Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.
class Thread{ private: pthread_t m_tHandle; unsigned int m_nStatus; Mutex m_tMutex; public: enum Status{ NotRunning = 0, Running = 1, Suspended = 2, Zombie = 3 }; Thread(); virtual ~Thread(); void run(); void kill(); void wait(); pthread_t handle() const { return m_tHandle; }; void handle( pthread_t handle ) { m_tHandle = handle; } void lock() { m_tMutex.lock(); } void unlock(){ m_tMutex.unlock(); } bool tryLock(){ return m_tMutex.tryLock(); } void status( unsigned int status ); unsigned int status() const { return m_nStatus; } virtual void start(); virtual void stop(); static void waitForAll(); }; static void *entry_point(void *thread_) { Thread* thread = reinterpret_cast<Thread*>(thread_); signal(SIGQUIT, signal_handler_SIGQUIT); thread_list_mutex.lock(); thread_list.insert( std::make_pair(pthread_self(), thread) ); thread_list_mutex.unlock(); thread->handle(pthread_self()); thread->start(); thread->stop(); thread->status(Thread::Zombie); pthread_exit(NULL); return NULL; } void Thread::run() { if( status() == NotRunning ) { label_create: status(Running); pthread_create(&m_tHandle, NULL, &entry_point, this); } else if( status() == Zombie ){ wait(); goto label_create; } }Ve funkci
static void *entry_point(void *thread_)
volám thread->start()
. Problém je, že se vždy zavolá metoda start() třídy Thread a né metoda odvozené třídy MujThread
:
class MujThread: public Thread{ public: MujThread(){} virtual ~MujThread(){} virtual void start() { printf("MujThread start()\n"); while(true); } virtual void stop() { printf("MujThread stop()\n"); } };
(Thread*)thread_
, bezúspěšně. Vím ale, že ten kód ještě nedávno fungoval. Pomalu bych řekl, že přestal fungovat po aktualizaci gcc.
pure virtual method called terminate called without an active exception ./testutk: line 4: 6543 Neúspěšně ukončen (SIGABRT)
make clean
.
MujThread::start()
nedávat jako inline. Kompilátor by sice měl být dost chytrý, aby buď ignoroval evidentní chybu programátora, nebo protestoval, jenže právě to ignorování chyby lze provést dvěma způsoby: buď bude ignorovat virtual
nebo inline
(zde implicitní). Musel bych se podívat, co v takové situaci předepisuje specifikace jazyka, ale v každém případě bude jistější nepožadovat po překladači něco, co je principiálně nemožné.
MujThred::start()
jako inline, nefunguje to. Mám jinou třídu (Application):
class Application{ .... public: .... virtual bool onInit() { return true; } virtual void onQuit() {} .... };Od té odvozuji
TestApplication
:
class TestApplication: public Application{ protected: MujThread t; public: virtual bool onInit() { ... t.run(); return true; } virtual void onQuit() { t.kill(); } };Zde však volání virtuálních metod funguje správně, což popírá vaši domněnku. (Už jste viděl zdrojový kód Qt knihovny? Je tam toho plno.) Problém bude nejspíš jinde. A jak říkám výše, ten kód fungoval naprosto bezchybně, když jsem ho před časem použil (ale na jiné distribuci, s jiným kernelem - 2.6.17, teď 2.6.18 - a s trochu nižší verzí GCC).
Thread::run()
(viz. kód výše), konkrétně se zavolá po vytvoření nového vlákna: pthread_create(&m_tHandle, NULL, &entry_point, this)
.
Tiskni
Sdílej: