Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
class Thread{ private: pthread_t m_tHandle; unsigned int m_nStatus; Mutex m_tMutex; public: enum Status{ NotRunning = 0, Running = 1, Suspended = 2, Zombie = 3 }; Thread(); virtual ~Thread(); void run(); void kill(); void wait(); pthread_t handle() const { return m_tHandle; }; void handle( pthread_t handle ) { m_tHandle = handle; } void lock() { m_tMutex.lock(); } void unlock(){ m_tMutex.unlock(); } bool tryLock(){ return m_tMutex.tryLock(); } void status( unsigned int status ); unsigned int status() const { return m_nStatus; } virtual void start(); virtual void stop(); static void waitForAll(); }; static void *entry_point(void *thread_) { Thread* thread = reinterpret_cast<Thread*>(thread_); signal(SIGQUIT, signal_handler_SIGQUIT); thread_list_mutex.lock(); thread_list.insert( std::make_pair(pthread_self(), thread) ); thread_list_mutex.unlock(); thread->handle(pthread_self()); thread->start(); thread->stop(); thread->status(Thread::Zombie); pthread_exit(NULL); return NULL; } void Thread::run() { if( status() == NotRunning ) { label_create: status(Running); pthread_create(&m_tHandle, NULL, &entry_point, this); } else if( status() == Zombie ){ wait(); goto label_create; } }Ve funkci
static void *entry_point(void *thread_)
volám thread->start()
. Problém je, že se vždy zavolá metoda start() třídy Thread a né metoda odvozené třídy MujThread
:
class MujThread: public Thread{ public: MujThread(){} virtual ~MujThread(){} virtual void start() { printf("MujThread start()\n"); while(true); } virtual void stop() { printf("MujThread stop()\n"); } };
(Thread*)thread_
, bezúspěšně. Vím ale, že ten kód ještě nedávno fungoval. Pomalu bych řekl, že přestal fungovat po aktualizaci gcc.
pure virtual method called terminate called without an active exception ./testutk: line 4: 6543 Neúspěšně ukončen (SIGABRT)
make clean
.
MujThread::start()
nedávat jako inline. Kompilátor by sice měl být dost chytrý, aby buď ignoroval evidentní chybu programátora, nebo protestoval, jenže právě to ignorování chyby lze provést dvěma způsoby: buď bude ignorovat virtual
nebo inline
(zde implicitní). Musel bych se podívat, co v takové situaci předepisuje specifikace jazyka, ale v každém případě bude jistější nepožadovat po překladači něco, co je principiálně nemožné.
MujThred::start()
jako inline, nefunguje to. Mám jinou třídu (Application):
class Application{ .... public: .... virtual bool onInit() { return true; } virtual void onQuit() {} .... };Od té odvozuji
TestApplication
:
class TestApplication: public Application{ protected: MujThread t; public: virtual bool onInit() { ... t.run(); return true; } virtual void onQuit() { t.kill(); } };Zde však volání virtuálních metod funguje správně, což popírá vaši domněnku. (Už jste viděl zdrojový kód Qt knihovny? Je tam toho plno.) Problém bude nejspíš jinde. A jak říkám výše, ten kód fungoval naprosto bezchybně, když jsem ho před časem použil (ale na jiné distribuci, s jiným kernelem - 2.6.17, teď 2.6.18 - a s trochu nižší verzí GCC).
Thread::run()
(viz. kód výše), konkrétně se zavolá po vytvoření nového vlákna: pthread_create(&m_tHandle, NULL, &entry_point, this)
.
Tiskni
Sdílej: