Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Zdravím místní odborníky na PERL. Mám velkou prosbu. Zasekl jsem se ve skriptíku, co si bastlím v GTK2 + PERL (pozn. pro Pythonýry: Ano vím, že PERL je pro masochisty, ale mně vyhovuje).
Potřeboval bych zjistit, které ToggleButtony z nabídky jsou stisknuty a které ne, ale zaboha nemůžu přijít na to, jakým způsobem. Prolezl jsem kdejaký manuál, ale nejsem z toho vůbec moudrý
Zkoušel jsem tohle,
$button = Gtk2::ToggleButton->new("Buttonek 3"); $button->signal_connect(toggled=> sub { my @widget = @_; print "Čudl: @widget\n"; } );abych zjistil, co z toho vlastně leze, ale to vyplivne akorát pro každý čudlík jiný HASH bez rozdílu, zda je "up" nebo "down"
$ktery = Gtk2::ToggleButton::get_active();ani
$ktery = Gtk2::ToggleButton::get_active($button);mi nefunguje a na žádný příklad jsem ani po celém dni gůglení nenarazil
Nemůžu přijít na to, co dělám špatně. Našel by se někdo, kdo by mě nasměroval k řešení? Příklad s dvěma čudlíky by byl naprostou spásou. Děkuju moc.
gboolean gtk_toggle_button_get_active (GtkToggleButton *toggle_button);
Queries a GtkToggleButton and returns its current state. Returns TRUE if the toggle button is pressed in and FALSE if it is raised.
toggle_button: a GtkToggleButton.
Returns: a gboolean value
Z toho plyne, že si v nějaké smyčce prolezeš všechny toggle buttony a zjistíš si jejich stav pomocí výše zmíněné funkce. To, že se ti to chová tak jak popisuješ, je dobře, při toggled události vlezeš do obsluhy signálu a vypíšeš "instanci" widgetu, který zavolal obsluhu signálu, ale ne jeho stav. Pro zjištění stavu by se asi mělo použít (nejsem Perlista):
stav = @widget::get_active()
Především díky za konzultaci. Nicméně buď jsem to blbě pochopil nebo to nefunguje, resp. to buď do té proměnné $stav1 = Gtk::ToggleButton:get_active(button1)
vloží nulu ať je ten čudl "up" nebo "down" nebo to v případě $stav = @widget::get_active()
vyhodí chybu.
Já už jsem z toho fakt magor; prolezl jsem komplet manuál GTK k ToggleButtonům, ale zatímco se zbytkem widgetů jsem se jakžtakž popral, tak z tohohle jsem tak akorát zmatený
$b = Gtk2::ToggleButton->new("Foo"); ... if $b->get_active() { print "Foo je down"; } else { print "Foo je up"; }
Jo jo jo! Tisíceré díky! Pochopil si to naprosto přesně. Tohle přesně jsem potřeboval. Jen ještě malá podotázka -> pokud potřebuju testovat stav více ToggleButtonů, tak musí mít každý přiřazenou jinou proměnnou nebo to na základě toho generovaného hashe lze nějak odlišit?
Myslím jestli to jde jen takhle:
$button1 = Gtk2::ToggleButton->new("Button1"); ... $button2 = Gtk2::ToggleButton->new("Button2"); ... if ($button1->get_active()) ... if ($button2->get_active()) ...
nebo i nějak takhle:
$button = Gtk2::ToggleButton->new("Button1"); ... $button = Gtk2::ToggleButton->new("Button2"); ... if ($button->get_active()) ... Můžu zjistit podle něčeho, co mi předá ta událost clicked/toggled, který to byl button?
Ta první varianta samozřejmě jede. Ta druhá mi vyhodí chybu, tak jsem chtěl jen vědět jestli dělám úplnou blbost nebo mám jen někde špatnou syntaxi atd. Ještě jednou díky za pomoc.
Odpovím si sám ... heuréka, díky všem výše uvedeným jsem se konečně dobral k cíli. Stačí, když jako callback spojený s událostí toggled/clicked pošlete i nějaký text, např. takhle:
$button = Gtk2::ToggleButton->new('button 2'); $button->signal_connect(toggled => \&callback, 'button2');a pak v proceduře
callback
testujete nejen staus widgetu, ale i text, který ten widget poslal:
sub callback { my ($widget, $data) = @_; if ($widget->get_active()) { print "$data je down\n"; } else { print "$data je up\n"; } }
aneb slovy klasika: "jak prosté milý Watsone...", jen kdybych se s tím nedusil skoro týden :-|
Tiskni
Sdílej: