Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.
Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.
Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.
Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.
retazec[i]
retazec+i
'?
char *c; char *new_ptr; { ... for (int i = 0; i < n; i++) { ... // sizeof(char) není nutný, protože // překladač správně zjistí, // že používáme char new_ptr = c + (sizeof(char) * i); ... } ... }
MY_STRUCT *p; ...
p=p+sizeof(MY_STRUCT);
ale
p=p+1;
O tom je pointrová matematika.
To je síce pravda. Ale keď mám pole štruktúr...Snad pole pinterů na struktury, ne? Pak je to
p = p + sizeof(MY_STRUCT *)
inak povedané, ptr[index]
je ekvivalentné s *(ptr + index)
, *(index + ptr)
i index[ptr]
... odovzdať zadanie s tým posledným zápisom by tiež mohlo byť zábavné )
sizeof(MY_STRUCT *)
, tak se dostanu na pointer následující struktury, což je to, co chci... Nebo mi něco uniklo?
Omlouvám se, ale v C jsem psal naposledy před pěti lety a tohle je to, co mi v hlavě zbylo...
Děkuji za pochopení.
[]
funguje jako operator +
pro ukazatele a cele cislo. Plati toto:
int arr[10]; *(arr + 10) == arr[10];O tomhle je ta pointerova aritmetika.
arr[10] == arr[11] == … == Segmentation fault, core dumped
V takovémhle případě dokonce ve slušném OS platí arr[10] == arr[11] == … == Segmentation fault, core dumped
S OS to bohužel moc nesouvisí, protože malloc při normálním provozu nealokuje paměť od OS. Paměť se alokuje po větších blocích a tam si pak dělá libc vlastní správu.
Alokování paměti přímo od OS společně s "ochrannými bloky" pro coredump zajišťuje například electricfence (či nekterý z přehršle pokročilejších nástroju). MSVC má také takovou feature.
Samozřejmě mezi základní pravidla psaní v C patří (vedle např. "netolerovat warningy"), že při vývoji se vždy linkuje s efence. V provozu se samozřejmě nic takového pouhžít nedá, to zpomalení je o několik řádů.
for (p = ...; *p; p++) { ... }
P.S.: Pokud vás nikdo nepochopil, zkuste se zamyslet nad tím, zda není problém ve vašich formulacích.
++retezec
?
K čemu jsou tyhle školní úlohy? že by se z toho někdo naučil programovat, o tom dost pochybuju…
#include <stdio.h> int main() { char *str = "Nejaky retezec", *tmp = str; while (*tmp) printf("%c", *tmp++); exit(0); }
Tohle ti vypise cely retezec. Nebo je i tohle neco jineho nez jsi chtel?
char * buf = "Good niht white pride!" while(* buf != 0) { printf("znak na adrese %d je %c\n",buf,*buf); ++buf; }
void posun(int cislo){
(*(&cislo - 1)) = (*(&cislo - 1)) + 0x10;
}
len neveim ako to mam spravit pre ten retazec.
&
na parametr předávaný hodnotou nemá námitek.
Prečo? Prameter odovzdávaný hodnotou sa uloží na stack.
Možná. A nebo také ne…
man va_start
void func(int& bla) { bla = 20; //vrátil jsem hodnotu }
void func(int *bla) { *bla = 20; } /* pouziti: */ int n; func(&n);
To je napřesdržku, nedej bože abych nějakého jeho študáka potkal jako kolegu. To není strestné?Pokud se jedná o střední školu (a nižší ročník než čtvrťák), tak by se to dalo kvalifikovat jako "ohrožování mravní výchovy mládeže".
va_list list; char * ptr; void fun (int * retval, ...) { va_start (list, retval); ptr = va_arg (list, char *); for (*retval = 0; *ptr; (*retval)++, ptr++) ; }PS: kompilovať ani inak kontrolovať sa mi to nechcelo, idea je snáď jasná
for((*(&retazec-3))=0;(int)(*(&retazec-3))<(int)(*(&retazec-4));(*(&retazec-3))++)
{
(((char*)(*(&retazec)))[(int)(*(&retazec-3))])=(((char*)(*(&retazec)))[(int)(*(&retazec-3))])^0x39;
fprintf(stdout,"%c",(((char*)(*(&retazec)))[(int)(*(&retazec-3))]));
}
asm(""::"eax" (*(&retazec-4)))
Víte, k čemu slouží domácí úkoly? K tomu, abyste si na nich ověřil, zda látce rozumíte, a pokud ne, abyste to napravil. Tím, že si úkol necháte napsat od někoho jiného, ztrácí úkol svůj smysl.
Jinak je ten váš kód moc hezký, začíná mi to (opticky) trochu připomínat LISP… :-)
#define A ( (int)(*(&retazec-3)) ) #define B ( (int)(*(&retazec-4)) )
*str++
. Vis vubec neco u ukazatelich?
strlen: push ecx xor ecx,ecx xor eax,eax dec ecx cld repne scansb neg ecx mov eax,ecx pop ecx retDo
ES:EDI
hoď adresu řetězce, výsledek dostaneš v ecx. V céčku to zabal do asm{}
(nebo jak se tam vkládá kód assembleru) + navíc tam bude řádek, kde ukládáš tu adresu do es:edi, ale jelikož jsem v C nikdy s vkládaným assemblerem nedělal (podle mně je to čuňárna), tak nevím jak.
void neco(const char *retezec, unsigned long long int& vysledek) { vysledek = 0; while(*retezec++) ++vysledek; }Tak to zadání nesplňuje - retezec je totiz nazev promenne typu char* (ukazatel na první znak v poli x znaků). Pokud bys použil
*(&retezec)
, zase jsi přistoupil k proměnné pomocí jména. Ukazatel na proměnnou totiž bez jména proměnné nezjistíš. Když předáš funkci rovnou ukazatel, přistoupíš k ukazatelu jménem. Úloha je neřešitelná. A navíc, kde je napsáno, že v C na všech platformách jsou předávány argumenty funkcím na stacku? Většinou tomu tak je, ale nemusí.
A navíc, kde je napsáno, že v C na všech platformách jsou předávány argumenty funkcím na stacku? Většinou tomu tak je, ale nemusí.Některé platformy ani zásobník nemají.
int uloha_a(char *str){
int pocet = 0, i = -1; /*pocet -> (&i - 1), str -> (&str + 4)*/
while (((char *) * (&i + 4))[i++] != NULL){ /*prehladavanie retazca po znaku, s podmienkou skoncenia*/
if (((char *) * (&i + 4))[i] >= '0' && ((char *) * (&i + 4))[i] <= '9')/*porovnavanie znaku z cislicou*/
(*(&i - 1))++; /*ak je znak cislica, pocet sa inkrementuje o 1*/
}
}
asm("" :: "eax" ((*(&i - 1)) - 1)); /*vratenie poctu cislic v retazci, cez 32 bit zasobnik eax */
}
Pomocou gdb som si zistil o kolko sa nachdza adresa dvoch dalsich premennych, a zapisal to.
Tiskni Sdílej: