double(num)/double(den);
    }
    
    fractest.cpp:
    #include <iostream>
    #include "fraction.h"
    
    #define P(x) cout << "[" #x "] = " << (x) << endl;
    
    /*
    inline Fraction operator+(const Fraction& x, const Fraction& y) {
      return Fraction(x+y);
    }
    */
    
    
    int main()
    {
        Fraction c1(12,123);
        Fraction c2(98);
        Fraction c3(0,1);
        Fraction* c5 = new Fraction(2,3);
    
        P(c1); P(c2); P(c3); P(*c5);
    
        P(c3=c1+c2);
        P(c3=c1-c2);
        P(c3=c1*c2);
        P(c3=c1/c2);
        P(*c5=c1+c2+c3);
        P(c3=c1+c2/c3-c1);
        P(c3=(c1+c2)/(c3-c1));
    
        Fraction c4 = c3;
        P(c4);
        P(c4=c1+5+5.5);
        P(c4=7);
        P(c4=-.5);
        P(c4=c4+c1);
        P(c4=Fraction(-.5)+c1);
    //    P(c4=-.5+c1);
        P(c4=c1-.5);
        P(c4.toDouble());
    //    P(double(c4));
    
        delete c5;
        return 0;
    }
    
    26.8.2006 22:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: problem s gcc

    Jestli je problém jen v tom, že jsou private, tak buď v implementaci operátoru použíjte přístupové metody numerator() a denominator() nebo ten operátor deklarujte jako friend.

    Mimochodem, z logiky věci by asi metodu gcd() bylo v tomto případě vhodnější deklarovat jako static.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.